https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Vesijetti, hankinta, ylläpito & säilytys

teemur sanoi:
Hankin tälle kesälle Seadoon GTI SE 155 mallin.
Huomasin muuten juuri äsken, että perus GTI on pahasti mennyt huonompaan suuntaan sitten sen kun kaksi vuotta sitten oli moinen kiikarissa. Kone on vaihdettu Sparkin 90 heppaiseen entisen 130 hv 1,5 litraisen sijaan ja materiaali on vaihdettu lasikuidusta Sparkissa käytettävään muoviin. Hintakin on vähän tippunut mutta... :-\
 
Luin itsekkin teemurrin rapsan nyt ja hyvä juttuhan se oli, itse myös aikoinaan ihmettelin noita jettikärryjä, kuinjka joku voi suunnitella noin päin vihkoo tuollaisen, palkkia palkin päällä, korkeita torneja ettei mitään rajaa....omaa vetelin hetken muulin venetrailerilla kun vene oli satamassa ja aisa on säädettäävää mallia, ihan ok se toimi myös jetin kans.
Cyclig stigille: kyllähän tietysti soppa maistui rtx-x:lle kun käskytti, mutta kulki suht kohtuudella jos malttoi ajaa matka vauhtia 4500 kierroksilla, ei mulla mitään tarkempia lukemia ole, kaikki meni mitä tankkas
Aikoinaan oli seadoon GS,sillä pystyi hiekkarannoillakin ajaa tyhjäkäynillä niin pikään että vesi loppui alta ja impelleri ei ottanut nokkiin, en ainakaan huomannut käytössä mitään eroa, ja matalassa vedessä se kävi useasti. Ahvenvitalla ja muilla kasveilla sen sai kyllä tukkoon muutaman kerran, tai ne jäi siihen  vedenotto aukkooon muistaakseni myttyyn, ettei vesi kiertänyt läpi.
 
seaboss sanoi:
kaikki meni mitä tankkas
Niin se tahtoo olla vehkeellä kuin vehkeellä :D. Kaveri tuumasi, että RXT:llä voisi saada kuusikymppiä tunnissa rikki jos yrittäisi LOL. Nuo vaparit ei onneksi ihan niin paljoa vie kuin ahdetut. Ja kuten sanoit, ajotyyli tuntuu koneessa kuin koneessa olevan merkittävässä roolissa.

Tuo Yahahan Ride-systeemi voisi kyllä olla toisaalta aika hyvä. Tai Seadoossa iBR joka toimii tismalleen samalla tavalla. Kawa putoaa tässä kohdin kelkasta hallintalaitteiden suhteen.
 
siis oliko tuo ibr joku jarru systeemi, en ole jaksanut enää seurata uusinta kehitystä...tais siinä ibr:ssä ola jotain muuta höysteeenä vielä, mut tuossa rtx-x ym. oli portaaton jarru tavallaan ja tehokas jos sitä kaasulla vähän vielä tehosti, huima tunne ku keula sukeltaa pohjaa kohti, varsin kylmän veden aikoihin:)
 
^
Juu, samanlainen “liipaisin” vasemmalla kädellä kuin kaasu on oikealla. Toimii sekä jarruna että pakkina. Siitä laitteen saa myös vapaalle kätevästi vetäisemällä pikaisesti kerran. Kuten sanoin, Yamahan Ride-systeemi toimii tismalleen samoin.
 
No niin, tarjouksia on sitten pöydällä ja tuntitolkulla katseltu youtube videoita eri laitteista. Suomesta odottelen vielä tarjouksia, ovat vähän hitaita... Tonnilla tuon voisi saada täältä sinne ja kun “alvi" on kertaalleen maksettu niin sitä ei uudelleen tarvitse maksaa. Rekisteröinti ja vakuutus kuljetuksen lisäksi siis ainoat lisäkulut ymmärtääkseni. Helpostikin kannattaa täältä ellei Suomen hinnoista saa mitään pois käteisellä. Jos saa niin sitten on toinen juttu kun onhan tuosta vaivaa..

Yamaha EX (sport tai deluxe) tai Seadoo GTI on vaihtoehdot. GTI:stä vain SE yksvitosella ja kunnon materiaalilla. Sparkista olen kysynyt myös tarjouksia mutta ei satasia säästämällä “lelu” vs. “oikea jetti” oikein houkuttele. Hinnan ero pitäisi olla huomattavasti isompi.

Sain myös vinkin että kannattaisi odottaa hetki ja kysellä mahdollisia kauppoihin lojumaan jääneitä syyskuussa. Voisi ehkä saada rapattia. Mutta onko Suomessa sellaisia?

Edit; Paras tarjous on toisesta päästä maata, ei tule halvaksi tietty sekään. Mutta mikäpä näitten kanssa tulisi halvaksi ;D

 
Kun tässä puhutaan nyt vesijeteistä, niin onko kukaan ajellut set-ski:llä, eli seisottavalla mallilla?

Omat kokemukset jet-ski:stä on 90-luvun puolelta ja silloin tykkäsin erityisesti tuosta seisottavasta mallista. Erilaisiin temppuiluihin varsin mukava peli.

Täällä vaan vaikuttavat olevan varsin harvinaisia pelejä, miksiköhän?