https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Volkswagen ID.4

Eikös Iida ole tekoalyyn kytköksissä? Myyjä muistaaksenni pyysi sitä kertomaan vitsinkin. Mutta huono se Iida on, tuli jatkuvasti väärinymmärryksiä kun en osannut sanoa lausetta oikeaan aikaan tms. Kytkin pois päältä.
 
Töpselin kun irroittaa ja laittaa takaisin, alkaa lataus.
Kättelyongelmaanhan tuo viittaa.
Auto ja laturi keskustelee kun johto kytketään, mutta ei enää osaa ajastuksen alkaessa handlata tilannetta.
Kuten olen mainittu jokusen kerran aikoinaan GAROn laturi ja eNIRO kärsi samasta ongelmasta, loputa GAROon tullut päivitys korjasi tilanteen ja on sen jälkeen pelittänyt laturillani käyneissä autoissa.
Mielikuva aiheesta kokonaisuutena muodostunut että tuo riippuu tietty laturista mutta vallankin MEB auton softaversiosta.
 
Kyllä se oli yön aikana itsensä korjannut. Käytin eilen sisään rakennettua spotifytä hetke, epäilen että se on jotenkin liika tuolle infortaimentille. Monesti on tullut teksti joka muistaaksi jotenkin hieman huvittavakin, tyyliin ”spotify ei vaan nyt pysty käynnistymään” tms. Olen siinä sitten ollut että jos ei pysty niin ei pysty, hittoako sille voi.
 
Hmmm.... itsellä aikoinaan ID.4 "hyytyi" viikon ikäisenä kun ei enää ladannut, auton laturi sanoi poks. Pajalle, uusi laturi autoon ja matka jatkui seuraavat 77 000km.
Polttiksia myös hyytynyt, C-Max vajaat 200km ajettuna kytkin petti - korjattiin ja taas mentiin.

Molemmissa hinuri toi sijarin tullessaan.

Sattuuhan noita.
 
Tuliskohan Moottori kirjoittamaan minusta kun minun ID.4 ei hyytynyt 400 kilometriä ajettuna, tai siitä kun Opel Vectrani hyytyi Somerolle, sammui yhtäkkiä kesken ajon. Taisi olla 3 vuotias.

ID.4 kyllä tänään soitti jostain syystä itse liikkumisturvaan, en tiedä miksi. Vaimo astui autoon juuri silloin sisään korvanapit BT päällä, ja saattoi olla BT päällä uudessa iPhone kännyssäkin, ja auto olisi halunnut pariutua.
 
Harmi kun vaan jäsenille lukuoikeus;

….pitkän vikakoodilistan tutkimisen jälkeen autosta tarkastettiin jokainen liitin. Autosta löydettiin maavuotovika, joka korjattiin. Auton ollessa huollossa sillä oli ajettu kolmisensataa testikilometriä.

Auto oli yksityisleasingilla hankittu, kallis liisari, 1000 euroa kuukaudessa. 😳
 
Kerää varmasti klikkejä kun kertoo puolen metrin mittaisesta vikakoodilistauksesta. Vähän himmentää uutisarvoa jos tietää, että MEB-autoissa on ehjänäkin helposti toistakymmentä vikakoodia muistissa. Omasta autostani luin jo ihan uutena sellaisen listan joka ei yhdelle A4-liuskalle mahtuisi kun yksi koodi siihen liittyvine oheistietoineen vie kymmenisen riviä.
 
Mistähän kuuluu kolinaa takaa, selvemmin kun on lämpötila miinuksen puolella. Kuulostaa että tulee jostain alustasta kun tiellä on mm jäistä nypytystä. Tavaratila on tyhjä, työkalut otettu pois, hattuhylly eristetty pehmustehuovalla, pohjaluukku eristetty pehmeällä kumitiivisteellä, ääni ei tule tavaratilasta. Ääni on terävää kolinaa?
 
lataus.jpg
Ensimmäinen hiihtolomareissu ID:llä sujui erittäin kivuttomasti. Lämmittelin akkua the napilla ja auto oli aina valmiina ennen ihmisiä ja molempiin suuntiin tuli viimeisellä stopilla ladattua reilusti enemmän kuin olisi tarvinnut.
Yllä näyte Heinolan ABC:n uudelta kentältä.
 
