- 30.1.2015 klo 20:16 / Volkswagen Tiguan II (2016-)
Huhut uuden Tiguanin tulosta vahvistuvat. Auto Motor und Sport (AMS) kertoo, että IAA 2015:ssa syyskuussa tehtäisiin mahdollisesti julkistus uudesta Tiguanista.
Auto kasvaisi reilusti 4,5 metriseksi, tavaratila 520 litraan, uudelle MQB-levylle perustuva kori kevenisi 80 kg ja kantavuus nousisi silti jopa 600 kiloon. Viimeisin taiteilijan piirtämä kuva kertoo aika konservatiivisesta ulkonäöstä.
AMS:n mukaan Tiguun tulee tarjolle täysi paletti käyttövoimavariantteja: TSI ja TDI moottorit tietysti, mutta myös Plug-in-Hybridi ja eDrive. Eikä tässä vielä kaikki, vaan lisäksi kaasu- ja etanolivariaatiotkin. Halusipa VW-fanit tai ei, niin rupeaa se Tigukin jo hiukan vihertämään.
Erittäin mielenkiintoinen leikkauskuva Tiguan Plug-in-Hybridistä on AMS:in numerossa 2/2015. En löytänyt sitä netistä, mutta lehden mukaan konsepti poikkeaa Golf/Passat GTE linjasta ja olisi seuraavanlainen:
Etuakselilla moottori (ei sanottu kumpi, TSI vai TDI ?) ja 40 kW-E-Agregaatti (siis generaattori/entä moottori?)
Kardaanitunnelissa sijaitsee akusto, jonka sanotaan riittävän 50 km sähköajoon
Taka-akselilla 85 kW sähkömoottori, jolla siis 4veto on toteutettu
AMS:n parin rivin uutisesta ei selviä, onko auto myös sähköisesti 4veto, mutta taka-akselia siis käyttää ainoastaan tuo 85 kW sähkömoottori. Jäämme odottamaan lisää Tiguan-uutisia...
Muutettu otsikkoa - juupeli
Auto kasvaisi reilusti 4,5 metriseksi, tavaratila 520 litraan, uudelle MQB-levylle perustuva kori kevenisi 80 kg ja kantavuus nousisi silti jopa 600 kiloon. Viimeisin taiteilijan piirtämä kuva kertoo aika konservatiivisesta ulkonäöstä.
AMS:n mukaan Tiguun tulee tarjolle täysi paletti käyttövoimavariantteja: TSI ja TDI moottorit tietysti, mutta myös Plug-in-Hybridi ja eDrive. Eikä tässä vielä kaikki, vaan lisäksi kaasu- ja etanolivariaatiotkin. Halusipa VW-fanit tai ei, niin rupeaa se Tigukin jo hiukan vihertämään.
Erittäin mielenkiintoinen leikkauskuva Tiguan Plug-in-Hybridistä on AMS:in numerossa 2/2015. En löytänyt sitä netistä, mutta lehden mukaan konsepti poikkeaa Golf/Passat GTE linjasta ja olisi seuraavanlainen:
Etuakselilla moottori (ei sanottu kumpi, TSI vai TDI ?) ja 40 kW-E-Agregaatti (siis generaattori/entä moottori?)
Kardaanitunnelissa sijaitsee akusto, jonka sanotaan riittävän 50 km sähköajoon
Taka-akselilla 85 kW sähkömoottori, jolla siis 4veto on toteutettu
AMS:n parin rivin uutisesta ei selviä, onko auto myös sähköisesti 4veto, mutta taka-akselia siis käyttää ainoastaan tuo 85 kW sähkömoottori. Jäämme odottamaan lisää Tiguan-uutisia...
Muutettu otsikkoa - juupeli