"Kyllä nuo "ruosteongelmat" koskee jokaista vagautoa passatista touraniin..."
Jaa, en nyt aivan allekirjoita tuota. Itsellä ollut ajan saatossa 6 Vagginetta eli Ocu II ja 5 volkkaria = 3 Golfia, Passatit 3C ja B7 ja tulossa on B8 ensi vuoden puolella. Yhdessäkään ei ole ollut vähäisintäkään ruostumisongelmaa, autot tosin olleet alla aina uudesta alkaen ja max. 5-v ennen vaihtoa.
Edelleen on asuinseudullani liikenteessä v. 90 uutena ostamani Golf (1,3 i bensa) ja ainakin päältä päin nähtynä auto näyttää erittäin hyvältä aina kun sen liikennevirrassa bongaan. Ja aina tulee nostalgiset fiilikset samalla, sen verran hienoja muistoja siihen autoon ja sillä tehtyihin reissuihin liittyy.
Jos olisi ruosteherkkä niin olisihan tuon jo pitänyt muuttua karstaksi, kohta 25-vuotta ajossa ollut kuitenkin. Ruosteherkkä auto oli aikoinaan Mondeo joka alkoi kukkia jo alle 2-v iässä, takuu hoiti kustannukset muttei tuo laatutaso oikein vakuuttanut. Tekniset ongelmat ovatkin jo luku sinänsä 2000-luvun voordeissa, tiedä sitten tätä nykyä mikä on merkin taso mutta itse välttelen varmuuden vuoksi.
Mitä tulee B7 kokemuksiin (1,6 Tdi manuaali, sedan) niin olen ollut erittäin tyytyväinen autoon joka on ollut käytössä reilut 3-v nyt. Hyvä matka-auto, voimia koneessa riittävästi muttei yhtään liikaa ;=), polttoaineen kulutus on vähäistä ja tilat erinomaiset. Reilut 100 tonnia mittarissa ja autossa mikään ei natise tai osoita väsymisen merkkejä. Yksi takuunalainen vika on korjattu eli kytkimen liikeanturi meni vaihtoon, vika ilmeni erilaisina keltaisina varoitusvaloina ja ajoittaisena tehonpuutteena sekä käyntiinlähtöongelmina. Muutoin ei valitettavaa, toivottavasti uutukainenkin on vähintään yhtä pätevä ;=)