Kyllä VW:llä oman neljän käytetyn volkkarin perusteella on ollut jo tovin haasteita. Nyt vaan näyttää siltä, että kakka osui tuulettimeen, ja tutkimuksessa haastatelluilta kysyttäessä onkin muistunut mieleen notta olihan siinä omassa peltilehmässä kuitenkin jotain.
Oma nelosmuru oli surullisenkuuluisalla 1.6 16v koneella varustettu. Kone käytännössä vaati 98 bensaa toimiakseen, muuten veti tukkoon EGR:n ja sotki kaasuläpän. Korjasin 120tkm ajettua autoa 500e edestä. Jakopää hihnalla herkkä mokaamisille, laukeamisia paljon. Moottorinohjausvikoja ym. Alkoi ruostua niin piti vaihtaa...
Touranin takaluukku... Ahh... 11 reissua koripajalle sen takia. 1.9TDI tekniikka oli tuossa rautaa tosin. Tällä oli myyntihetkellä ajettu n. 250tkm, näin auton 330tkm ajettuna tuossa, ja tekniikka pelasi hyvin. Webasto uusittiin minun ostaessa auton syksyllä 2010. Ostin 6,5v vanhana, myin n. 9v vanhana pois.
Jetta, TSI, ketju vaihtoon, 30tkm lasissa ja hieman alle 2v vanhana. Ajoin 1,5v tuon jälkeen, ei muuta mainittavaa.. Meksikontuote, mutta silti varsin ok.
Golf 2.0TDI... Ovet ja VW maalit... Prkl. Tekniikka ihan ok, mitä nyt päästöt vituillaan. Kiva ajaa. Laatuvaikutelma ehkä parempi kuin Jettassa, mutta tuo Saksalainen maalaustyön laatu yhdessä Suomessa asenneltuihin "Suomivarusteisiin" (roiskeläpät + jäänestopalat) aiheuttavat jumppaa. Hyvän auton siis voi pilata myös muukin kuin itse tehdas. Mittarissa nyt siis n. 87tkm, josta itse olen ajanut n. puolet.
Mutta ehkä nyt en aivan lyttäämään lähtisi näitäkään värkkejä, kunhan osaa valita oikein tekniikan sinne pellin alle. Itse jätin tästä syystä TSI + 7DSG-yhdistelmän ostamatta. Ehkä hihnavetoinen TSI voi osottautuakin pitkässä juoksussa paremmaksi kuin ketjut, mutta tuohon DSG:n paranemiseen en oikein jaksa uskoa.