https://yliteippaus.fi/

Volkswagen Golf Sportsvan

Seba_N

Uudenkarhea
Liittynyt
22.12.2013
Sattumalta osuin oikeaan aikaan oikeaan paikkaan:

BD6C9E02-8DAA-4353-B931-28078C70B228_zpstq40i0yx.jpg


9CF43AC6-D0C9-4A71-B7D4-391487711E61_zpsogdfw79r.jpg


526EF407-2581-4015-80E3-B279E24656DC_zpsgzir2shq.jpg


7D2253D4-07BE-4A72-A58F-394224D4F3CB_zpsqwjb3qjm.jpg


A308E11A-8553-4F28-AA04-E401F98AC1A0_zpsqgjvdntf.jpg


EFE2B617-96E1-4548-A847-9420268868EF_zpsvhbdobdz.jpg



Täydennetty otsikkoa - juupeli  :)
 
Kaikessa konservatiivisuudessaankin tuon uuden Sportsvanin korin muotoilu sopii jotenkin mun silmään. Mitä olen noita kuvia katsellut niin takaktilatkin ovat ihan jees lapsiperheen tarpeita ajatellen, ja tavaratilallakin normaali arjessa pärjännee. Mittaristo ja kojelauta ovat sitten valitettavasti tuota ympitylsää ja satakertaanähtyä VW:tä.
 
Minäkin kävin sporttivanin ruokiksella katsastamassa, ei hassumpi peli ja tilatkin suht kelvolliset perhekäyttöön, kuskin paikalle oli mukava kulkea kun penkki on hiukan normimalleja ylempänä. Tähän kun saisi vielä järkevän moottori/vaihteisto/varustelutaso yhdistelmän niin voisi vaikka hieroa kauppaakin, nykyinen mallistopolitiikka on aivan hanurista :-\
 
^Mikäs yhdistelmä mallistosta sitten puuttuu? Olin katsovinani että kyllä noista vaihtoehdoista itselleen sopivan hyvinvarustellun auton saisi. 
 
^Tehokkaampi bensamanuaali?

Golf on kyllä sellanen kikotin jota en tajuu... Tai siis malli/moottoripolitiikkaa..

Miksei Varianttia saa tehokkalla koneella, kun esim Ocuun ja Leoniin saa.. ?? En tajuu, en.
(tehokkaalla tarkoitan, esim 2.0T konetta)
 
Marty McFly sanoi:
^Mikäs yhdistelmä mallistosta sitten puuttuu? Olin katsovinani että kyllä noista vaihtoehdoista itselleen sopivan hyvinvarustellun auton saisi. 

150hv TSI manuaali comfortline, tai kun saisi edes sataviiskymppisen TDI:n manuaalina ja comforttina mutta kun ei.
 
Tänään kokeilin VW Golf Sportsvania. Koeajoauto oli diesel manuaali ja comfortline-varustelulla. Ei hemmetti, vaikka auto oli pitkälti vastaavan"oloinen" kuin mennyt Altea XL:ni tämähän oli aivan mainio ja uudistunut laitos. Automaattimiehenä ei tuottanut myöskään mitään ongelmaa manuaalin pyöritys. Ja ne tilat vs. silti sujuvat muodot on hyvä kombinaatio? Istuma-asento ja penkki olivat mukavuustasoiset. Meluakaan ei mielestäni ollut häiritsevyyteen saakka, en huomannut eroa XC Volvooni. Ainoa koeajossa vähän häirinnyt oli tuo vakavuus, hieman fletku tuntuma alustassa ja perusrenkailla nopeissa liikkeissä.
-
No sitten liikkeessä sisällä olikin 1.4 tsi dsg highline hyvin varusteltuna sis. mm. sporttialustan sekä 17" vanteet. Ko varustelulla auto on suorastaan hemmetin hyvän näköinen ja sisältäkin kaikki on kohdillaan. Pintamateriaalit ovat hyvälaatuiset, pianolakkaustyyppinen kojelauta tyylikäs sekä sisustus miellyttävä.

No tarjous tuli otettua ja nyt mietitään.
 
Ansjelm sanoi:
....pianolakkaustyyppinen kojelauta tyylikäs sekä sisustus miellyttävä.

... mutta äärettömän hankala pitää siistinä kun pölyä tunnetusti lentää ympäristössä vaikka kuin.
 
Taky sanoi:
... mutta äärettömän hankala pitää siistinä kun pölyä tunnetusti lentää ympäristössä vaikka kuin.

No ei se nyt paljoa vaadi jos vaikka muutaman päivän välein pyyhkäisee mikrokuituliinalla.

Kyllä tuo Sportsvan on paremmalla varustelulla ihan hieno peli.  Hintavakin tosin.
 
