https://tummennuskalvot.fi/

Vanhemmat pakettiautot

_Mikko_

Uudenkarhea
Liittynyt
10.2.2014
Viestejä
84
Onkos arvon raadilla hyviä vinkkejä pakettiautojen suhteen?

Olisi haussa muutaman tonnin remonttipaku/kakkosauto omaan päivittäiseen käyttöön. Auto saa maksaa sen 5K mutta ei mielellään paljoa enemmän, jokatapauksessa alle 10K.

Spekseistä sen verran että mielellään 2600x1200 levy mahtuisi kyytiin ja vetokoukku pitää olla. Ilmastointi on plussaa. Ajokilometrit mielellään sellaiset että sillä itse jokusen huolettoman vuoden ajelisi. Tietysti vanhemmat kulkuneuvot eivät ole kauhean vikaherkkiä ja niin tarkkoja matkamittarin lukeman suhteen.

Mikä Porttereissa on niin paljon parempaa muihin verrattuna? Pyyntihinnat ainakin ovat muita merkkejä korkeampia.
Hinnathan menevät suurinpiirtein Ranskalaiset, Transit, Hiace, Transporter. Kaikki ovat aika karuja ja selvästikin työkaluja, kun jätetään tuoreimmat mallit väliin. Porttereissa plussana etuveto kun autolla kuitenkin tulee ajettua paljon ilman suurta kuormaa niin talviliukkailla mukavampi.

Risuja ja ruusuja tyyppivikoineen eri merkeistä ja malleista?
 

fourvalve

Vakiokalustoa
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
540
Kokemusta on parista Fiiun ducatosta 1999 ja 2000 ja olivat todella soivia pelejä. Tuolla rahalla saat uudempia malleja joista löytyy ilmastointi. Kori selkeä laatikko jossa on hyvä tavaratila ja hyvien peilien ansiosta pakittaa ahtaaseenkin väliin. Sama paketti löytyy pösöstä, sitikasta ja fiiusta.  Itse jos nyt ostaisin pakun päätyisin johonkin näistä. Näitä vikoja löytyy kaikista niin volkkarista kuin vitosta, hiase taitaa päästä pienimillä vaivoilla.
 

Zasa

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
8 062
Muutamilla tutuilla on vanhoja Hiaceja, vaikuttaa olevan "pomminvarmaa" telniikkaa paljon ajettunakin.
 

_Mikko_

Uudenkarhea
Liittynyt
10.2.2014
Viestejä
84
Kiitos ajatuksista. Joskus kun vanhan Clion vein romikselle niin totesin sen olleen ensimmäinen ja viimeinen ranskalainen, mutta nyt kun näitä pakuja koittanut katsella niin taidan joutua pyörtämään puheeni. Nuo ducatot olin täysin unohtanut, pitänee niihinkin tutustua paremmin.

Hinnat vaan näissä hieman ihmetyttävät kun kaikissa vanhemmissa hyvinkin perustekniikkaa. Miksi saman ikäisiä ja samoilla varusteilla olevissa autoissa voi olla niinkin suuria hintaeroja. Esim Partner versus Transporter. Onko VW:n nimi vaan niin kova että siitä maksetaan 10000€ ja samankaltaisesta Pösöstä reilu 5K? Vai onkohan noissa niinkin paljon eroa?

Tuohan on täysin totta että vikoja on kaikissa autoissa ja etenkin kun hakee halpaa ja hyvää, niin minun tuurilla saan itselleni kunnollisen pommin.
 

Mikko83

Sisäänajettu
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
423
Joku 80-luvun paku ihan hyvä, jos kakkosauto ja on kestävä tekniikka. Vw Lt? Mahtuu ainakin tavaraa :)
 

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
24 322
Zaasa sanoi:
Muutamilla tutuilla on vanhoja Hiaceja, vaikuttaa olevan "pomminvarmaa" telniikkaa paljon ajettunakin.

