-sami-
Klassikko
- Liittynyt
- 20.1.2017
- 30.9.2018 klo 18:59 / Vakionopeudensäädin
MMV sanoi:Onko sellaista aktiivivakkaria, jonka tutka ei räntäsateessa menisi tukkoon?
Liekö auttais jos ei pistäis sitä tollaseen poteroon...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
MMV sanoi:Onko sellaista aktiivivakkaria, jonka tutka ei räntäsateessa menisi tukkoon?
Veikkaisin, että Subaru on tässä aika vahvoilla.MMV sanoi:Onko sellaista aktiivivakkaria, jonka tutka ei räntäsateessa menisi tukkoon?
TTO sanoi:Ainakin pre-FL Ocun tutka on automaattisesti lämpenevä. Tosin se menee silti pahimmilla keleillä tukkoon eli sulaa kerroksen "alta" ja eteen jää "kuori".
Trollsten sanoi:Veikkaisin, että Subaru on tässä aika vahvoilla.
Ascon sanoi:Itse en ole sellaista ikinä ajanut ja minua mietityttääkin, että saakohan sellaisella +100m turvaväliä, vai onko maksimi jossain 50 metrissä, jotta tutka näkee varmasti riittävän hyvin eteensä?
Mun mielestä se oma viiksi on paljo parempi kuin tuo viiksen pää. En ymmärrä miksei VAG ole siirtynyt yleisesti siihen. Ocussa ja Leonissakin asia riippuu siitä onko ACC vai ei.TTO sanoi:Vilkkuviiksen päässä vakkari toimii hyvin, kun siihen tottuu. Toki satunnaiselle käyttäjälle napit ratissa ovat selkeämmät, mutta sanoisin, että heavy userille nuo viiksen pään napit toimivat mainiosti.
Ascon sanoi:Nyt ajan yleensä 84 asetusarvolla, niin jääpähän sitten enemmän marginaalia ohitustilanteisiin, jotka moottoritiellä suoritan yleensä 86 tai 88 asetusarvolla. Jos ohitettava lähtee kilpailemaan, sallin itselleni ehkä hetkeksi 90-92 asetusarvot, mutta jos nekään ei riitä, niin sitten palaan 84 tavoitenopeuteeni ja katson pääsenkö ohitettavan taakse, vai alkaako hän kilpailemaan hidastuvuudessakin. Koska en salli vasemmalla kaistalla ohituksenkaan ajaksi itselleni sakkonopeuksia, niin joskus mennään sitten rinnakkain jopa minuuttitolkulla.
Trollsten sanoi:Mun mielestä se oma viiksi on paljo parempi kuin tuo viiksen pää. En ymmärrä miksei VAG ole siirtynyt yleisesti siihen. Ocussa ja Leonissakin asia riippuu siitä onko ACC vai ei.
-sami- sanoi:Liekö auttais jos ei pistäis sitä tollaseen poteroon...
Tää on kyllä aika uskomaton juttu, kun emomerkissä on kyseinen härveli vakiona Comfortline Golfista lähtien ja loppuihinkin se maksaa muutaman hassun satasen maksimissaan, kuten myös niihin pariin muuhun halpismerkkiin.MMV sanoi:Ymmärrän hyvin miksi rasti ei esim. Audin kohdalla adaptiiviseen vakkariin osu. Jos tuollaisen haluat, pitää pohjalle ottaa MMI+ navipaketti a 4k€ ja siihen päälle vielä melkein kaksi tonnia vakkarista.
Marko_K sanoi:ACC kun on omaan makuuni cruisena parempi kuin normaali, vaikkei muuta liikennettä olisikaan, kun se osaa käyttää myös jarruja ja pitää siis nopeuden oikeasti vakiona eikä päästä alamäessä nopeutta nousemaan. (Tiedän että joillain merkeillä normivakkarikin jarruttaa, mutta 3008/5008:ssa ei.)
batman14 sanoi:Moottoritiellä jos ei vaihda ohituskaistalle aikaisin, niin adaptiivinen ehtii jo pudottaa nopeutta vaikka siihen ei olisi tarve.
Penguin sanoi:Itse en myöskään tuosta jarrutustoiminnosta tykkää, jos se on toteutettu jarruilla.
-sami- sanoi:Liekö auttais jos ei pistäis sitä tollaseen poteroon...
Uusissa Volvoissa tuo on tuulilasinpyyhkimien pyyhkimällä aluueella taustapeilikotelossaMMV sanoi:Onko sellaista aktiivivakkaria, jonka tutka ei räntäsateessa menisi tukkoon?
Kaapo sanoi:Uusissa Volvoissa tuo on tuulilasinpyyhkimien pyyhkimällä aluueella taustapeilikotelossa
ei ole ollut koskaan onglemia tämän kanssa.
Taky sanoi:50 metriäkin on utopiaa, aina joku vetää väliin.
Marko_K sanoi:Mä taas tykkään. Ainoa mikä tuossa voisi häiritä, olisi jarruvalojen välke — mutta on toteutettu siinä mielessä fiksusti, että kevyt jarrutus ei sytytä jarruvaloja, vaan vasta todella jyrkkä alamäki ja voimakas jarrutus. Mersu muinoin välkytteli jarruvaloja heti pienestäkin jarruilla himmaamisesta, se oli vähän harmittava.