https://yliteippaus.fi/

Volkswagen Tiguan III

Herr K

Vakiokalustoa
Liittynyt
12.2.2017
Seuraavan sukupolven Tiguanista on tullut julki ekoja salakuvia:

https://www.motor1.com/news/608527/2024-vw-tiguan-production-body-spy/

Silmämääräisesti kuvista arvioituna tuo näyttäisi pidemmältä etenkin perän osalta, joten saattaisi olla jossakin nykyisen Tiguanin ja Allspacen välimaastossa. Toki kuvat saattaa hämätä. Edessä huomiota herättää todella iso säleikkö puskurin alaosassa, muuten aika perus-Volkkarimuotoilua.
 
Noin suuri hunajakennosäleikkö on ikävä pestä, nykyisessäkin on harjaamista enemmän kuin riittävästi. Mutta tuohan voi olla hämäystä ja muuttua ihan toisenlaiseksi.
 
Ai? Minusta nuo ovat hyvin konservatiivisesti edellisen Tiguanin näköiset (R-Line).
 

Liitteet

  • Tigu3_edesta.jpg
    Tigu3_edesta.jpg
    67,6 KB · Katsottu: 166
  • Tigu3_takaa.jpg
    Tigu3_takaa.jpg
    51,3 KB · Katsottu: 141
Herr K sanoi:
...
Iso tablettimallinen näyttö näyttäisi tulevan keskikonsoliin samoin kuin jo mm. Golfista tutut liukukytkimet lämpötilan ja äänen säädöille. Ei ole Volkkari tainnut kuunnella käyttäjien palautetta, kun noita on aika paljon kritisoitu. Toivottavasti saavat ainakin valaistuksen noihin

Ei näytössä eikä napeissa ole mielestäni muuta vikaa kuin tosiaan valot puuttuu. Volumeahan voi säätää liulla tai kertapainalluksella.
 
Volkkari on julkaissut tiiserikuvia ja vähän speksejäkin. Varsinainen julkaisu on ilmeisesti syksyllä:


Muotoilussa on suosittu pyöreämpiä linjoja nykyiseen Tiguaniin verrattuna. Pituus on kasvanut kolme senttiä, mutta muuten ulkomitat ovat aika lailla entisellään. Sisätiloissa pitäisi olla vähän enemmän tilaa niin matkustajille kuin tavaroillekin. Moottoreista ei mainita muuta kuin, että plugareita olisi tulossa 150 kW ja 200 kW versiot. Näissä pitäisi olla nopeampi lataus kotilatureilla ja jopa pikalataus mahdollisuus sekä sähköistä toimintamatkaakin jopa 120 km. Sinänsä kiva nähdä, että Volkkari on kehittänyt plugareidenkin tekniikkaa vielä.
 
Volkkari on julkaissut tiiserikuvia ja vähän speksejäkin. Varsinainen julkaisu on ilmeisesti syksyllä:


Muotoilussa on suosittu pyöreämpiä linjoja nykyiseen Tiguaniin verrattuna. Pituus on kasvanut kolme senttiä, mutta muuten ulkomitat ovat aika lailla entisellään. Sisätiloissa pitäisi olla vähän enemmän tilaa niin matkustajille kuin tavaroillekin. Moottoreista ei mainita muuta kuin, että plugareita olisi tulossa 150 kW ja 200 kW versiot. Näissä pitäisi olla nopeampi lataus kotilatureilla ja jopa pikalataus mahdollisuus sekä sähköistä toimintamatkaakin jopa 120 km. Sinänsä kiva nähdä, että Volkkari on kehittänyt plugareidenkin tekniikkaa vielä.
Tämäkin malli varmaan pilataan DSG:llä? Volkkari ei taida tehdä kuin ID sarjaa täysin sähköisenä?
 
Tämäkin malli varmaan pilataan DSG:llä? Volkkari ei taida tehdä kuin ID sarjaa täysin sähköisenä?
ID on täysin sähköiseksi suunniteltu tuoteperhe. Niistä ei ole polttiksia.

Tämä on lähtökohtaisesti polttisalustalle tehty ja eGolfin jälkeen ei ole näkynyt polttisalustalle tehtyjä sähkövolkkareita uusina henkilöautomalleina.
 