Antero sanoi:
No ei se nyt paljoa vaadi jos vaikka muutaman päivän välein pyyhkäisee mikrokuituliinalla.

Toki se on kiinni siitä kuin tarkka on, mutta itseä häiritsee kun pianopinta on H E T I pölyssä kun sen on saanut pyyhittyä.
 
Taky sanoi:
Toki se on kiinni siitä kuin tarkka on, mutta itseä häiritsee kun pianopinta on H E T I pölyssä kun sen on saanut pyyhittyä.
Jo vain vaatii ylläpitoa, mutta onhan niitä muitakin paikkoja autossa jotka tällaisen siitinpölyn aikaan tuhraantuu/pölyyntyy osa näkyvästi tai vähemmän näkyvästi.
 
Pari kertaa tullut nähtyä liikenteessä moinen peli, ja jollain tapaa kaikien puolin tyylikäs auto on tämä uusi Sportsvan. Vaikka muotoilu on hyvin VW-mäistä, niin silti auto erottuu positiivisesti muusta massasta. Vaatii tosin min. 17" kiekot alle ja kromilistaa ikkunan ympärille, jotka korostavat auton kirveellä veistettyä muotoilua. Perusmalli on ankean näköinen, mutta niinpä se on muidenkin autpjen kohdalla.

Rakentelin huvikseni VW:n konfiguraattorissa itselle sopivan mallin ja hupsista vaan, rahaa palaisi näemmä reilusti yli 40k€. Kuten VW:n kohdalla yleensäkin niin hinta ja sillä saatava vastine eivät mielestäni ihan kohtaa, mutta varmasti auto löytää kuitenkin ostajansa. VW:n mallistosta tämä on kuitenkin ainut itseä kiinnostava malli, ja työnantajan pakottaessa tämä olisi liisarina varmasti mainio vaihtoehto.
 
Tästä Sportsvanista on tosiaan sanottava että yksi muotoilultaan onnistunein folkkari pitkään aikaan pl. VW Skriko.

Golf Plussahan näytti lähinnä kun joku olisi normigolffiin tuupannut paineilmaa niin paljon että se paisuu ihme mätisäkiksi / wappupalloksi tyyliin 50-luvun suomalaisnainen.

Hinta on vaan kieltämättä hirmuinen jos puhutaan nelosella alkavista lukemista.
 
Konfiguroin tuossa omaan käyttöön sopivan paketin ja hintaa jäi 33 552,23 € + toimituskulut. Kyseessä siis nykyistä autoani vastaava perusmusta 1,6 TDI DSG Highline ja siihen lisävarusteina Travel paketti ja ErgoActive-istuimet.
 
Piti huvikseen pyöräyttää itsekin Sportsvania konfiguraattorissa. Omaan makuuni minimivarustuksella hinta pompsahti 45 tonniin. Melkoisen kallis Golf, jossa ei ole edes nelivetoa. Ennemmin Golf Variant 4Motion samaan rahaan.
 
Piti käydä aiheeseen tutustumassa ja ruksailla konfiguraattorista oman mielen mukainen varustelu. Hintalapussa lukee tasan 50 k€. Hinta putoaisi kaupasta ulos ajaessa jo 20 k€ noilla varusteilla ja vielä voisi ruksailla vaikka mitä tarpeetonta lisää.
 
Menee hieman OT:ksi, mutta tätä Sportsvanin korkeahkoa hintaa ihmetellessä piti oikein tsekata mitä perus Golf oikein nykyään maksaa, ja itseä kiinnostava malli eli 2.0 TDI 110KW DSG maksaisi perusvarusteisena ilman mitään pakettia tai lisävarusteita käsittämättömät 33 264€. Farkku olisi 34 993 ja tämä Sportsvan olisi siis 35 574€. Sportsvanin lisähinta perus Golfiin on mielestäni ihan hyväksyttävä, mutta Golf on näemmä hinnoiteltu vaan sen verran preemiumiksi lähtökohtaisesti että mallin loppuhinta on pakosta huima.

Vertailun vuoksi muut saksalaiset eli Astra Enjoy 2-litran dieselautomaattina on 28 476€ ja Focus vastaavavalla voimalinjalla ja Trendinä on 29 947€.

Toimari yrittää töissä aina tyrkyttää VAGginetta liisariksi mutta olen kerta kerran jälkeen todennut, että ne mallit jotka kelpuuttaisin maksavat haluamillani varusteilla ihan liikaa. Kun kerran itseä miellyttävä Golfkin maksaisi jo lähes 45k€ niin seuraavan kerran voi todeta, että kaikki VW:t maksavat liikaa.
 
Tottakai VW ottaa sen mitä markkinoilta saa. Näilläkin hinnoilla myydään paljon enemmän kuin Opelia tai Fordia.

