- Liittynyt
- 2.4.2015
En löytänyt mitään sopivan tuntuista ketjua, johon olisin tästä aiheesta postannut, joten tehdään nyt kokonaan uusi.
Olen joskus selaillut verkosta löytyviä venäläisiä autojen koeajoja ja muun muassa niihin liittyvää videomateriaalia. Venäjän kielen taitoa ei ole, eli kääntäjällä mennään. Näkökulmat ovat ihan mielenkiintoisia ja osa testiolosuhteista hyvinkin kiinnostavia myös suomalaisittain. Yksi erityisen silmiinpistävä seikka on tapa, jolla autoja koeajetaan mitään säästelemättä. Tyyli on vastaava kuin Youtuben offroad-videoissakin. Käytännössähän on niin, että jos haluaa tutkiskella vaikkapa jonkin citymaasturin etenemiskykyä maastossa niin parhaiten se selviää kirjoittamalla hakukenttään auton merkki ja malli ja perään "off road russia".
Linkin takaa näkyy 6:16 alkaen miten Macania myös voi maasto-ominaisuuksien osalta testata .
Pitäisikö myös suomalaisten testaajien alkaa soveltaa vastaavia metodeja? Todennäköisesti ainakin rekisterilaatat kannattaisi testeissä silloin peittää tai sitten maahantuojan testeihin lainaamat esittelyautot saattaisivat liikkua hieman nykyistä huonommin.
Löytyi myös oman auton testi (7:25 alkaen). Tuollaisessa kivettömässä maassa matalallakin autolla pääsee edes johonkin.
Onko tällainen autojen rääkkäys mielestänne eettisesti oikein?
Olen joskus selaillut verkosta löytyviä venäläisiä autojen koeajoja ja muun muassa niihin liittyvää videomateriaalia. Venäjän kielen taitoa ei ole, eli kääntäjällä mennään. Näkökulmat ovat ihan mielenkiintoisia ja osa testiolosuhteista hyvinkin kiinnostavia myös suomalaisittain. Yksi erityisen silmiinpistävä seikka on tapa, jolla autoja koeajetaan mitään säästelemättä. Tyyli on vastaava kuin Youtuben offroad-videoissakin. Käytännössähän on niin, että jos haluaa tutkiskella vaikkapa jonkin citymaasturin etenemiskykyä maastossa niin parhaiten se selviää kirjoittamalla hakukenttään auton merkki ja malli ja perään "off road russia".
Linkin takaa näkyy 6:16 alkaen miten Macania myös voi maasto-ominaisuuksien osalta testata .
Pitäisikö myös suomalaisten testaajien alkaa soveltaa vastaavia metodeja? Todennäköisesti ainakin rekisterilaatat kannattaisi testeissä silloin peittää tai sitten maahantuojan testeihin lainaamat esittelyautot saattaisivat liikkua hieman nykyistä huonommin.
Löytyi myös oman auton testi (7:25 alkaen). Tuollaisessa kivettömässä maassa matalallakin autolla pääsee edes johonkin.
Onko tällainen autojen rääkkäys mielestänne eettisesti oikein?