https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volkswagen Golf Sportsvan

Hieno on ! Onnea matkantekoon.

Mites pää osuu oven  yläkarmiin vai eikö; ja ajoasento, onko se sopivan korkealla?  Itse jotenkin olen tottunut peltivanteisiin, joten saakos niitä alle lainkaan?
 
Onnittelut täältäkin! Harva auto herättää samassa määrin kiinnostusta, jopa omistamisen halua ;). On suuri vaara, että jossain vaiheessa omastakin "tallista" löytyy tuollainen, varsinkin, kun trendi näyttää olevan siirtyä XC60:stä Sportsvaniin ;D.

Yksi asia kiinnostaa mökkikulkijaa erityisesti. Miten on tavaratilan, kun vertaa Volvoon, riittääkö? Tietysti riittää, jos Vollen kontti oli aina tyhjillään tai puolillaan, mutta kun meillä tuntuu, että varsinkin mökkimatkoilla se on aina täynnä.

Tietysti myös ajettavuus kiinnostaa, varsinkin matka-ajossa ja erityisesti moottoritiellä, jota meikäläiselle kertyy enimmäkseen. Kulutuksesta ei sitten tarvitse kysyäkään ;).
 
Onnea vaan Ansjelmille uutukaisesta kulkineesta niin kuin ruukataan sanoa ;)  Hyvä väri ja muutenkin näpsäkkä moderni laite! Olikos tuossa jäähdytettävä hanskalokero? Säilyy suklaat, ruuat ja tölkköset viileinä ;)
 
jni sanoi:
Onnittelut. Erittäin hieno kulkine kerrassaan. Värikin on upea, itse otaisin myös. Tuotako saisi nelivedolla...

Mitenkäs noin ensivaikutelman osalta on melutaso verrattuna Volvoon?
Nelivedosta en tiedä onko tulossa. Etuvetoa riittänee pitkälle. No noin 100kmh ja alle sekä normikiihdytykset, eroa ei mielestäni huomaa. No sitten 130-135 mikä on meikäläisen nopeus moottorilla monesti, melua oli toki enemmän Volvoon nähden. Mutta sitten laitetaan ääntä lisää musiikkilaitteisiin.

Kulkuaukko on oikein riittävä itselleni, ehkä jopa sopivampi kuin Volvossa. Mutta kokeiltavahan tuo on itse kunkin.

Quality sanoi:
... Yksi asia kiinnostaa mökkikulkijaa erityisesti. Miten on tavaratilan, kun vertaa Volvoon, riittääkö? Tietysti riittää, jos Vollen kontti oli aina tyhjillään tai puolillaan, mutta kun meillä tuntuu, että varsinkin mökkimatkoilla se on aina täynnä.

Tietysti myös ajettavuus kiinnostaa, varsinkin matka-ajossa ja erityisesti moottoritiellä, jota meikäläiselle kertyy enimmäkseen. Kulutuksesta ei sitten tarvitse kysyäkään ;).

Tavaratilat on vielä oikeassa käytössä testaamatta, mutta nuo jo Seatissa käyttämäni pituussuunnassa liikkuvat penkit on hieno ominaisuus. Ja antaa flexiibeliä käyttömahdollisuutta.

Niin ajettavuus on hemmetin hyvä. Kokeilin myös palatessa Satakunnan hiekkateillä ajoa ja hyvin toimi sporttialusta siinäkin.
 
No sitten 130-135 mikä on meikäläisen nopeus moottorilla monesti, melua oli toki enemmän Volvoon nähden.
Väitän, että varsinkin rengasmelun osalta XC60n haastaminen on useimmille vakioautoille ylivoimaista. Ei siis yllätys tuo.
 
Quality sanoi:
Väitän, että varsinkin rengasmelun osalta XC60n haastaminen on useimmille vakioautoille ylivoimaista. Ei siis yllätys tuo.
mutta voin sanoa ettei kyllä ollut itselläkään sellaista harhakuvitelmaa että nyt olisi hiljaisempaan autoon siirrytty. Kyllä Volvolla äänieristys on osattu tehdä. Toisessa omistuksessani olevassa autossa, Volvo V70:ssä vm02 on myös hyvin hiljaista vaikka 260tkm jo mittarissa.

Toisaalta olihan Golfissa selkeän positiivinen yllätys tämä alle 100kmh nopeuksien hiljaisuus.
 
Quality sanoi:
Väitän, että varsinkin rengasmelun osalta XC60n haastaminen on useimmille vakioautoille ylivoimaista. Ei siis yllätys tuo.

Minä taas väittäisin toisin. Omassa Volvossani vm 2010 oli liikaa rengasmelua. Se mitä olen esim. uutta Octaviaa (ei RS) ajanut, nin se on selvästi hiljaisempi. Voihan olla, että Volvokin on Summum-mallissa laittanut enemmän vällyä (oma oli Momentum) tai sitten myöhemmissä malleissa on tuota osiota paranneltu? Täytyy varmaan käydä tarkastamassa asia koeajolla.
 
jni sanoi:
Minä taas väittäisin toisin. Omassa Volvossani vm 2010 oli liikaa rengasmelua. Se mitä olen esim. uutta Octaviaa (ei RS) ajanut, nin se on selvästi hiljaisempi. Voihan olla, että Volvokin on Summum-mallissa laittanut enemmän vällyä (oma oli Momentum) tai sitten myöhemmissä malleissa on tuota osiota paranneltu? Täytyy varmaan käydä tarkastamassa asia koeajolla.

