J
J-J
Vieras
- 24.1.2022 klo 00:54 / Vanhan Yariksen kestävyys, tyyppiviat, ja milloin on valmis paaliin?
Moi.
Olen autoton, ja harkitsen vanhaa Toyota Yarista.
Puhutaan hintaluokasta 2000-3500euroa.
Onko tämän hintaluokan Yariksissa minkälaisia tyyppivikoja, mistä tulee olla tietoinen, vai onko tämä sellainen
hintaluokka tälle mallille että "ehdottomasti ei"?
Tarkennuksena, että etsin mahdollisimman "karvalakki" versiota, manuaalivaihteilla.
Jos nyt verrataan vaikka vanhaan 4000e maksavaan Volkswagen Golfiin jossa on DSG automaattivaihteisto, niin onko Yariksessa jotain vastaavaa riskiä? (Eli, kun 4:n tonnin golffissa on DSG, joka on hajoamisherkkä, ja jonka korjauskustannukset on 2-6 tonnia, tällöin 4:n tonnin DSG golffi on oikeastaan valmis paaliin).
Onko Yariksessa vastaavasti jokin tyyppivika, että Esim 15 vuotta vanha ja 150tkm ajettu Yaris on sellainen, että näillä kilsoilla ja vuosilla sen kytkin ja etuakseli on hajoamassa siten että korjauskustannukset on 5000e, ja täten koko auto joutaa paaliin heti oston jälkeen, kun myyjä on onnistuneesti saanut huijattua auton eteenpäin.
Eli lyhyesti, onko Yariksessa jokin KM/ikä/hinta määre, jonka jälkeen autoa tulisi välttää kuin ruttoa.
Vai onko Yaris taattua Toyota laatua, eli jos ostaa kaks ovisen vetokoukuttoman 1.0litran bensakoneella olevan manuaalikeppisen Yariksen, jossa kilsoja vaikka 150tkm ,ja vm 2007, ja tuore leima alla, ja koeajossa ei ilmene mitään, niin voi luottaa että sillä voi ajaa pitkään vielä, (toki korjaten jatkuvasti kaikkea pientä kuluvaa osaa, jarrupalat, pakoputket, tulpat, hajoavat jarruletkut, jnejne..)?
Eli tavallaan voisi ajella todennäköisesti taloudellisesti turvallisesti johonkin 500euron arvon kieppeille, jonka jälkeen vasta olisi paalin paikka kun olisi ruostetta ja niin monta pikkuvikaa että korjaus ei kannattaisi...
Olen autoton, ja harkitsen vanhaa Toyota Yarista.
Puhutaan hintaluokasta 2000-3500euroa.
Onko tämän hintaluokan Yariksissa minkälaisia tyyppivikoja, mistä tulee olla tietoinen, vai onko tämä sellainen
hintaluokka tälle mallille että "ehdottomasti ei"?
Tarkennuksena, että etsin mahdollisimman "karvalakki" versiota, manuaalivaihteilla.
Jos nyt verrataan vaikka vanhaan 4000e maksavaan Volkswagen Golfiin jossa on DSG automaattivaihteisto, niin onko Yariksessa jotain vastaavaa riskiä? (Eli, kun 4:n tonnin golffissa on DSG, joka on hajoamisherkkä, ja jonka korjauskustannukset on 2-6 tonnia, tällöin 4:n tonnin DSG golffi on oikeastaan valmis paaliin).
Onko Yariksessa vastaavasti jokin tyyppivika, että Esim 15 vuotta vanha ja 150tkm ajettu Yaris on sellainen, että näillä kilsoilla ja vuosilla sen kytkin ja etuakseli on hajoamassa siten että korjauskustannukset on 5000e, ja täten koko auto joutaa paaliin heti oston jälkeen, kun myyjä on onnistuneesti saanut huijattua auton eteenpäin.
Eli lyhyesti, onko Yariksessa jokin KM/ikä/hinta määre, jonka jälkeen autoa tulisi välttää kuin ruttoa.
Vai onko Yaris taattua Toyota laatua, eli jos ostaa kaks ovisen vetokoukuttoman 1.0litran bensakoneella olevan manuaalikeppisen Yariksen, jossa kilsoja vaikka 150tkm ,ja vm 2007, ja tuore leima alla, ja koeajossa ei ilmene mitään, niin voi luottaa että sillä voi ajaa pitkään vielä, (toki korjaten jatkuvasti kaikkea pientä kuluvaa osaa, jarrupalat, pakoputket, tulpat, hajoavat jarruletkut, jnejne..)?
Eli tavallaan voisi ajella todennäköisesti taloudellisesti turvallisesti johonkin 500euron arvon kieppeille, jonka jälkeen vasta olisi paalin paikka kun olisi ruostetta ja niin monta pikkuvikaa että korjaus ei kannattaisi...