https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

VisionC Concept

E

Esox

Vieras
Jokos tätä on tällä foorumilla puitu? Genevessä Skoda julkisti VisionC -konseptin, joka ensin huhuttiin olevan 5-ovinen Octavia Coupe/LB Audin A5/A7 -tyyliin. Nyt huhuillaan, että tässä olisikin uusi Superb! Se olisi tervetullut suunta hiukan rohkeampaan muotoiluun ainakin omasta mielestäni:

http://www.autocar.co.uk/car-news/geneva-motor-show/skoda-visionc-concept-unveiled#

"Skoda also hints the VisionC will provide the basis for a new 280bhp turbocharged 2.0-litre four-cylinder petrol-powered four-wheel-drive performance flagship that will lead a revised line of Skoda vRS models."

476552593-skoda-auto-chairman-winfried-vahland-gettyimages.jpg
 

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
12 823
Todella hieno proto. Olisi tuossa aineksia Superbiinkin. Tulee sitten kumpaan mallisarjaan tahansa, niin on ihan uuden näköinen aluevaltaus Skodalta. Moderni ja sporttinen. Superb kyllä kaipaisi isoa muutosta pois nykyisestä möhkömuotoilusta (sedan - farkku on jo nyt sopusuhtaisempi).
 

Marty McFly

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 429
Esox sanoi:
.... ensin huhuttiin olevan 5-ovinen Octavia Coupe/LB Audin A5/A7 -tyyliin. Nyt huhuillaan, että tässä olisikin uusi Superb! Se olisi tervetullut suunta hiukan rohkeampaan muotoiluun...

Markku J sanoi:
...niin on ihan uuden näköinen aluevaltaus Skodalta....

Niin no, sillä tavalla rohkeampihan tämä on että jos tämä on uusi Superb, niin se olisi erinäköinen kuin vanha Superb, kun taas yleensähän viime vuosien VAGgineiden uudet mallit ovat olleet ihan samasta puusta veistetyt kuin poistuvat mallit. Mutta koko konsernia ja sen autoja ajatellen mitään uutta aluevaltaustahan tässä ei olla tekemässä, samaa tasaista muotuilua kun mihin on etenkin Audin puolella totuttu. Tätä samaa asiaan puitiinkin jo jossain toisessakin ketjussa, joten en jatka tästä tässä yhteydessä sen kummemin.

Jos taas tuo esittää uutta malli tyyliin A5/A7, niin mun mielestä Skodan brändi ei vain taivu näihin GT/Coupe autoihin. Skoda on perheauto, katumaasturi, jopa sporttinen pikkuautoa tai tehokas perheauto, mutta tällainen? Ei.
 

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
12 823
Totta, hiukan vaikea olisi massojen nyt hyväksyä tuon näköistä Skodaa kilpailijaksi vaikka Audi A5:lle ja A7:lle. Mutta ainakin minä ennakkoluulottomasti ajattelevana olisin kohderyhmässä. Voi olla, että ei menestystä vielä tulisi Skoda -brändillä. Hieno on proto joka tapauksessa, ja toivoisin tällaisen muutoksen Skodan muotoiluun tulevan.
 

ePa

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
5 658
Jos tuo pysyy tuollaisena niin ehdottomasti parhaimman näköinen verrattuna konsernisisariin ("iso siskoihin"). Tosin ei yllä vielä A5 tasolle.

7844A2E6B0395B2818E71C92F6E3AE_h498_w598_m2.jpg


Ja tottahan se on että Skodalta puuttuu 4 ovinen kupee mallistosta. Se, että kuuluuko se mallistoon on eriasia, mutta hinta/laatu/ulkonäkö asetelma on varmaan aika kova paketti. Ja VAG konserni kaappaa lisää kauppoja...
 

fourvalve

Vakiokalustoa
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
540
Onhan skodalla perinteet coupen ja avoautojen puolella, toki näillä aidoilla skodilla :) Kyllähän se neliovinenkin coupe kelpaisi.
 

clima

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
4 701
Ehdottoman mielenkiintoinen auto. Jotain tämän tyylistä Skodan on tehtäväkin brändinsä kehittämiseksi.

Toivottavasti säilyttävät tuotantoautoonkin mahdollisimman paljon tuota konseptin urheilullista ilmettä: tuohon koriin  kaavailtu 1.4 litrainen 108 hepalla (yhdistettynä 3 tuumaa pienempiin vanteisiin ja kuormaliinojen poistolla 30-40 mm korkeampaan alustaan) aiheuttaa muuten aikamoisen facepalmin.

Mutta tuollainen konseptin ulkomuodon omaava, nelivetobensa voisi hyvinkin olla seuraava perheenkuljetin.
 

Mikko

Klassikko
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
2 760
Peräpää hienosti muotoiltu ja yleiset linjat toimii. Keula vaatisi vielä vähän uudelleenajattelua, merkki-ilmettä (maski ja konepellin kyömy) pitäisi häivyttää ja ajovalot miettiä vielä vähän uudestaan. Valot ei ole käytännössä saavuttaneet piirrettyjen kuvien linjakkuutta. Konsepti näyttää keulasta liikaa Octavialta, jonka valot on vaan vaihdettu kummallisiin. Vähän sama kuin mikä vaivaa CC:tä (vrt. Passat).

Ja sitten tähän malliin tosiaan Suomi-Skodan perusvarusteiden eli huonontienalustan, liian pienen moottorin ja 15" vanteiden kielto. Jotka noita haluaa pitäisi suoraan ohjata Octaviaa katselemaan.