Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse ajattelin toimia kuten ohjekirja sanoo, eli että jos keltainen 12V varoitusvalo ei lähde pois melko pian lataamalla esim kun kytkee autoon virrat tai punainen varoitusvalo tulee, niin sitten auto huoltoon.Näin se varmaan olisi mutta kun huollon kanta on se, että lataa ulkoisella laturilla 12-v akku niin ei tässä mitään voi. Tai sitten pitää ottaa se riski, että vie vian etsintään ja on valmis kaivamaan kuvetta. Pahimmassa tapuksessa maksat sen 300 etsinnästä, 200 akusta ja 200 työstä. Ihanan halpa ja hyvä että on takuu![]()
Kialta hieman kettuilua.katso liitettä 118995
Ei taida olla saman kokoisia. Vai onko?Kialta hieman kettuilua.katso liitettä 118995
Sama juttu eilen Enyaqissa. Katsoin testerillä ja 12V akun varaus oli 92% ja lämpötila -4°C auton mukaan. Tunti ajon päättymisen jälkeen ei etäyhteyttä suostuttu muodostamaan:Auto laitettu illalla ac lataukseen, virtaa rajoituttu että 12-v akku saisi myös virtaa. Lataus loppunut joskus kello 2 yöllä. Aamulla autoon ei saa yhteyttä, 12-v akussa ei virtaa. Ei toimi kessyt, pakkasta -5. No onneksi ne nyt ilmat nyt lahtuu niin alkaa varmaan taas nämäkin toiminaan.
Autolla ajettu eilen noin 100km/1,5h, joten luulisi kaiken olevan kohdillaan.
Onko Elrogiin tulossa neliveto?https://www.carsized.com/en/cars/compare/volkswagen-id4-2020-suv-vs-kia-ev3-2024-suv/
Juu, ehkä skoda elroq on lähempänä jos verrokin haluaa.
On, loppuvuodesta, lähde Moottorin artikkeliOnko Elrogiin tulossa neliveto?
Paitsi että näissä MEB-alustaisissa se DCC:n vaikutus on huomattavasti vähäisempi, kuin esim. MQB-alustaisissa. Esim. Superbista tulee melkoinen lulla comfortilla. Se pompsahtelee hassusti jokaisessa hidastetöyssyssä. Jos taas haluaa simuloida Tesla MY:tä, niin voi laittaa sportin, mutta ei ihan päästä Teslan tasolle kovuudessa. Näistä MEB-kotteroista ei lullaa saa comfortin ääriasennnossakaan (individualin kautta). Vaatii teräviä kuoppia tai hidasteita, että eroa sportin äärilaitaan alkaa löytyä.Oikeastaan volkkari kuin volkkari, DCC on testien perusteella kiva varuste etenkin Suomessa kun tiestö vaihtelee ja tarpeet vaihtelee.
Sunnuntaina kruisaillessa jos haluaa pehmeää, niin sieltä vaan comfortti päälle. Jos taas tuleekin tarve aktiivisemmin päästä zoom-zoomaileen, niin sportilla etenemään. Tuo vaikutus käytökseen kuitenkin on ihan tuntuva.
Tottakai autokohtaisia eroja on. Polttiksissa suhteessa pienempi omamassa vaikuttaa asiaan mutta MEB-alustaisissa se patteri painaa senverta että alustan "tasaisuus" voi tuoda fiilistä että vaikutus on pienempi. Toisaalta renkaat on toisenlaisia kuten myös auton painojakauma vakiona.Paitsi että näissä MEB-alustaisissa se DCC:n vaikutus on huomattavasti vähäisempi, kuin esim. MQB-alustaisissa. Esim. Superbista tulee melkoinen lulla comfortilla. Se pompsahtelee hassusti jokaisessa hidastetöyssyssä. Jos taas haluaa simuloida Tesla MY:tä, niin voi laittaa sportin, mutta ei ihan päästä Teslan tasolle kovuudessa. Näistä MEB-kotteroista ei lullaa saa comfortin ääriasennnossakaan (individualin kautta). Vaatii teräviä kuoppia tai hidasteita, että eroa sportin äärilaitaan alkaa löytyä.
Jää siinä osa ominaisuuksista hyödyntämättä mutta eroa vakioalustaan on silti, vaikka säätöihin ei koskisi ikinä. Olipa asetus mikä tahansa niin tuo DCC säätää koko ajan lennossa iskareiden vaimennuksia sen mukaan ollaanko kaarteessa, jarrutetaanko, kiihdytetäänkö jne. Perusalustalla vaimennus on aina sama vakio joka tilanteessa.Jos taas aina ajaa keskiasetuksilla, niin turhaksihan tuo jää.
Juurikin näin. Paras alusta dcc: llä oli Passat tuplaturbo nelivedolla. Mallia en nyt muista, mutta hv oli 241Tottakai autokohtaisia eroja on. Polttiksissa suhteessa pienempi omamassa vaikuttaa asiaan mutta MEB-alustaisissa se patteri painaa senverta että alustan "tasaisuus" voi tuoda fiilistä että vaikutus on pienempi. Toisaalta renkaat on toisenlaisia kuten myös auton painojakauma vakiona.
Yhtä kaikki - DCC:llä voit vaikuttaa alustan tuntumaan. Vakioalustalla olet tehtaan alustainsinöörin päätösten varassa, ellet kuluta alustakaupan saranoita...
Onko jossain listaa mitä ID:lle voi jutella?Kokeilitko puhekomentoa?
En löytänyt kuin ohjeen millä se käynnistetään, mutta ei varsinaisia komentoja mitä voi sanella.Ettei ihan käyttöohjeessa ollut.