https://tummennuskalvot.fi/

Volkswagen ID.Buzz

Kyllä. Se oli yllättävän pieni kun kävin tuon koeistumassa. Ongelma tässä nykyisessä mallissa on lisäpenkkirivin puute. Siksi ei tila-autoksi paras mahdollinen.
 
Niin hämmentävää kuin se onkin, tuo ID.Buzz herättää jostain syystä hankintahaluja. Tuollaiselle automallille ei ole pienintäkään tarvetta meidän perheessä.
 
batman14 sanoi:
Mikä tämän auton kohderyhmä on? Ihan kiva ja retrohenkinen auto, mutta jotenkin vaikea uskoa että minibussi aiheuttaisi hirveää jonoa autoliikkeissä vaikka sähköinen onkin.

Eikös tästä ole tavaraversio, luulisi "sähköinen Transporter" menevän kuin kuumille kiville.

Edit: Jos olisi ne normaalit toimitusajat
 
batman14 sanoi:
Mikä tämän auton kohderyhmä on? Ihan kiva ja retrohenkinen auto, mutta jotenkin vaikea uskoa että minibussi aiheuttaisi hirveää jonoa autoliikkeissä vaikka sähköinen onkin.

Kyllähän tuo ihan henkilöautosta menisi, jos isot tilat tarpeen eikä tarvitse esimerkiksi ison maasturin vetokykyä.
Henkilökohtaisesti en kyllä pidä Volkkarin mittaristosta, mutta muuten tykkään muotoilusta.
 
Alton sanoi:
Eikös tästä ole tavaraversio, luulisi "sähköinen Transporter" menevän kuin kuumille kiville.

Se olisi kiinnostava kun nuo henkilökuljetustarpeet on pääsääntöisesti 1+1 tyyppiä, mutta materiaa välillä jonkin verran.
Pitää tuo Audi saada ensin tuotantoon - joskos sitten olisi toimitusajat normaalit = 1v...
 
Kyllähän vielä valmistamatontakin autoa voi tarjota vaihdossa. Ei taida Buzzeja enää saada ennen kuin jälkimmäisellä puoliskolla 2024 tai alkuvuodesta 2025? Jos tarpeeksi aikailee niin 2025:kin jää haaveeksi? ;D
 
JiiJii71 sanoi:
Kyllähän vielä valmistamatontakin autoa voi tarjota vaihdossa.
Jos tarpeeksi aikailee niin 2025:kin jää haaveeksi? ;D

Voi toki.
Mutta saako kelvollisia tarjouksia... kun molemmat on vielä malmikasana.
No kysyähän aina voip.
 
nemos sanoi:
Tavaratilan mitat pakettiautoversiossa suunnilleen samat kuin Caddy Maxissa

Just lukasin IL.n koeajon moisesta ja väittivät että tavaratila on leveämpi kuin Multivanissa / Transporterissa. Anyway , aika makeen oloinen auto. Sisustan kyllä pilaa samat asiat kuin muutkin ID mallit , muovia , muovia, muovia ....
 
Muovia muovia = kevyt = tulee kantamaa lisää. Siinäpä se sähköautojen ongelma. Painoa yritetään saada alas agressiivisesti.
 
Muoviakin on monenlaista. Kyllä nämä monissa sähkäreissä olevat kovat ja kiiltävät muovit on melko varmasti valmistuskulujen painamista alas.
 
Buzziin kävin tutustumassa ja kaivoin vähän mittoja esiin.
Transportterin korvaajaa tuosta ei kyllä saa.
Edelleen jään kaipaamaan portterin sähköversiota, 5000km kuukaudessa tulee ajettua niin kyllä sähköllä varmaan joku setelikin säästyisi.
35cm häviää tavaratilan pituudessa lyhyellekin portterille
Kuutioissa häviää jopa Caddy Maxille.

Buzz Pakettiauto tavaratilan tilavuus on 3,9 m3 ja tavaratilan pituus 2 208 mm, leveys 1 732 mm sekä korkeus 1 279 mm

Transporter tavaratilan mitat
Pituus: lyhyt 2543 mm, pitkä 2943 mm
Leveys: 1692 mm
Korkeus: matala 1394 mm, keskikorkea 1643 mm, korkea 1947 mm
Tilavuus: 5,8–9,3 m3

Caddy Maxi 4.2m3
P 2,24m L 1,53m K 1,25m
 
JiiJii71 sanoi:
Jos tarpeeksi aikailee niin 2025:kin jää haaveeksi? ;D

Eilen turisin kuorma-autojen - uusien - kanssa tekemisissä olevan kanssa toimitus/saatavuus kuvoista ja siinä näkyy valoa putkessa, ns. kriittiset komponentit alkaa olla hallinnassa, kakkoskategorissa vielä isohkoja vaihteluita - välillä viivytyksettä, välillä hankaluutta, mutta paranemassa sekin.