Pihassa seisoo juniorin käytössä oleva huoltoauto, Hiace siis, 480 000km oli mittarissa kun viimeksi sitä siirsin.
Samanlainen traktori ollut viimeiset 250 000km - akku taisi mennä tässä syksymmällä - umpirautaa ja siltä myös tuntuu.
 

Jude

Sisäänajettu
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
104
Hiace on tekniikaltaan todennäköisesti paras. Sitä moottoria ei saa rikki jos jäähdytin on edes jonkinmoisessa kunnossa. Tavaratiloiltaan Hiace on todella pieni jos meinaa jotain remppahommia tehdä sekä Suomen olosuhteissa 4WD malli on ainut millä pystyy ajamaan myös talvella.
Minulla oli tuossa syksyllä 2001 vuoden Transitti ja siihen mahtuu hyvin rakennuslevyt kun muutkin remppa tarppet. Oli meinaan pitkä ja korkea malli. Tekniikkakin tuntui toimivan vaikka hehkut olikin vissiin pimeenä, mutta lähti käyntiin kun oli pitänyt eberiä muutaman minuutin päällä. Sillä oli ajettu 270tkm ja myin sen 2500 eurolla pois, eli ei ne ainakaan ole hinnalla pilattu.
 

Petri M

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 996
Kyllä mielestäni VW on ylihintainen noissa vanhemmissa.
Hiace taas on niin karmea ajettava, takavetoisella ei pääse talvella mihinkään ja
nelikko tarvitsee lentokentän kääntyäkseen.  Lisäksi hiacen tavaratila on pieni ja kapea.

Vaikka ranskaalista minullakin on omat ennkkoluuloni, vitosen hintaluokassa saattaisin sellaiseen päätyä.
Ja yhden ducaton olenkin omistanut (melkein ranskalainen), eikä siinä ollut mitään vikaa vuoden/20tkm aikana
vaikka oli 4 tonnin auto.
Tranisitkin olisi kyllä omissa suosikeissa hyvä vaihtoehto.

No lopulta laittaisin taas ne VW lasit päähän ja ostaisin T5 portterin, tosin ihan vitosella niitä ei taida pahemmin löytyä.
 

_Mikko_

Uudenkarhea
Liittynyt
10.2.2014
Viestejä
84
Kiitoksia mielipiteistä.

En kyllä ihan 80-luvun keksintöön ajattellut siirtyä. Ranskalaisia/Italialaisia tuntuisi saavan melko tuoreitakin (tältä vuosituhannelta) ihan järkihinnalla. Nuo VAG-lasit vaan hiukan häiritsevät, mutta ei kiinnosta maksaa reilua 10K muutenkin puoliturhasta hankinnasta kun henkilöautollakin periaatteessa pärjäisi, huonosti mutta kumminkin.

Sen verran siinä joo saisi olla mukavuutta että sillä päivittäiset asiat myös hoitelisi. Tarkoitus siis vaihtaa emännän reilu kymmenen vuotta vanha kulkine pakuun ja antaa oma tuoreempi hänelle käyttöön.

Hankinnalla ei onneksi ole mikään hengenhätä eli pitänee jatkaa nettiauton selailua.

 
J

jaberg

Vieras
Turvallisuudesta maksaisin myös vähän ylimääräistä. Ehdottomasti oltava myös pakussa turvatyynyt, espit ja absit, tällä saralla ranskalaiset lienee japanilaisia ja vag-ryhmää edellä?
 

Karvis

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
30 648
Itse melkein katselin transistoria tuohon budjettiin, reilu 5k€ luokassa löytyy ~200tkm ajettuja ja ilmastointikaan ei ole mikään harvinaisuus. Työkalumainen pelihän se on tuoreisiin porttereihin verrattuna mutta kuitenkin ihan ok pyöritellä ainakin kaupunkinopeuksissa, miinuksena se että vaikka kyseessä onkin etuvetoinen kampe niin on se harvinaisen surkea pääsemään talvella, ei nyt yhtä huono kuin takavetohaisut mutta etuvetoiseksi surkea.
Tavaratila on hyvän muotoinen ja pariovet takana paljon fiksumpi ratkaisu kuin ylöspäin aukeava lunkka.