Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
VAU! Ei paljon miettiä myyntiä!17tkm / 5 kk ja hävisin auton hinnassa vain 370€.
Parin tunnin koeajon perusteella sanon, että saa.Nelivetoinen ID4 ois tulossa seuraavaksi autoksi kesällä. Ainoa varuste mikä on vielä harkinnassa on tuo DCC-alusta. Saako sillä säädettyä ajoa niin, että sen todella huomaa vs. perusalusta? Vai onko ”turha” varuste?
Tällä kertaa ne kalliit kilometrit jäi ajamatta. Kun autolla vielä ajettiin kilometrikorvauksin työajoja 11tkm, niin tämähän meni voiton puolelle.Sinulle ei tullut niitä kalliita kilometrejä, kun yleensä sanotaan että heti kun ajat autoliikkeen pihasta pois, tonneja menee pois.
Myitkö autoliikkeeseen?
Jossain jutussa todettiin että DCC keskiasennossa vastaa perinteistä alustaa ja jos keski asentoon päätyy niin onko lisäoption hinnalle katetta?Siinä jossain puolivälistä napsu pehmeämmäksi oli aika hyvä kitkarenkailla.
Ei se sama asia kuitenkaan ole koska DCC-alustaa säädetään jatkuvasti ajon aikana ajotilanteiden mukaan kompensoimaan auton kallistuksia yms. Siihen perusalusta ei pysty mitenkään.Jossain jutussa todettiin että DCC keskiasennossa vastaa perinteistä alustaa ja jos keski asentoon päätyy niin onko lisäoption hinnalle katetta?
Aikanaan kun tilasin Enyaqin, ruksin siihen tuon mukaan, vaikka se melko hintavaan pakettiin kuuluikin. Perus-Enyacin ajettavuus ei täysin tyydyttänyt ja tuolla lisäpalikalla alustan käytös tuntui paranevan. Kumpaakin siis testasin. Mahdoton silti ihan varmasti sanoa, johtuiko parempi käytös juuri tuosta vai jostain muusta.Ei se sama asia kuitenkaan ole koska DCC-alustaa säädetään jatkuvasti ajon aikana ajotilanteiden mukaan kompensoimaan auton kallistuksia yms. Siihen perusalusta ei pysty mitenkään.
Huomaako eroa käytännössä ja minkä lisähinnan arvoinen se ero olisi, siitä minulla ei ole kokemuksia, mutta ainakin teoriassa eroa kuitenkin on vaikka säädön pitäisikin keskiasennossa.
Olin tästä kiinnostunut kun itseltä uusittiin molemmat mutta huolto ei suostunut tietoja antamaan peurakolarin korjauksen yhteydessä.Mitähän ID.4:sen ajovalo mahtaa maksaa, tuli mieleen kun Fixu taxin .4:nen ajo perässä ja toisen puolen päivävalokin oli pimeänä.
Liekkö tarkoituskaan uusia, kun meni ohi niin takarekkarikin roikkui liki 45 aseteen kulmassa, vain yhdestä päästä oli enää kiinni.
Keyless ja nettiyhteys ei toisinaan toimi. Varoitusvalo ja -teksti palaa ajoittain näytössä. Pari viikkoa sitten olivat mitanneet merkkiliikkeessä, ei K-Autossa akun, on kuulemma kunnossa! Samalla kuulostelivat kolinaa perästä koeajolla, ei kuulunut. Mihin kannattaisi viedä arvuuteltavaksi? 10/-23Torissa joku myy 500€ kpl.
Meidän 5/24 kävin 12- v akku testissä k-autossa. Tuomio oli että akku vaihtoon. Ensi viikolle uusi aika.
Kysyin myös että voisiko 5.2 ohjelmiston tuupata sisään mutta ei onnistu. Tehdas päättää mitä ohjelmistoja autoihin hyväksytään. Homma jää siis otan varaan, mutta toisaalta volkkarihan ei kai lupaa enää nykyään mitään päivityksiä näihin. Ei kyllä haittaakaan kun ei tuossa päivityksessä kai hirveästi tule uutta. 5.2:ssa olisi kai tuo kännykällä ovien avaus/lukitus mille voisi olla joskus käyttöäkin. Peleillä ja wellness valoilla ja äänillä en tee mitään.
