Tuolla sähköpaku-ketjussa kerroin nopeasti omista koeajotunnelmista. Tällainen tuli kuitenkin cargo-versiona joulukuussa varattua (juuri ennen hinnannousua), ja ens viikolla pääsen tosta ongelmapesä-Transitista eroon.
Negatiiviset:
- ohjaus ihan liian kevyt, melkein tunnoton
- edes läpilastausluukusta ei saa 3m putkea/kankea mahtumaan tavaratilaan
- en edelleenkään siedä ratin hipaisunäppäimiä / volkkarin käyttölogiikkaa vs Skodan vakkariviiksi, fyysiset napit ja keskinäytön logiikka. Lisäksi Buzzissa on pyyhinviiksi oikealta poistettu suunnanvaihtoviiksen tilalta, mutta tämä ei välttämättä ole kokonaisuutena huono. Katsotaan opinko ajan myötä noihin...
- peilit on pakettiautoksi kehnot, onneksi maassa olevista löytyi peruutuskamerallinen ja vetokoukullinen versio, ja siinä kaiketi pitäisi olla kuolleen kulman varoitinkin, joka hiukan pelastaa peilejä
- kolme aikuista istuu hyvin ahtaasti, mutta tämä nyt näissä keskikoon pakuissa on aina tilanne
- tämä valmis yksilö ei ollut varustuksen osalta ihan tyydyttävä, matriisiledejä ja adaptiivista vakkaria ainakin kaipaan
Positiiviset:
- sähköauto kaikkine hyvine ominaisuuksineen (ei mäntiä, suuttimia, turboa, hihnoja, ureaa... välitön voima, ei kylmäkäynnistysongelmia, etähallinta, vähäpäästöinen jne)
- MEB:n sähköinen voimalinja on hyvä
- ajan pääosin yksin enkä kuljeta kovin usein isoja tavaramääriä, joten tämä on todella näppärän kokoinen ja kääntöympyrä ihan loistava, arkiajoon siis erinomainen
- sen kokoinen auto, jolla vaimokin suostuu ajamaan, jolloin perheen autojen vaihto käyttötilanteiden mukaan onnistuu pitkästä aikaa
- OBD:lla saan koodattua joitain puuttuvia varusteita
Auto on perusvalkoinen, joten hiihtolomalla pitäisi viedä teipattavaksi kaksiväriseksi ja laittaa firman logoja kylkeen.