Onko muiden autoissa esiintynyt että keyless ei toimi, ovet aukeaa vasta avaimen auki painikkeesta. 12 V akun varoitusvalo ja -tekstit palavat yli kymmenen asteen pakkasilla! Edelleen pakkaskelillä kolinaa takaa (alustasta?) takaluukussa ei tavaraa, hattuhylly tiivistetty, työkalut pois, takapenkin lukitukseen laitettu pehmustetta ym. Nollan yläpuolella kolina vaimeampaa? 10/23
 
Onko muiden autoissa esiintynyt että keyless ei toimi, ovet aukeaa vasta avaimen auki painikkeesta. 12 V akun varoitusvalo ja -tekstit palavat yli kymmenen asteen pakkasilla! Edelleen pakkaskelillä kolinaa takaa (alustasta?) takaluukussa ei tavaraa, hattuhylly tiivistetty, työkalut pois, takapenkin lukitukseen laitettu pehmustetta ym. Nollan yläpuolella kolina vaimeampaa? 10/23
8/22 ID.4:ssa ei ole mitään nästä oireista. Ajettu 61tkm. Koiran luut vaihdettu kerran edestä.
 
Onko muiden autoissa esiintynyt että keyless ei toimi, ovet aukeaa vasta avaimen auki painikkeesta. 12 V akun varoitusvalo ja -tekstit palavat yli kymmenen asteen pakkasilla! Edelleen pakkaskelillä kolinaa takaa (alustasta?) takaluukussa ei tavaraa, hattuhylly tiivistetty, työkalut pois, takapenkin lukitukseen laitettu pehmustetta ym. Nollan yläpuolella kolina vaimeampaa? 10/23
On tuttu tuo keyless access ongelma pakkasella, liittyy tietääkseni tuohon 12V akun varauksen laskemiseen. Minulla ei ole vielä valon palamiseen asti homma päässyt, mutta kyeless access on ollut puolet talvesta pois pelistä. Auto ottaa pois ominaisuuksia varauksen säilyttämiseksi. Jos tuo keltainen valo ei häviä nopeasti ajon alkaessa (eli 12V saa latausta), auto pitäisi viedä huoltoon sen 12V akun takia sanoo ohjekirja.
 
Katselin tuossa Lauri Halisen videoita käytetystä id.4 :sta missä 30 sivua vikakoodeja vaikka taulussa ei ole mitään vikavaloa. Onkohan näin että esimerkiksi tästä 12-v akun matala jännite ongelmasta jäisi muistiin jotain merkintöjä? Mietin tässä että lähtisi vääntämään tuosta 12-v akkujännite ongelmasta tiskille. Nyt kun kelit on vaan plussalla niin on suuri riski että se toimiikin juuri silloin kun ajat marmorin pihaan.😁
 
Kappas vaan! Vaihdat autoa nopeaan tahtiin. (y) Minä ajattelin olevan nopea käänteissäni, kun vaihdot menneet noin vuoden välein.
17tkm / 5 kk ja hävisin auton hinnassa vain 370€. Oli niin houkutteleva tilaisuus että piti käyttää. Vanhan myin siis suoraan pois. Oudosti nämä hinnat joskus menee, ostajalla oli tarve saada auto heti.
 
17tkm / 5 kk ja hävisin auton hinnassa vain 370€. Oli niin houkutteleva tilaisuus että piti käyttää. Vanhan myin siis suoraan pois. Oudosti nämä hinnat joskus menee, ostajalla oli tarve saada auto heti.
Sinulle ei tullut niitä kalliita kilometrejä, kun yleensä sanotaan että heti kun ajat autoliikkeen pihasta pois, tonneja menee pois.

Myitkö autoliikkeeseen?