Mitä olen XC:n kyydissä ollut ja ajanutkin jonkun pätkän, niin pakko sanoa että olet väärässä. XC on todella hiljainen auto ja huomattavasti hiljaisempi kuin Octavia.
 
Karvis sanoi:
Mitä olen XC:n kyydissä ollut ja ajanutkin jonkun pätkän, niin pakko sanoa että olet väärässä. XC on todella hiljainen auto ja huomattavasti hiljaisempi kuin Octavia.

No en ole väärässä.

Tosin kokemus XC60:sta on vain omasta yksilöstäni ja toisesta Kinetik-versiosta jota koeajoin aikanaan ennen omani ostamista. Rengasmelua oli liikaa.
 
Ralleissa tuli jälleen ihasteltua tätä uutta volkkaria, omaan silmään toi on vaan jotenkin niiiin nätti. Ehkä nätein volkkari.
 

Liitteet

  • spotsvan.jpg
    spotsvan.jpg
    30,3 KB · Katsottu: 420
Kyllä tuo on sopusuhtaisemman näköinen kuin ne edelliset yritelmät.
Tahtoisin heti kakkosautoksi tuollaisen, vaikka perheessä ei ole kuin kaksi henkilöä.  :p
 
Onnittelut Ansjelmille hienolta autosta.

Sportsvan näyttää hyvältä, mutta vaatii kyllä tietyt lisukkeet, jotka tuossa TeBsunkin kuvaamassa autossa tietenkin on.
 
Hieno homma, että välillä mennään muotoilussa myös parempaan suuntaan ;). Volkkarissa olen aina pitänyt maltillisesta muotoilulinjasta, mutta mm. Golf Plus on aika onnettoman näköinen verrattuna vaikka tuohon Sporstvaniin.
 
Ensimmäinen "ärsytyksen" paikka. Golfin tehdastummennukset ovat kyllä säälittävät. Pitää siis käydä kalvottamassa lisää. Niin Alteassa kuten XC:ssä tehdastummennukset ovat aidosti toimivat. Nämä sen sijaan kosmeettiset.

Muuten meno on jatkunut toivotulla tavalla. Kuten johonkin muuhun ketjuun kommentoinkin, tuo pihakivien kuormitustesti (vajaa 400km) 25kg säkkejä 50km, matka oli ainakin onnistunut. Ei auton ajettavuuden kanssa ollut mitään ongelmaa saatikka että se olisi hyytynyt missään ajotilanteessa. Tänään voisi "juhlistaa" lomien loppua käymällä fotoamassa autoa hieman lisää, asiaan kuuluvassa maisemassa.
 
Ansjelm sanoi:
tuo pihakivien kuormitustesti (vajaa 400km) 25kg säkkejä 50km, matka oli ainakin onnistunut.
Anteeksi kuinka? Minulle tuo ei ihan auennut, mutta toki olenkin ääliö.
 
ääliö sanoi:
Anteeksi kuinka? Minulle tuo ei ihan auennut, mutta toki olenkin ääliö.

reps... Mut varmaan noin kun quality totesi.. 400kg yhteispaino 25kg säkeistä, eli about 16kpl...
 
TeBsu sanoi:
reps... Mut varmaan noin kun quality totesi.. 400kg yhteispaino 25kg säkeistä, eli about 16kpl...
Pahoittelen. Ennakoivan tekstinsyötön ja liian nopeiden sormien johdosta tekstiin jäi typoja. Eli juurikin kuten Tebsu tuossa totesi, tuli hakureissu Porvooseen kivien perässä.
 
n.35.000 tuli hintaa, taitaa variantti vaihtua seuraavaksi tähän malliin.
 
Quality sanoi:
Hieno homma, että välillä mennään muotoilussa myös parempaan suuntaan ;). Volkkarissa olen aina pitänyt maltillisesta muotoilulinjasta, mutta mm. Golf Plus on aika onnettoman näköinen verrattuna vaikka tuohon Sporstvaniin.

Ainahan se tytär on emoaan kauniimpi... 8)
 
Nyt riitti normitummennukset. Varasin ajan ensi viikolle tummennuskalvojen asentamiseen. N. 20 tasolle pyritään. Ei vaan osaa enää olla akvaariossa Volvon jäljiltä. Toki makuja on monia mutta tehdastummennukset VW:ltä jää kyllä hankkimatta.
 
Pörhöllä oli yksi tälläinen kääreissä odottelemassa luovutusta, perusvarusteisen näköisenä. Ihan selkeästi vaatii paremman varustetason, vanteet ja värin että näyttää hyvältä. (ko. autossa oli vaaleanruskea väri)