Saksan AutoBildissä vertailtiin Sportsvania, BMW 2 Active Toureria ja MB B:tä. Totesivat, että VW:ssä saa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahalle ja etenkin BMW:tä pidettiin ylihinnoiteltuna.
 
Meillä töissä olemme lisäämässä tämän Sportsvanin liisarilistalle hyväksyttyihin autoihin. Se on leasinghinnaltaankin ihan lähellä farkkua vastaavin perusvarustein. Kivan näköinen auto, ja tuo pienen oloinen korkeuden nosto tekee oikeasti autoon / autosta nousemisen helpommaksi. Varusteltuna tämä näyttää hienolta. Maahantuojan aulassa oli joku runsaasti varusteltu versio. Mutta en maksaisi tästä autosta itselleni hankkiessa yli 30 th, kun nelivetoakaan ei ole. (Ocu RS muuten jo kolkuttaa ovella  ;D)
 
Markku J sanoi:
Meillä töissä olemme lisäämässä tämän Sportsvanin liisarilistalle hyväksyttyihin autoihin. Se on leasinghinnaltaankin ihan lähellä farkkua vastaavin perusvarustein. Kivan näköinen auto, ja tuo pienen oloinen korkeuden nosto tekee oikeasti autoon / autosta nousemisen helpommaksi. Varusteltuna tämä näyttää hienolta. Maahantuojan aulassa oli joku runsaasti varusteltu versio. Mutta en maksaisi tästä autosta itselleni hankkiessa yli 30 th, kun nelivetoakaan ei ole. (Ocu RS muuten jo kolkuttaa ovella  ;D)
Voi olla että tuo tuleva oma peli on oma tapauksensa, mutta karvan alle 40e saa parhaalla bensiinimotti+automaatti jo ihan hemmetisti autoa. Työkaverin A3 sedan tuli kalliimmaksi mitä tiedän, aika kulina kuitenkin. Ahdashan tuo vaan on sportsvaniin verrattuna. No joo. Toinen on premium kun toinen...

Uskon kyllä että tätä saatetaan muissakin firmoissa hyväksyä liisareihin.
 
On varmasti työsuhdeautoissa suosittu malli jatkossa. Meidän A3 Sedan 1.8 TFSI quattro kohtuullisilla lisukkeilla talvirenkaineen ja "lohkolämppäreineen" maksoi n. 43 th. Jos Sportsvaniin saisi wanna be -nelivedon, niin siitä voisi maksaa 40 th samalla moottorilla (180 hv) ja samoilla varusteilla.
 
Minusta tuo auto on hyvän näköinen ja kokonsa puolesta olisi meikäläiselle kuin nenä päähän. Rakentelin mieleiseni kokonaisuuden ja hinnaksi tuli 49 000 euroa. Vieläkö saisi nelivedon, niin se olisi siinä.

On se kumma, ettei VW:llä ole neliveto-automaattia saatavilla tähän malliin tai Golf farkkuun, kun kyseinen voimalinja löytyy valmiina konsernista. No pitäkää sitten tunkkine... :rolleyes:
 
Totta kai Volkkari saa pyytää autoistaan mitä haluaa ja markkinathan sitten määrittelevät loppukädessä onko hinta kohdallaan vai ei. Malliston myyntiluvuista päätellen hinta on ollut kohdillaan, mutta minulle itselleen tuo VW:n hinnoittelu tuli vain hieman shokkina koska en ole noita Volsun hintoja seuraillut. Ettäkö hyvin varustellusta Golfista 45-50k€? Say what?

Mutta aiheeseen: Sportsvan tulee varmasti olemaan suosittu leasing auto, mutta ellen pahasti väärin veikkaa niin suurin osa tule olemaan perus Comfortlinejä 1.2/1.4TSI:llä tai 1.6 TDI:llä ja parilla hassulla lisävarusteella, tyyliin metalliväri ja ALD:n ankeat 16" RS:n talvialut. Tuollainen 45k€:n paketin täysedun verotusarvo on äkkiä heitettynä 850€/kk, ja jos se ei tule edes palkan päälle vaan ns. osana palkkaa niin veikkaan että a) harva leasinautoilija päätyy hyvinvarusteltuun Sportsvaniin vaan ottaa sen sijasta ihan peruskulin, tai b) hommaa Sportsvanin sijasta pisneskulipremiumin tai jonkun muun auton, koska tuohon rahaan alkaa saamaan jo paljon muutakin.

Käytettyjen ostajalle tämä sitten luonnollisesti tietää ankeita varustemarkkinoita 3-4 vuoden kuluttua.
 
Meillä töissä Sportsvan tulee liisareille olemaan 1.2 TSI manuaali Comfortline ilman ensimmäistäkään lisuketta. Aika perusauto siis  :-[.