https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Volkswagen ID.4

Itsellä tulee noin 20tkm/vuosi niin riittäisi siis.
Tänään sitten koeajamaan paikallisesti löytyviä 22-23 että saa vähän tuntumaa eri lisävarusteisiin että mitkä siitä omasta yksilöstä sitten olisi pakko löytyä!
 
En purematta nielis tuota tietoa. Koukkupajakin tarjoaa kiinteää ja irrotettavaa tuohon.
Tuon tiedon olemattomasta sallitusta vetomassasta sain, kun lähes ostin yhden GTX ja tulin maininneeksi että pitää koukku asennuttaa. Merkkiliikkeen myyjä sanoi, että tiedänhän sitten tuon 0 kg:n sallitun vetomassan jälkiasennuskoukuille. No se auto jäi sitten kauppaan.
Mutta kuten sanottu, tuskin tuota kukaan koskaan tarkistaa, eihän sinne katsastuskonttorille kärryn kanssa mennä. Ainahan voi sanoa, että koukku on ainostaan polkupyörätelinettä varten.
Täytyykin tarkastaa tuo ”fakta” jostakin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuon tiedon olemattomasta sallitusta vetomassasta sain, kun lähes ostin yhden GTX ja tulin maininneeksi että pitää koukku asennuttaa. Merkkiliikkeen myyjä sanoi, että tiedänhän sitten tuon 0 kg:n sallitun vetomassan. No se auto jäi sitten kauppaan.
Mutta kuten sanottu, tuskin tuota kukaan koskaan tarkistaa, eihän sinne katsastuskonttorille kärryn kanssa mennä. Ainahan voi sanoa, että koukku on ainostaan polkupyörätelinettä varten.
Täytyykin tarkastaa tuo ”fakta” jostakin.
Mulle jäi joskus alkuaikojen GTX:stä se fiilis mieleen että siinä oli vetomassat tyypittämättä. Samoin kuin ID.3:ssa. Muttaettä perusnelosessa massat olisi tyypitettynä.

Tottakai tuo kannattaa aina autoyksilön kohdalla varmistaa että Traficomilla massatieto löytyy. VIN tai rekkari kun löytyy niin tiedot saa ilmaiseksi.
 
On alusta lähtien ollut tyypitettynä koukku. Minulla on ensimmäisiä maahantulleita autoja koukulla.

Tilasin tuon käytännössä samana päivänä kun tilauskirjat tehtaan suuntaan avattiin.
 
On alusta lähtien ollut tyypitettynä koukku. Minulla on ensimmäisiä maahantulleita autoja koukulla.

Tilasin tuon käytännössä samana päivänä kun tilauskirjat tehtaan suuntaan avattiin.
Mutta jos ei koukkua olisikaan ottanut tehtaalta, olisiko massat olleet tyypityksessä mukana? Tätä itse tarkoitin... joskus valmistajat harrastaa tällaistakin
 
Ok, tuli muutettua MEB-pohjaisen sähköauton omistajaksi (Polestar 2 LRDM -> Skoda Enyaq 80x), joten tämä akkuasiakin alkoi kiinnostamaan aiempaa enemmän.
Nuo akkuvaihdot taitavat sitten mennä tehdastakuuseen, kun sen aika tulee?
 
Ok, tuli muutettua MEB-pohjaisen sähköauton omistajaksi (Polestar 2 LRDM -> Skoda Enyaq 80x), joten tämä akkuasiakin alkoi kiinnostamaan aiempaa enemmän.
Nuo akkuvaihdot taitavat sitten mennä tehdastakuuseen, kun sen aika tulee?
Ainakin Ford on julkaissut jonkin ohjelmistopäivityksen liittyen tuohon 12v akkuun. Varmaan muutkin.
 
Jokin satunnais kamppis, ei kaikille.

Laadunparannuskampanjat
Autoosi NNU-.... ei tällä hetkellä ole avoimia laadunparannuskampanjoita.
Laadunparannuskampanjat ovat asiakkaalle veloituksettomia tuoteparannuksia.
"Kamppis" ei toteudu, ellei asiakas narise. Sitten narinaan löytyykin TPI, jossa ohjeet narinan poistamiseksi.
Aivan kuin softassakin. Ei päivitetä, ellei asiakas valita jostain bugeista tms.
 
Akun esilämmityksen tärkeys saanut kyllä ylipaisutetun roolin. Näillä kylmillä akuilla ajeltu jo vuosia ja matka etenee, tietty ne ADHD vaivaiset jotka erehtyy sähköauton ostamaan kärsivät tästä pitkillä lapinmatkoillaan.
Se on niin ajoprofiilista kiinni, että tarvitseeko.

Ja totta, ajaahan sitä kylmällä akulla. Perille pääsee. Mutta esilämmityksen kanssa pääsisi nopeammin. Siitähän tässä on kyse.

Kaikki eivät toki tarvitse edes sovellusta puhelimeen.

Muokkaus: Ja kyse on myös siitä, että asiakkaille on valehdeltu. Aika monta autoa on myyty verukkeella "esilämmitys on tulossa seuraavassa päivityksessä".
 
Akun esilämmityksen tärkeys saanut kyllä ylipaisutetun roolin. Näillä kylmillä akuilla ajeltu jo vuosia ja matka etenee, tietty ne ADHD vaivaiset jotka erehtyy sähköauton ostamaan kärsivät tästä pitkillä lapinmatkoillaan.
No ei se ihan noinkaan ole. Esimerkiksi näin käyttöetu-autoilijana ja sen takia julkisissa mahd. paljon lataavana uusi ID.4 on arjen kannalta huomattavan paljon parempi auto aiempaan Enyaqiin verrattuna - nimenomaan selkeästi paremman latauskyvyn takia.
 
Se on niin ajoprofiilista kiinni, että tarvitseeko.

Ja totta, ajaahan sitä kylmällä akulla. Perille pääsee. Mutta esilämmityksen kanssa pääsisi nopeammin. Siitähän tässä on kyse.

Kaikki eivät toki tarvitse edes sovellusta puhelimeen.

Muokkaus: Ja kyse on myös siitä, että asiakkaille on valehdeltu. Aika monta autoa on myyty verukkeella "esilämmitys on tulossa seuraavassa päivityksessä".
Se on just näin. Meillä vajaan kolmen vuoden aikana olisi ollut käyttöä esilämmitykselle yhdellä reissulla jotta matka olisi ollut nopeampi. Ja olisiko se säästö sitten ollut 5, 10 vai 20 minuuttia. Ihan sama, olisin varmaan unohtanut käyttää esilämmitystä tuossakin tilanteessa. Perheellinen joutuu joka tapauksessa pitkilläkin reissuilla pysähtymään syömään niin pikalataus kylmään akkuun on riittänyt ihan hyvin.
 

https://go.adt253.net/t/t?a=1072371070&as=1920463831&t=2&tk=1