Volkkari on julkaissut tiiserikuvia ja vähän speksejäkin. Varsinainen julkaisu on ilmeisesti syksyllä:


Muotoilussa on suosittu pyöreämpiä linjoja nykyiseen Tiguaniin verrattuna. Pituus on kasvanut kolme senttiä, mutta muuten ulkomitat ovat aika lailla entisellään. Sisätiloissa pitäisi olla vähän enemmän tilaa niin matkustajille kuin tavaroillekin. Moottoreista ei mainita muuta kuin, että plugareita olisi tulossa 150 kW ja 200 kW versiot. Näissä pitäisi olla nopeampi lataus kotilatureilla ja jopa pikalataus mahdollisuus sekä sähköistä toimintamatkaakin jopa 120 km. Sinänsä kiva nähdä, että Volkkari on kehittänyt plugareidenkin tekniikkaa vielä.
Aiemmin linkkaamassani Motor1.comin jutussa puhuttiin jopa 120 km sähköisestä toimintamatkasta plugarille, mutta Volkkarin omilla sivuilla puhutaankin näköjään sadasta kilsasta. Ihan hyvä kyllä sekin:


Tuolla olevissa sisäkuvissa ohjaamo näyttää varsin hyvältä ja laadukkaalta.
 
3. sukupolven Tiguan julkaistiin tänään. Alla linkki AutoExpressin juttuun ja Autogefühlin videoon:


Omasta mielestä varsin onnistunut päivitys. Mielenkiintoisin uutinen ainakin itselle on se, että tulee kaksi plugari-versiota, joista toisessa on 204 hv ja toisessa 272 hv. Molemmissa akun kapasiteetti on 19,7 kWh ja akulla pitäisi päästä jopa 100 km. Valitettavasti tosin taitaa molemmat plugarit olla etuvetoisia ja neliveto on tarjolla vain bensa- ja dieselkoneiden yhteydessä.

Ulkonäkö ja ohjaamokin miellyttävät omaa silmää, mutta seuraava oma auto taitaa kuitenkin olla täyssähköinen, joten taitaa tämä jäädä kauppaan. Jos tämän saisi täyssähkönä, niin sitten varmaan kiinnostaisi kovastikin. ID.4:n kohdalla etenkin sisätilan materiaalit ja näytöt eivät oikein miellytä itseäni, vaikka makuasioitahan ne ovat ja kaikkeen tottuu. Ehkäpä ID.4 faceliftin kohdalla tilanne paranee
 
Hieman tuo plugari kiinnostaisi itseänikin nyt seuraavaa liisaria valkattaessa, mutta taidan ”tyytyä” kuitenkin ID.7:skaan, sen verran se jo polttelee, että pitänee laittaa tilaus sisään.
 
Joo, jokin juju siinä on miksi valmistajista kaikki ei tuohon lähde. Volvo, Mitsubishi ja Toyota näitä on harrastaneet, mutta just moni muu on jättänyt sähkömosat plugareista takaa pois. Useimmat "pärjäilee" etuveto-plugarillakin, joten mikä se lopullinen tarve on. :p

Eivaan kyllähän se hyvin toteutettu riittävän tehokas "tuplasähkömoottorinen" plugari olisi hyvä Volkkarillekin.
 
Mitsulla, Toyotalla ja esim. Pösöllähän on ollut edessäkin sähkömotti, eli sikäli kaiketi vähän ennakoitavampi lopputulos ajon kannalta. Toisaalta Land Roverin polttis vetää edessä ja sähkö takana-toteutus on kuulemma ollut ihan looginen ja pätevä myös semmoisessa maastokäytössä mihin noita vermeitä ylipäänsä on järkevä viedä.

No aiheeseen, jotenkin ulkoa päin sekä tämä että uusi Passat näyttää jo valmiiksi hiukan... Vanhalta. Ei sillä että edelliset korimallit olisi jotenkin kovin yllätyksellisiä ja omaperäisiä olleet ulkoisesti, mutta näissä ehkä otettu vielä askel kohti huomaamattomuutta.