https://yliteippaus.fi/

Volkkarin laatu on romahtanut, ongelmia pimitetään.

Zasa

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Ruotsin maahanhantuojan neuvo jälleenmyyjille. Ei korvausvastuuta Suomessakaan mainosteta.

"Älkää koskaan kertoko autotehtaan korvausvastuusta eli "goodwillistä" eteenpäin. Asiakkaan silmissä te (jälleenmyyjäliikkeet) olette sankareita, jotka tukevat asiakasta, kun ongelmia tulee vastaan".

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1453343193002.html



Lisätty otsikkoon puuttunut kirjain - juupeli  :)
 
Jaa me luetaan Zaasan kanssa samoja uutisia ja luodaan uusia aiheita. :)
 
No on niitä vikoja muissakin. Mikään auto ei ole viaton. Turhaa paisuttelua.
 
Eikös uutisessa ollut kyse siitä, että volkkarissa on tänä päivänä huomattavasti enemmän vikoja kuin aiemmin.
Jos 2012 sijoitus vastaavassa tutkimuksessa oli 6, nyt sijoitus oli 18 joka sekin jaettuna sijalla 19 olevan kanssa niin eikö se kerro, että ainakin jollain tasolla volkkarissa on huomattavasti enemmän vikoja kuin aiemmin?

Ja kyllä, jokaisen autovalmistajan autossa on vikoja mutta volkkarissa niitä taitaa olla vuonna 2015 huomattavasti enemmän kuin vaikkapa vuonna 2010.
 
Eihän mikään autotehdas halua huutaa äänen, että on vikoja. Kaikilla on ja se on varmaa. Saksassa mainostetaan Volkkarille 5 vuoden takuuta.
 
Harza sanoi:
Saksassa mainostetaan Volkkarille 5 vuoden takuuta.

Takuulla ei ole mitään tekemistä vikatiheyden kanssa. KIAakin on myyty pitkillä takuilla kun on haettu markkinaosuuksia mutta ei se tarkoittanut etteikö autoissa vikoja olisi ollut.
 
DSG ja TSI:kin on aivan ongelmattomia kamppeita koska ainoallakaan tutullani moinen ei ole hajonnut.
 
Urlaub sanoi:
Suomessa ei tarvetta, koska Volkkareissa ei ole vikoja.

Kyllä me suomalaiset olemme lampaita.

Veikkaan, että Suomessa sille ei ole tarvetta, koska niin julmetun iso osa VAG-konsernin autoista myydään liisareiksi.
 
Trollsten sanoi:
DSG ja TSI:kin on aivan ongelmattomia kamppeita koska ainoallakaan tutullani moinen ei ole hajonnut.
Hyvin on meikäläinen myös suojattu noilta VW-konsernin vioilta kun omassa, sukulaisten käytössä sekä kaveripiirissä olleissa TSI-moottoreissa, DSG-lootissa, jakoketjuissa ei ole ollut pienintäkään ongelmaa.
 
MacVolsu sanoi:
Hyvin on meikäläinen myös suojattu noilta VW-konsernin vioilta kun omassa, sukulaisten käytössä sekä kaveripiirissä olleissa TSI-moottoreissa, DSG-lootissa, jakoketjuissa ei ole ollut pienintäkään ongelmaa.

Trollstenin viestissä taisi olla annos sarkasmia..

Vasta-argumenttina voisin esimerkiksi minä heittää että sukulaisten käytössä sekä kaveripiirissä olleissa TSI-moottoreissa, DSG-lootissa JA jakoketjuissa on ollut ongelmia. Itsellä ei ole VW-konsernin autoa ollut sitten talviautona palvelleen kakkos-Golfin.

Eipä noilla omilla kokemuksilla ole mitään tekemistä vian tosiasiallisen esiintymisen kanssa.
 
