https://tekniikanmaailma.fi/lehti/18a-2020/tm-ajettua-volkswagen-id-4-id-aikakauden-toinen-malli-osuu-automarkkinoiden-ytimeen/
TM-ajettua: Volkswagen ID.4 – ”ID-aikakauden” toinen malli osuu automarkkinoiden ytimeen
ID.4 ON SELVÄSTI pidempi (+32 cm) ja hieman korkeampi (+4,5 cm) kuin ID.3.
Aloitusversioissa vannekoko on 20 tai 21 tuumaa. Alkuvaiheen autot ovat ID.3:n tavoin takavetoisia ja 150 kilowatin tehoisia, mutta akku on sarjan suurin, nettoenergiasisällöltään 77 kWh. Sen pitäisi riittää 520 kilometrin toimintamatkaan. Ensi vuonna tulee 52 kWh:n ja 360 kilometrin versio 109 ja 125 kilowatin tehoisena.
Kun ID.3 on aina takavetoinen, nelosen saa myös nelivedolla. Sen tunnuksena on GTX, ja etuakselille asennetun 75 kilowatin moottorin ansiosta yhteisteho on 195 tai 225 kilowattia.
Perusmallin hinta asettunee noin 7 000 euroa ID.3:n yläpuolelle, mikä Suomessa tarkoittaisi noin 39 000 euroa.
TM-ajettua: Volkswagen ID.4 – ”ID-aikakauden” toinen malli osuu automarkkinoiden ytimeen
ID.4 ON SELVÄSTI pidempi (+32 cm) ja hieman korkeampi (+4,5 cm) kuin ID.3.
Aloitusversioissa vannekoko on 20 tai 21 tuumaa. Alkuvaiheen autot ovat ID.3:n tavoin takavetoisia ja 150 kilowatin tehoisia, mutta akku on sarjan suurin, nettoenergiasisällöltään 77 kWh. Sen pitäisi riittää 520 kilometrin toimintamatkaan. Ensi vuonna tulee 52 kWh:n ja 360 kilometrin versio 109 ja 125 kilowatin tehoisena.
Kun ID.3 on aina takavetoinen, nelosen saa myös nelivedolla. Sen tunnuksena on GTX, ja etuakselille asennetun 75 kilowatin moottorin ansiosta yhteisteho on 195 tai 225 kilowattia.
Perusmallin hinta asettunee noin 7 000 euroa ID.3:n yläpuolelle, mikä Suomessa tarkoittaisi noin 39 000 euroa.