https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volkswagen Tiguan II (2016-)

Liittymättä itse autoon ja sen vikoihin, itse totesin tuossa jokunen vuosi sitten volkkarin liikkumisturvan olevan lähinnä vitsi. Ja vieläpä huono sellainen. Olenkin pitänyt huolen siitä, että kaskosta löytyy sijaisautovakuutus. Minkään vakuutusyhtiön kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa sijaisauton kanssa, vaan se on kiikutettu paikalle kuin Manulle illallinen. Myös kotipihaan, toisin kuin noissa liikkumisturvissa.
 
Auto on jo K-Auton pihassa istumassa korjausjonossa. Sijaisautoa ei saanut, vaikka kuuluu huolenpitosoppariin. Ne ovat kuulemma loppu.
On nää VW:n huoltopalvelut menossa selvästi huonompaan suuntaan. Eikös tuollaisessa tilanteessa luulisi, että vuokraamosta joku kärry sitten asiakkaalle. Lukeeko huolenpitosopimuksessa, että sijaisautoja rajoitettu määrä ja jos ne on loppu niin sitten joutuu olemaan ilman? Jos ei lue niin kyllähän se kärry on toimitettava tai sitten annettava vastaava määrä rahaa asiakkaalle, että asiakas voi hankkia auton tai olla hankkimatta?
 
Liittymättä itse autoon ja sen vikoihin, itse totesin tuossa jokunen vuosi sitten volkkarin liikkumisturvan olevan lähinnä vitsi. Ja vieläpä huono sellainen. Olenkin pitänyt huolen siitä, että kaskosta löytyy sijaisautovakuutus. Minkään vakuutusyhtiön kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa sijaisauton kanssa, vaan se on kiikutettu paikalle kuin Manulle illallinen. Myös kotipihaan, toisin kuin noissa liikkumisturvissa.
Itse olen tuonne kerran joutunut soittamaan ja sijaisauto oli pihassa tunnin päästä soitosta ja kyseessä oli kuitenkin sunnuntai niin pidän hyvänä tuloksena.
 
Itse olen tuonne kerran joutunut soittamaan ja sijaisauto oli pihassa tunnin päästä soitosta ja kyseessä oli kuitenkin sunnuntai niin pidän hyvänä tuloksena.
Hyvä. Mulle alkoivat ämpyilemään, että eivät tuo autoa sinne minne se hajosi, vaan ainoastaan merkkihuollon pihaan. Ei ole sen jälkeen ollut tarvetta heidän kanssaan asioida.
 
Auto on jo K-Auton pihassa istumassa korjausjonossa. Sijaisautoa ei saanut, vaikka kuuluu huolenpitosoppariin. Ne ovat kuulemma loppu.
Jos on takuunalainen homma, niin sijaisauto kuuluu automaattisesti. Tämä tuli testattua i4:n kanssa, niissä on ollut todella paljon jäähdytysjärjestelmän vuoto-ongelmia ja autoja on ollut huollossa ympäri Suomea saman aikaisesti kolminumeroinen määrä. Sijaisauto on kuitenkin löytynyt kaikille, vaikka ilmeisesti osassa tapauksia niistä(kin) on joutunut hieman neuvottelemaan. Viulut maksaa maahantuoja ja/tai valmistaja. Omani seisoi marmorin pihassa pari viikkoa, mutta pahimmillaan i4:n korjausta on joutunut odottelemaan kuukausia, kun osat ovat olleet loppu.

Ei kai Suomesta autot vielä ole loppu. Bavaria eli Bemarin jälleenmyyjä järkkäs oma-alotteisesti mulle i4:lle sijaissauton Avikselta.
 
Omassa Passat GTE:ssä 12V-akun tyhjeneminen sai aikaan tuon "Vika hybridijärjestelmä. Hakeudu korjaamolle." -ilmoituksen ja moottorin vikavalon. Korjaantui, kun sai apuvirtaa Volkkarin liikkumisturvan "buusterista". 12V akku tyhjeni, kun auto meni jonkinlaiseen vikatilaan eikä suostunut irrottamaan latauskaapelia. Ilmoitus oli siis paljon dramaattisempi kuin itse ongelma.

Voisi ehkä kokeilla 12V-akun latausta tai apuvirran antamista ensin ja katsoa auttaako.
Meillä ajellaan Tiguanilla pääosin sähköllä, päivittäiset ajomatkat on sen verran lyhyitä. Jos se ei lataa 12V akkua ajoakun latauksen yhteydessä, niin täytyypä laittaa se ylläpitolataukseen asap.