Omassa lähipiiristä löytyy vain yksi DSG- ja yksi moottoriongelma (jakoketju). Molemmat valitettavasti omassa autossa. ;D Takuu ja goodwill on pelannut ja noita nimiäkin on käytetty, joten ei lopulta hirveän huono maku ole kokonaisuudesta jäänyt.
 
Just puhuin kaverin kanssa puhelimessa. Kaverilla -08 Touran ja 1.4TSI. Osti sen käytettynä n. 30tkm ajettuna. Lähes heti oston jälkeen jakopääremppa. Meni takuuseen.
80-90tkm:ssä uudestaan. Nyt joutui jo jotain maksamaankin.
Nyt mittarissa 140 tkm ja oireet on taas olemassa. Ehti kuulemma kuitenkin huollossa valittaa just ja just ennenkuin kaksi vuotta edellisestä remontista oli kulunut. Saa nähdä onko vielä vastaantuloa.
 
Puolustelematta sen kummemmin VAG:n hölmöilyä, omat VAG:t ovat toimineet erinomaisesti:

- Skoda Octavia II RS -07, ei ainuttakaan varsinaista vikaa, mutta vei pari litraa öljyä vaihtovälillä
- VW Passat 2.0 TDI Variant 4Motion -12, ei ainuttakaan vikaa
- VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion -13, tehtiin ohjelmistopäivitys tutkiin (toimi epäloogisesti)
- VW Golf VII 1.2 TSI -14, ei ainuttakaan vikaa
- VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion -14, ei ainuttakaan vikaa
- VW Passat 2.0 BiTDI 4Motion Variant -15, ajovalon pesuri vuosi pesunestettä, korjattu takuuseen. Tehty kampanjakorjauksia, ei itse havaittua vikaa
- VW Golf VII 1.2 TSI DSG -16, ei ainuttakaan vikaa toistaiseksi

En väitä etteikö pikku-TSI:n jakoketjut olleet luokattoman huonoja tai alkupään kuivalevyisessä DSG:ssä ollut vikoja, mutta minua nämä viat ovat onneksi kiertäneet. Tosin ei ole ollutkaan kaikkein ongelmallisimpia konstruktioita käytössä.
 
Onpa kumma että vuoden välein vaihtuvassa autossa ei kummempaa vikaa ole.
 
Trollsten sanoi:
Onpa kumma että vuoden välein vaihtuvassa autossa ei kummempaa vikaa ole.

Noissa on kuitenkin mittarissa ollut yli 40 tonnia, joten ihan pelkkää sisäänajoa ei ole ollut. Golfieihin ei tule kilometreja kuin alle 15 tonnia vuoteen, mutta niitä pidetään kaksi vuotta.
 
Jos puhutaan laadusta miltä se tuntuu ja näyttää. -13 mallinen 1.4 Act Tsi/Dsg Highline Golfini ergoactive sisustalla ja muilla runsailla lisävaruteilla tuntui laadukkaalta autolta, ja oli sitä. Act moottoreista en ole kuullut enkä lukenut mitään huonoa poisluikien päästö höpötys. Välillä ihmettelen miksi vaihdoin Golfini Cupraan, Cupra kuume kaiketi. Etenkin tänä talvena kaipaan Golfin tehdaswebastoa joka oli edeullinen ja hyvä lisävaruste.
 

Liitteet

  • Ergoactive.jpg
    Ergoactive.jpg
    104,6 KB · Katsottu: 359
MMV sanoi:
Noissa on kuitenkin mittarissa ollut yli 40 tonnia, joten ihan pelkkää sisäänajoa ei ole ollut. Golfieihin ei tule kilometreja kuin alle 15 tonnia vuoteen, mutta niitä pidetään kaksi vuotta.

Wau! Ihan 40 tkm ilman koneremonttia.  ;D Sarkasmitutkani on hieman epävireessä, joten en osaa varmaksi sanoa, että onko tuollaisten kehujen esittäjällä tarkoitus vitsailla vaiko ei..