Joskos sama alkaisi vaikuttaa muuhunkin tuotantoon.
 
Vaikka Buzz ei paku mittojen puolesta ehkä olekaan on sisätilavuutta melkoisesti.

Varman on myös lämmitysenergian tarvis pakkaskeleissä sen mukainen.

Onko mitään infoa miten kabiinin lämmitys on siinä hoidettu tai jaoteltu jos vaikka mukana on 1 - 2 - 5 henkilöä tahi sitten myöhemmissä versoissa kaiketi 7 henkeäkin?
 
Käsittääkseni ilmastointi on vain eteen, mikä on todella outo ratkaisu. Takapenkeille ei siis ole erillisiä tuloja. Ehkäpä sieltä edestä sitten puhaltaa tarpeeksi. Hiukan epäilyttää kyllä miten toimii. Seiskaversio tulee olemaan pidempi, joten siinä voi olla eri systeemit.
 
Selvää on että tuon kokoisen auton lämmittäminen talvella syö rangea todella rajusti ! Mikäs kiinalainen autovalmistaja se oli jolla on tuon kokoisessa sähkärissä etanolilla toimiva webasto ?
 
Tämän henkilöversiossa voisi olla järkevää joku verho tms. näppärä sydeemi etupenkkien ja takapenkkien väliin, jonka voisi tarvittaessa sulkea, kun takana ei ole matkustajia? Silloin lämmitys/jäähdytystehoa ei tarvitsisi niin paljoa?
 
Hesusnis sanoi:
Tämän henkilöversiossa voisi olla järkevää joku verho tms. näppärä sydeemi etupenkkien ja takapenkkien väliin, jonka voisi tarvittaessa sulkea, kun takana ei ole matkustajia?

Tämä itselläkin kävi ajatuksissa - edellytyksellä että takatilat on suljettavissa ilmankierrosta.
 
Poistoräppänät kuitenkin ovat jossakin takakontissa, joten täyssulkua varten poistoilmalle pitäisi löytää toinen tie. Miten lie toteutettu väliseinällisessä pakettimallissa?
 
tai sanoi:
Poistoräppänät kuitenkin ovat jossakin takakontissa, joten täyssulkua varten poistoilmalle pitäisi löytää toinen tie. Miten lie toteutettu väliseinällisessä pakettimallissa?

On pakujen peltisissäkin väliseinissä ilmanvaihtoräppänät, juuri tuosta syystä. Varmasti näin on Buzzizzakin.
 
Cargon kantavuus nousussa pakujen II-hankintatukirajaan...

VW sivuilla:
ID.Buzz Cargo
MASSAT
Omamassa min. 2.459 kg
Kokonaismassa 3.000 kg
Kantavuus siis 541kg

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/the-new-id-buzz-and-id-buzz-cargo-the-world-premiere-7778/data-sheet-the-id-buzz-and-id-buzz-cargo-7796

ID. Buzz Cargo maximum payload: 650 kg

30kg vielä vajaa.

Tuen määrät sähkö- tai kaasukäyttöisen pakettiauton hankintaan
Tuen määrä enintään 4 000 euroa  (sähkökäyttöinen)
keskikokoinen pakettiauto, ...ja jonka kokonaismassan ja omamassan välinen erotus (kantavuus) on vähintään 680 kilogrammaa.
 
Petri M sanoi:
Buzziin kävin tutustumassa ja kaivoin vähän mittoja esiin.
Transportterin korvaajaa tuosta ei kyllä saa.
Edelleen jään kaipaamaan portterin sähköversiota, 5000km kuukaudessa tulee ajettua niin kyllä sähköllä varmaan joku setelikin säästyisi.
35cm häviää tavaratilan pituudessa lyhyellekin portterille
Kuutioissa häviää jopa Caddy Maxille.

Buzz Pakettiauto tavaratilan tilavuus on 3,9 m3 ja tavaratilan pituus 2 208 mm, leveys 1 732 mm sekä korkeus 1 279 mm

Transporter tavaratilan mitat
Pituus: lyhyt 2543 mm, pitkä 2943 mm
Leveys: 1692 mm
Korkeus: matala 1394 mm, keskikorkea 1643 mm, korkea 1947 mm
Tilavuus: 5,8–9,3 m3

Caddy Maxi 4.2m3
P 2,24m L 1,53m K 1,25m
Kävitkö siis ihan fyysisesti katsomassa? Mittatietojesi mukaan leveyttä olisi enemmän kuin portterissa, mutta miten ohjaamossa. Onko mahdollisesti ohjaamo leveämpi kuin portterissa? Erityisesti pelkääjän paripenkki kiinnostaa, saako siihen mitenkään mahdutettua kahta aikuista?