https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Vanteiden lukkopultit

P

pokkus

Vieras
Mitä muut ovat mieltä vanteiden lukkopulttisarjoista? Onko niistä mitään hyötyä vaiko jopa haittaa?

Itsellä on nyt kummassakin autossa lukkopultit vanteissa. Tähän mennessä on vanteet säilyneet, mutta on hankala sanoa onko se lukkopulttien ansiota vai ei :) Varmasti nuo saattaa amatöörivorot pitää loitolla, mutta vastineeksi saatat silti saada kolhitut vanteet ja maalipinnan kun voro yrittää väkisin saada pultteja auki. Ammattilainen osaa varmasti avata lukkopultit, jos vain oikeasti haluaa. Ehkä aikaa kuluu hetki enemmän lukkopulttien kanssa, mutta muuta suojaa ne ei juuri taida antaa.

Tietenkin avain täytyy yleensä pitää autossa mukana ja varas sen luultavasti tietääkin. Pahimmassa tapauksessa varas vie pyörät ja sen lisäksi rikkoo ikkunat avainta etsiessä. Niin ja avain toki voi hävitäkin, kuten itsellä kävi X3:a ostaessa eli auto toimitettiin ilman avainta... :)
 
Haittaa.
Kuulemma nykyään on niin harvinaista, että alta pöllitään vanteita. Varastoista yleensä lähtevät.
Tuskin ammattilaisella montaa sekunttia pitempään menee normaaleihin verrattuna. Amatöörit voi pitää ehkä loitolla.
 
Lukkopultit olleet itselläni varmaan viimeisen 10 v ajan autoissani. Rs.ään sain Skodan oman sarjan kaupan päälle. Antaa hitusen mielenrauhaa jos ei muuta. Olen nähnyt useita autoja parkkiksilla ilman renkaita tiiliskivien tms päälle jätettynä että haluan lukkopultit. Olipa oikeaa turvaa tai ei.
 
Minulla ei ole koskaan ollut lukkopultteja ja vielä on vanteet pysyneet alla. Eipä minulla tosin koskaan ole ollutkaan mitään kalliita tai erikoisia vanteita. Tosin jos sellaisissakin lukkopultit on ja joku haluaa ne viedä niin lukkopultit lienee vain hidaste.
Jos joku vie vanteet/renkaat niin vieköön. Kaipa ne joku vakuutus korvaa?
 
Audiin hankin lukkopultit. Koin sen hankalaksi, kun avain piti "piilottaa" ja myös löytää :-\. Volvossa niitä ei ole :rolleyes:.
 
Aiemmin kun ajelin 16" vanteistuksella niin koin että lukkopulteilla ei ole mitään lisäarvoa.

Nyt kun autoon tuli keväällä 18" vanteistus, niin kävin hankkimassa myös lukkopultit. Jos ei muuta niin mielenrauhaa tuomaan. Kun itse vaihtelee renkaat autoon niin avain voi olla likipitäin kotona vitriinikaapissa kirjahyllyssä. Huoltoon vaan muistaa ottaa sitten mukaan. :)

Oulussa kuitenkin yhteen aikaan viikon-parin aikana oli likipitäin "aalto" kun autoja jäi tiiliskivien varaan. Ajattelin silloin että ei minun auto...
 
Edellisesessä autossa lukkopultit ei auenneet 3 vuoden jälkeen  omalla avaimellaan. Lähtivät auki, kun sopivan hylsyn löi päälle ja väänsi normaalisti auki. Eikä olleet mitkään Bilteman versiot. Nykyiseen en sitten enää katsonut tarpeelliseksi.
 
On ne tuolla jemmassa jos ulkomaille lähtee autolla, viimekesä oli lukkopultit kiinni Euroopan reissulla. Suomessa en koe tarpeelliseksi... ellei sitten ihan jossain kriminaalien keskellä säilytä autoa.

Kuulemma balttialaiset ajaa pakuilla jossa neljä miestä, jokaisella tunkki ja Yks rengas yhdelle... nopeesti hoidettu homma jos osaa. ;D

Mukana se lukkipultin hylsy aina oltava... huonomuistinen unohtaa sen aina hyllylle ja jäis tienposkessa rengas vaihtamatta.
 
Lukkopultteja minä käytän. Hyvin ovat renkaan vaihdon yhteydessä aina auenneet. Eihän ne ammattimiestä estä mutta hidastaa  vähän.
 
pokkus sanoi:
Mitä muut ovat mieltä vanteiden lukkopulttisarjoista? Onko niistä mitään hyötyä vaiko jopa haittaa?

Haittaa, kahteen kertaan Octavian pultti piti porata pois - onneksi varsin meltoa kamaa niin akkuporakoneella pihalla poraamalla lähti kanta pois - kun tiheä kanttinen pultinkanta pyöristyi, sen jälkeen on pärjätty lukottomilla.
 
Miten teillä jumii nuo lukkopultit nuin kiinni? Onko käytössä ollut jotain asennusrasvaa/voitelua pulteissa vai onko lyöty kuivana kiinni? Onko renkaanvaihdot tehnyt liike vai oma haba pihalla momenttiavaimen kera?
 
N.15v on autoissa ollut aina mcguardin lukkopultit tai mutterit.ikinä ei ole mitään ongelmia ollut ja ympäri vuoden on käytössä.kuivana vaan kiinni.mitään rasvoja tms.ei ole tullut käytettyä!
Ja tavaksi tullut.että aina auton huoltoon mennessä.otan ennen sitä pois autosta!
 