Taidettiin viimeksi 60-luvulla kehuskella tuollaisilla Esson baarissa jos Hillman Impillä tai jollakin muulla oli päässyt samaan.
 
Urlaub sanoi:
Wau! Ihan 40 tkm ilman koneremonttia.  ;D Sarkasmitutkani on hieman epävireessä, joten en osaa varmaksi sanoa, että onko tuollaisten kehujen esittäjällä tarkoitus vitsailla vaiko ei..

No otetaanpa lisää listaa:
- Toyota Avensis -06, ABS-vika, ohjausakseli (kampanja), useita nelipyöräsuuntauksia ajo-omituisuuksien takia. Omistusaika 7kk/12 tkm. Huonoin uusi autoni koskaan ja viimeinen Toyota minulle.
- Honda Accord 2.2 i-CTDI Tourer -07, räminöitä, mutta muutoin toimi oikein hyvin
- Ford Mondeo 2.0TDCI Wagon -09, ei vikoja. Tuohon tuli mittariin yli 70 tonnia kun odotin Outbackiä.
- Subaru Outback 2.0D -11, DPF-ongelmia; mm. dieseliä polton yhteydessä öljyn sekaan ja satunnaisia käyntikatkoksia, mutta muutoin oikein hyvä.
 
Mulla on 11 vuoden sisään ollut 9 uutta Volkkaria ja kyllä ne samanlaisia laadultaan on ollut. Pikkumurheita ainakin mulla ollut enimmäkseen. Suurimmassa osassa ollut yhdistelmä TSI ja DSG.

Sisustan laatuvaikutelma on parantunut verrattuna vaikkapa Golf 5 versus Golf 7.

 
jms sanoi:
Sisustan laatuvaikutelma on parantunut verrattuna vaikkapa Golf 5 versus Golf 7.
Sisustan laatu Golf 7 on erittäin hyvällä tasolla, itselläni oli Highline lisättynä ergoactivella. Laadukkalta tuntui koko auto ACT- moottorin kera.
 
Foordihan tuo näyttää MMV:n kokemusten perusteella luotettavimmalta...

40tkm tulee monella täyteen eka vuonna. Omalla kohdalla kolmannen ja neljännen vuoden paikkeilla alkaa laatu näkymään.
 
Itsellä ollut kanssa useita vag-vermeleitä enkä kyllä niistä isommin pahaa keksi.. parista meganesta voisin kyllä kertoa kaikenlaista.

Fabia RS 1.9TDi oli 3 vuotta ja reilut 90tkm, ainoa ongelma oli massailmamittarin sekoaminen kerran. Vaihdettiin takuuseen.

Octavia II RS TDi DSG pre-facelift, joku pakokaasun paine-ero anturi vaihdettiin takuuseen ja jarrutehostimesta yksi letkun pätkä. 2 vuotta ja reilut 90tkm.

Seat Exeo 2.0 TDI automaattisen ilmastoinnin joku venttiili, 1 pyörän laakeri ja takalasin pyyhkijään moottori. Noista laakeri takuuseen, muut takuun päätyttyä ja ilmastointiin goodwilliä. Pyyhkijän korjasin itse.

Seat Altea XL ostettiin 2v käytettynä, pidettiin 4 vuotta ja lopussa 113tkm mittarissa. 1.4 TSI josta jakopää korjattiin, sekä vaihdettiin 2 kpl katkenneita jousia. Silti hyvä auto, meillä tykättiin.

Audi A4 2.0 tdi quattro stronic 2013 nyt taulussa reilut 80tkm, vaihdettu pyörien laakereita.
 
Trollsten sanoi:
Onpa kumma että vuoden välein vaihtuvassa autossa ei kummempaa vikaa ole.
Tähän voisi heittää että eräskin (periaatteessa) japanilainen auto on alle vuoden ikäisenä aiheuttanut kaikenlaista harmia. Että ei ne viat pitoajasta ole kiinni.