No niin laitetaas tännekin hieman statuspäivitystä! Eli helmikuussa 2021 tilattu R-Line eHybrid saapui 3.12 hieman yli 9 kuukauden odotuksen jälkeen ja ensimmäiset kilometritkin alla. Auto on toiminut kokonaisuutena loistavasti ja sähköllä liikkuminen saa kyllä herkästi hymyilyttämään
Sitten hieman tilauksen etenemisestä:
Tilauksessa oli Tiguan R-Line melkein kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla (taisi jäädä pois vain varashälytin):
- [0R0R] Oryx White -helmiäisvalkoinen
- [PJT] Kevytmetallivanteet Misano 81⁄2 x 20.
- [WL4] Nahkaverhoilu Vienna R-Line
- [WDD] Mukautuva alustansäätö DCC
- [8A9] Perävaunun peruutusavustin Trailer Assist ja pysäköintiavustin Park Assist sekä pysäköintitutkat
- [1M6] Vetokoukku. Sähköisesti esiinvapautettava. Pistorasia 13- napainen. Yhdistelmänvakautus
- [KA6] Ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View ja peruutuskamera Rear View.
- [PXC] iQ.Light-led-matriisiajovalot
- [PS2] Panoraamakattoluukku
- [9IJ] Matkapuhelinvalmius Comfort. Ulkoinen antenniliitäntä ja langaton lataus (Qi-standardi).
- [RCB] Navigointi Discover Pro. Media & Internet -paketti.
- [PE3] Easy Access -paketti: Keyless Access ja Easy Open.
Talvivanteiksi valikoitui MAK Kassel Gloss Black 19" koossa ja talvirenkaiksi Hakkapeliitta 10.
Tilauksen eteneminen:
24.02.2021 Tilauspäivä (1)
17.05.2021 --Alkuperäinen tuotantoviikko ohitettu--
10.06.2021 --Alkuperäinen luvattu toimituspäivä ohitettu--
22.07.2021 Tila: Tuotantoviikko vahvistettu (2)
06.09.2021 --Vahvistettu tuotantoviikko ohitettu--
29.09.2021 VIN
04.11.2021 Tila: Tuotannossa
09.11.2021 Tila: Auto valmistunut
15.11.2021 Rekisterinumero
16.11.2021 Tila: Auto Suomessa
24.11.2021 Tila: Kuljetus tilattu / Kaupinnassa
25.11.2021 Tila: Laskutettu jälleenmyyjältä
03.12.2021 Auto luovutettu
(1): Alustava tuotantoviikko -> 19
(2): Alustava tuotantoviikko -> 35
Tilauksesta auton luovutukseen kului siis 283 päivää eli 9 kuukautta 10 päivää.
Todettua:
- We Connect sovelluksen kanssa ongelmia silloin tällöin (välillä jopa päiviä yhteys katki autoon tai jopa niin ettei pysty edes kirjautumaan joten ajastuksia on joutunut välillä tekemään autosta käsin)
- Kulku kivan pehmeää DCC Comfort asetuksella
- 8 kaiuttimen "perus" äänijärjestelmä on yllättävän hyvä ainakin silloin kun auto on lämmennyt sisältä (Siis ainakin omia tiedostoja soittaessa FLAC/MP3 muodossa. Radio nyt on mitä on)
- HP10 on mielettömän hyvät ja tarpeeksi hiljaiset nastarenkaat
- Sähköllä hiljaisilla vauhdeilla liikkuessa kuuluva jalankulkijoita varoittava ääni on vähän turhan äänekäs omasta mielestäni mutta toisaalta ainakin päät kääntyy ihmettelemään että mikä ufo sieltä lähestyy
joten ehkä eivät sitten kävele alle niin helposti
- Latausasema GARO GLBDC-T222FC toiminut kuin junan vessa.. Ei minkäänlaisia ongelmia käytön kanssa ja maksimi latausnopeuteen on päästy ainakin pahimpia pakkasia lukuunottamatta.
- Sähköllä on lähtenyt liikkeelle jopa yli 20 asteen pakkasessa jos akkua on ladattu juuri ennen lähtöä ja muutoinkin aika lyhyen ajon jälkeen suostuu vaihtamaan pelkälle sähkölle tarvittaessa.
- Matriisivalot on maineensa veroiset. Iso harppaus verrattuna vanhemman passatin aktiivisiin kaukovaloihin. Vastaantulevat autot ei ole ainakaan vielä välkytelly valojaan..
Ensimmäinen modaus tehty OBD11:llä:
- Kaistavahti pois päältä oletuksena (
https://forum.obdeleven.com/thread/13193/tiguan-disable-assist-remember-setting)
Lisää kuvia laittelen myöhemmin.