Hmm, ei ole ainakaan Skodassa. Onko muka volkkari noin eri sitten?5.2:ssa olisi kai tuo kännykällä ovien avaus/lukitus mille voisi olla joskus käyttöäkin.
Tarkoitatko ilmoitettua maksimia vai sitä, mitä oikeasti saa? Jos jälkimmäinen kiinnostaa niin tuosta -23 mallista puuttuu vielä akun esilämmitys laturille.Lataustehon maksimilla ei ole minulle merkitystä.
Autoa tullaan lataamaan lähes pelkästään kotilaturilla, joka kyllä ehtii laataamaan riittävästi päivän tarpeisiin. Tuossa nykyisessä e-C4:ssä ei myöskään ole akun lämmitystä ja lataustehokin on vaatimatopn, silti aivan riittävä MEIDÄN tarpeisiin.Tarkoitatko ilmoitettua maksimia vai sitä, mitä oikeasti saa? Jos jälkimmäinen kiinnostaa niin tuosta -23 mallista puuttuu vielä akun esilämmitys laturille.
Tuossa tapauksessa vanhempi GTX varmasti on mainio valinta ja laskisin senkin kyllä ominaisuuksien puolesta ihan matka-autoihin, vaikka uudempi nopeampi onkin.Autoa tullaan lataamaan lähes pelkästään kotilaturilla, joka kyllä ehtii laataamaan riittävästi päivän tarpeisiin. Tuossa nykyisessä e-C4:ssä ei myöskään ole akun lämmitystä ja lataustehokin on vaatimatopn, silti aivan riittävä MEIDÄN tarpeisiin.
Matka-autot on erikseen....
Onko VW:ssä niitä ollut jossain malleissa? Tuoreessa ID.7:ssa ei ole. Sisar Q4:sissa oli.Onko päivitetyssä id4:ssä rekuperaatio-napit ratin takana, + ja - ?
Minulla on Enyaqissa myös läpyskät ratissaOnko VW:ssä niitä ollut jossain malleissa? Tuoreessa ID.7:ssa ei ole. Sisar Q4:sissa oli.
Ulkoisesti auto ei juuri muuttunut mutta tuotantoviikosta 44/2023 uudet moottorit(penempi kulutus, kasvaneet tehot), 4.X softat joissa esim tuo akun esilämmitys, isommat näytöt jne...Onko noissa ohjelmistojen saatavuudessa joku ”rautaraja”? Olen lähellä ostaa 08/2023 ensirekisteröidyn GTX:n, jäänkö jostakin olennaisesta paitsi uudempiin verrattuna? Lataustehon maksimilla ei ole minulle merkitystä.
Mulla kolisee Enyaq myös DCC alustalla. Ajettu 1880km. Kolissut ihan alusta asti. Yksi liike sanoi vaan että on ominaisuus. Kaksi muuta sanoi että ei ole ominaisuus vaan vika. Kuitenkaan mitään ratkaisua ei kuulemma ole kuin vain nauhoittaa äänet ja lähettää ne maahantuontiin/tehtaalle. Nämä kaikki MEB-autot on samaa jaskaa eri kuorilla joten viat on pitkälti samat. Tien pinta, ajonopeus ja ilman lämpötila vaikuttaa kolinaan. Koiranluissa ei ole väljää. Vika lienee iskareissa.Onko kenenkään autosta saatu keulan tai perän kolinat poistettua ? Mistä syy löytyi ? Koiranluut vaihdettu 3 tai 4 kertaa,sanoisin varalta,itse vika ei ole korjaantunut. Iskarit eteen vaihdettu. MEB,neliveto,DCC-alusta.
Ulkomaisilla palstoilta kävi ilmi monroe iskarien ongelmat,osasta syntyy häiritsevä ääni ilmanlämpötilan laskiessa. Mitä kylmempää sitä isompi ääni,onko tuttua ?