https://tummennuskalvot.fi/

Volkswagen ID.2all (2025 ->)


Ei mitään uutta videossa, mutta hyvä yhteenveto kuvineen ja vertailu vs ID.3. Kun katsoo tuota sisustaa, niin aika hyvin VW on kuunnellut ratkaisujen suhteen asiakkaita tai ainakin autotoimittajien kestovalituksen aiheita, kuten vaikka yhdistetyt etu-/takaikkunan säädöt sekä ratin hipaisukytkimet.
 
Onhan kolmonen huomattavasti isompi. 25 senttiä eroa pituudessa ja 8 senttiä leveydessä. Aivan eri kokoluokan autot.

tuossa videolla ilmoitetusta mitoista laskettuna ID2 on 21,1 cm lyhyempi, mutta 3 mm leveämpi kuin ID3

lisäksi tuo 100 litraa isompi tavaratila ja paljon tyylikkäämpi sisusta sekä halvempi hinta povaa kyllä menestystä tälle (= pitkiä toimitusaikoja...)
 
Tulihan tämäkin vihdoin, jos hinta jää oikeasti 25keuroon niin tässä voisi olla kyllä seuraava autoni.
Tavallaan tuli, tavallaan ei vielä... kuitenkin kyseessä vielä konseptivaiheessa oleva auto. Toki aika pitkälle "tuotantovalmis".

ID.3 konsepti esiteltiin 2016 ja tuotantoon se tuli 2019. ID Buzz konseptoitiin 2017 ja tuotantoon se tuli 2022. Eli tästä 2025 "julkistukseen" ja vuosimallin 2026 tuotantoversioksi on siis vielä hetki sinniteltävä. :)
 
Varmaan 25k€ ulkomailla, epäilen vahvasti, että Suomen alvit ym nostaa hinnan kolmosella alkavaksi.
Pessimistinä tai ennemmin realistina näin siinä voi käydä. Kuvien perusteella todella hieno ja kuvittelen itseni helposti jo tuon ratissa. Todennäköisesti alkaen-malleissa ei kojelauta ole kuitenkaan mokkaa kuten kuvissa..😆
 
^tai mitä lie kangasta onkaan?
mahtaa olla hankala pitää puhtaana pölystä ?

ja onneksi ovat jättäneet ne patonki käsinojat pois
 
tuossa videolla ilmoitetusta mitoista laskettuna ID2 on 21,1 cm lyhyempi, mutta 3 mm leveämpi kuin ID3

Itse katselin ensimmäisen sivun taulukkoa.

Mutta nyt kun tarkastin mitat, niin olin leveyden kohdalla tehnyt jonkun ajatusvirheen. Siinä ei ole käytännössä eroa kakkosen ja kolmosen välillä.
 
^ mutta ei se ratin kääntäminen mitään auta jos auton sutimisen esto tuon vedon sutimisen estäää ohjelmallisesti.
 
^ mutta ei se ratin kääntäminen mitään auta jos auton sutimisen esto tuon vedon sutimisen estäää ohjelmallisesti.
Kyllä se auttaa kun kääntelee niin kauan, että kitka sulattaa jään. Ei se varmaan vetoa estä sutimisen vain, eihän muuten liiku pitävälläkään. Tosi asiassa kyllä totta ettei auta jos renkaat ei pyöri, mutta etuvetoon voi ehkä helpommin sallia hieman sutimista.
 
VW vahvisti tänään, että ID.2 Base -mallin hinta on Saksassa 25.000e. Kysymys on siis hinnat alkaen mallista pienemmällä 38kWh akulla.
 
Meneekö id.2all hinnaltaan samaan luokkaan kuin volvo ex30. Olisi no brainer valinta…
 
Huono kait noita on vielä vertailla kun ole tiedossa kun toisesta vasta tarkemmat speksit.
 
Tuossa voi arvioida hiukan kokoa. Kivan näköinen kapistus mutta onhan se aika kompakti.

 
Ihanhan se näyttää Pololta ja tuo kuljettajan näyttö on mielestäni jo sopivan kokoinen. Tuollaiseksi muuttunee myös ID3:sen ja ID4:sen vastaavat.
 

Liitteet

  • IMG_5743.jpeg
    IMG_5743.jpeg
    53,6 KB · Katsottu: 153
  • IMG_5744.jpeg
    IMG_5744.jpeg
    86,3 KB · Katsottu: 141
Mahtavaa että näitä pikkusähkäreitä on tulossa useammalta valmistajalta. ID2 saa tietenkin sisarmallit Skodalta ja Seatilta, ehkä jopa Cuprana. Volkkari jossain jutussa lupaili että jokaisesta VW ID-mallista tulis jatkossa GTX/GTI mallit. Tämä ID2 GTI kelpais kyllä mulle 😊