Taky sanoi:
Toinen case huollon jäljiltä renkaan kausivaihto, toinen oman lipsauksen jäljiltä pyöreänä.
Itse ostin lukkopultit tuossa ja sain ohjeet, että ehdottomasti pitää painaa avainta kohti pulttia kun vääntää kiinni tai avaa, että ei lipsahda. Itse kun tekee vaihdot (huoltoja lukuunottamatta), niin voi minimoida tuon "apinamomenttiin" kiinnivetämisen mitä jossain liikkeissä harrastavat.
 
Oisko reilu kymmenen vuotta sitten, kun taloyhtiömme pihalta lähti vanhasta 626 Mastasta alta
peltivanteet, joilla nastarenkaat, joista nastat nypitty pois.
Meni siis todella tarpeeseen.

Itsellä oli monen monituista vuotta lukkopuoltit renkaissa.
Kerta kerralta renkaanvaihtojen yhteydessä ne lukkopultit huononivat, vaikka miten yritti varoa.
Kuitenkin ainoastaan yhden kerran olen joutunut uusimaan setin yhden pultin mentyä todella vaikeaan kuntoon.

Nykyisin pärjään ilman ja perusteet taisi Quality jo kertoakin.
Jos voro vanteet haluaa, se ottaa ne.
Voro tietää, että mitä todennäköisimmin se avain löytyy autosta sisältä, joten autokin tulee kärsimään.
Eikä toisaalta minulla mitään upehia vanteita olekaan. Perus Skoodaa, rumia ovatten.
Lisäksi, vakuutukset ovat kunnossa.
Jos jotain sattuu, niin ainahan siinä tulee vaivaa ja lievää taloudellista kärsimystä, mutta se kestettäköön kuin mies, itketään vain salaa.
 
Nykyään mennään ilman lukkopultteja. Octavian mukana tulleet lukkopultit olivat niin pehmoista ainetta, että yksi muljahti keväällä viimeisen kerran. Haittaahan tuosta on kosolti, jos sattuisi, että ei ole kotipihassa kun se pultti antautuu.
 
Omissa käyttöpeleissä on kiertänyt sama McGardin lukkopulttisarja jo 15 vuoden ajan. Eipä ole koskaan ollut niiden kanssa mitään ongelmia. Pyörän pulttiin/mutteriin on tullut tavaksi laittaa hieman mutteritervaa tai kuparirasvaa.
 
fleetwood sanoi:
Omissa käyttöpeleissä on kiertänyt sama McGardin lukkopulttisarja jo 15 vuoden ajan. Eipä ole koskaan ollut niiden kanssa mitään ongelmia. Pyörän pulttiin/mutteriin on tullut tavaksi laittaa hieman mutteritervaa tai kuparirasvaa.
Tuo McGardin sarja on ainut mistä jotain iloa. Nuita halvat sarjat ei paljoa hidasta hieman aiheuttaa extra ääntä. Googlettamalla löytyy helposti ohjeet miten nuita saa auki :(
 
Ja tuokin lähtee auki sen kun kiertää, kun on vain oikeat "yleisavaimet" välineenä. Omassa autossa lukkopultit on, jos vaikka joku piripää jättäisi pyörät viemättä, kun ei ihan vakio kuusioavaimella aukea. Tuohon avaimen etsimiseen autosta en oikeain jaksa uskoa, se herättää enemmän huomiota ja kestää kauan verrattuna siihen että ruuvaa pyörät alta pois. Naapurin mersutkin jättivät "ottamatta luvatta käyttöön", kun eivät talosta löytäneet avaimia ennenkuin tulivat häirityiksi.
 
Vankka sanoi:
Tuo McGardin sarja on ainut mistä jotain iloa. Nuita halvat sarjat ei paljoa hidasta hieman aiheuttaa extra ääntä. Googlettamalla löytyy helposti ohjeet miten nuita saa auki :(

Saman merkkiset ne onnistuvat hajottamaan. Vaikea syyttää ketään, kun renkaan vaihdot ja huollot oli tehty eri paikoissa.
 
McGardit oli mullakin monessa autossa, kunnes kerran jäi koko avaimen "haitta" kiinni mutterin kannan uraan. Kolmisen viikkoa odottelin Saksasta uutta avainta ja sen jälkeen en ole mokomia enää tarvinnut..
 
Ranskiksessa oli tehtaan jäljiltä lukkopultit, huomasin kun piti talvirenkaat vaihtaa. (Pulttien kantojen päällä oli jotkin koristekannat, niin ei huomannut aiemmin.) Avaimesta ei tietenkään tietoakaan. Piti tilata Ranskasta, kesti viikon.

Nyt ei ole enää lukkopultteja, eikä tule. Lukkopulttiasarjan avaimineen saa tulla hakemaan minulta ilmaiseksi, voin jopa tarjota kahvit kaupan päälle.
 
Asiaan lähes liittyen, mutta mites amatööri saisi lukkopultin auki, kun näyttää siltä, että avain on jostain kumman syystä niin hyvässä tallessa ettei sitä löydy.

Avain "piti" olla autossa... Prkl.

Tavallaan tämä kuuluisi myös tuonne "nyt ottaa päähän" ketjuun.