2
208-urban soul
Vieras
A140 vm. 2001 ajettu 196392km.
Ostopäivä 3.10.2016
Ajattelin tehdä pienen yhteenvedot 1kk ajan tapahtumista ko. autosta jonka ostin
1kk etsimisen innoittamana jos tämä jotain kiinnostaa.....
3.10.2016 Paperit tehty ystävällisen yksityis myyjän kanssa ja autoa ajaessa kotiin havaittu mittarivalojen olevan pimeenä
4.10 Aloin seuraavana aamuna etsimään syyllistä valojen täydelliseen pimeyteen.
Kuljettajan puolella koelauden päässä olevasta luukusta löysin 20A sulakkeen joka
liian suuri ja palanut. Korvattu 15A sulakkeella jollion kaikki koelaudan valaistukset
alkoivat toimimaan.
5.10 Yritin vaihtaa itse autoon öljyjä tuloksetta. Öljypohjan tulppa täysin ruostunut kiinni ja katsoin parhaaksi imeä öljyt yläkautta pois.
Auto ollut n. vuosi sitten Ad-huollossa ja öljysuodattimen tiivistekumit puuttuivat. Samoin
suodatin panos oli rutattu ryttyyn koteloon joka täynnä mustaa likaista öljyä.
Imin öljyt pois ja puhdistin suodatinkotelon, sekä asensin kotelon kanteen 2kpl alkuperäiset tiivisteet jotka puuttuivat tarvikesuodattimesta.
Nyt kaikki oli juuri niin kuin uutenakin.
Öljyksi ostin Teboilin diamon jossa MB- luokitus.
6.10 ilmansuodattipanoksen vaihto Vehosta ostettuun.
ja juuri siksi alkuperäiseen koska ilmamassamittari tähän maksaa 1400e
ja mikään tarvikemalli ei toimi, koska integroitu Ecuun.
Halpa vakuutus siis maffin kestolle.
Koteloa avatessa huomasin ilmanottoputken olevan täysin väärään suuntaan asennettu ja haitaripala myös väärässä päässä.
Purin ja pesin koko kotelon ja kokosin koko hoidon uudestaan.
Nyt tämäkin asia vastaa sitä mitä uutena ollut.
Jatketaan lisää kohta....
Ostopäivä 3.10.2016
Ajattelin tehdä pienen yhteenvedot 1kk ajan tapahtumista ko. autosta jonka ostin
1kk etsimisen innoittamana jos tämä jotain kiinnostaa.....
3.10.2016 Paperit tehty ystävällisen yksityis myyjän kanssa ja autoa ajaessa kotiin havaittu mittarivalojen olevan pimeenä
4.10 Aloin seuraavana aamuna etsimään syyllistä valojen täydelliseen pimeyteen.
Kuljettajan puolella koelauden päässä olevasta luukusta löysin 20A sulakkeen joka
liian suuri ja palanut. Korvattu 15A sulakkeella jollion kaikki koelaudan valaistukset
alkoivat toimimaan.
5.10 Yritin vaihtaa itse autoon öljyjä tuloksetta. Öljypohjan tulppa täysin ruostunut kiinni ja katsoin parhaaksi imeä öljyt yläkautta pois.
Auto ollut n. vuosi sitten Ad-huollossa ja öljysuodattimen tiivistekumit puuttuivat. Samoin
suodatin panos oli rutattu ryttyyn koteloon joka täynnä mustaa likaista öljyä.
Imin öljyt pois ja puhdistin suodatinkotelon, sekä asensin kotelon kanteen 2kpl alkuperäiset tiivisteet jotka puuttuivat tarvikesuodattimesta.
Nyt kaikki oli juuri niin kuin uutenakin.
Öljyksi ostin Teboilin diamon jossa MB- luokitus.
6.10 ilmansuodattipanoksen vaihto Vehosta ostettuun.
ja juuri siksi alkuperäiseen koska ilmamassamittari tähän maksaa 1400e
ja mikään tarvikemalli ei toimi, koska integroitu Ecuun.
Halpa vakuutus siis maffin kestolle.
Koteloa avatessa huomasin ilmanottoputken olevan täysin väärään suuntaan asennettu ja haitaripala myös väärässä päässä.
Purin ja pesin koko kotelon ja kokosin koko hoidon uudestaan.
Nyt tämäkin asia vastaa sitä mitä uutena ollut.
Jatketaan lisää kohta....