- 16.5.2015 klo 00:40 / Uusi Mazda 2
Tänään tuli tehtyä uusinta-ajo tuohon kakkoseen. Varustepaketti oli premium. Tykkäsin enemmän Tuusulan Mazda liikkeen koeajattavasta mallista. Tuo premium on aika karun oloinen, kun vertaa luxury plussaan. Itse kyllä ottaisin sen parhaimman varustelutason.
Taajama ajossa meluun ei niinkään kiinnitä huomiota, mutta jo 120:n vauhdissa rengasmelu ja tuulensuhinat alkaa kuulumaan sisään. Kuitenkin hyvä suoritus äänieristyksessä pieneltä autolta. Ajo on mielestäni vakaata ja taajamassa ajo on mukavaa hyvän ohjauksen ansiosta. Kytkin ja vaihteisto ovat helposti hallittavissa. Kepin liikuttaminen on mukavan lyhyttä ja sujuvaa. Viisi vaihdetta riittänee ihan hyvin tuolle 90 heppaselle. Tosin maantiellä saa laittaa pienempää sisään, koska alemmilla kierroksilla ei oikein tapahdu mitään, mikä saattaa yllättää ohittamaan lähtiessä. Mutta itse kulutus ja suorituskyky ovat hyviä. Pääsin helposti alle kuuden lukemiin, vaikka ajo sisälsi kiihdytyksiä ja pysähdyksiä.
Ajoasento on helppo löytää ja istuimet vaikuttivat onnistuneilta. Samoiten säätimet ovat hyvin ulottuvilla ja käytöltään helppoja. Sivupeilit ovat massiivisen kokoisia, mikä on mielestäni hyvä asia näkyvyyden kannalta. Takatilat eivät ole kovin hyviä, mutta muotoilut takapenkillä ovat hyvät ja syvennykset etupenkkien takaosissa helpottaa takana matkustavia. Takakontti on vaatimaton isojen matkalaukkujen kuljettamiseen.
Ulkonäkö puhuttelee aggressiiivisuudellaan ja siinä on jotain sporttisuuttakin edeltäjäänsä verrattuna.
Uusi 2 on mielestäni järkevä vaihtoehto, mutta arvelen että jännitystä ja innostusta saa hakea tehokkaammasta mallista. Saa nähdä että missä ja milloin sellainen tulee vastaan. Nyt seuraan mielenkiinnolla käyttäjien kokemuksia. Harmi että tuo kakkonen ei ole niin eksoottinen ja kiinnostava malli harrastajien sekä autoilijoiden kesken. Arvelen että mallista tulee pääosin naisten suosikki jotka eivät tule tänne kertomaan kokemuksiaan kyseisestä mallista.
Taajama ajossa meluun ei niinkään kiinnitä huomiota, mutta jo 120:n vauhdissa rengasmelu ja tuulensuhinat alkaa kuulumaan sisään. Kuitenkin hyvä suoritus äänieristyksessä pieneltä autolta. Ajo on mielestäni vakaata ja taajamassa ajo on mukavaa hyvän ohjauksen ansiosta. Kytkin ja vaihteisto ovat helposti hallittavissa. Kepin liikuttaminen on mukavan lyhyttä ja sujuvaa. Viisi vaihdetta riittänee ihan hyvin tuolle 90 heppaselle. Tosin maantiellä saa laittaa pienempää sisään, koska alemmilla kierroksilla ei oikein tapahdu mitään, mikä saattaa yllättää ohittamaan lähtiessä. Mutta itse kulutus ja suorituskyky ovat hyviä. Pääsin helposti alle kuuden lukemiin, vaikka ajo sisälsi kiihdytyksiä ja pysähdyksiä.
Ajoasento on helppo löytää ja istuimet vaikuttivat onnistuneilta. Samoiten säätimet ovat hyvin ulottuvilla ja käytöltään helppoja. Sivupeilit ovat massiivisen kokoisia, mikä on mielestäni hyvä asia näkyvyyden kannalta. Takatilat eivät ole kovin hyviä, mutta muotoilut takapenkillä ovat hyvät ja syvennykset etupenkkien takaosissa helpottaa takana matkustavia. Takakontti on vaatimaton isojen matkalaukkujen kuljettamiseen.
Ulkonäkö puhuttelee aggressiiivisuudellaan ja siinä on jotain sporttisuuttakin edeltäjäänsä verrattuna.
Uusi 2 on mielestäni järkevä vaihtoehto, mutta arvelen että jännitystä ja innostusta saa hakea tehokkaammasta mallista. Saa nähdä että missä ja milloin sellainen tulee vastaan. Nyt seuraan mielenkiinnolla käyttäjien kokemuksia. Harmi että tuo kakkonen ei ole niin eksoottinen ja kiinnostava malli harrastajien sekä autoilijoiden kesken. Arvelen että mallista tulee pääosin naisten suosikki jotka eivät tule tänne kertomaan kokemuksiaan kyseisestä mallista.