https://tummennuskalvot.fi/

Uusi Caddy 2015->

V

Klassikkoainesta
Liittynyt
14.1.2014
Ovat vähän uudistaneet caddyakin. Sisätilatkin tulleet ilmeisesti nykyaikaan, tuleekohan tässä vaihtopaineita :)

Suosittelen kyllä tarkistamaan tämänkin jos tuntuu, että farkusta tila loppuu. Todella monikäyttöauto nelivetona ja maxi mallina. Kaikki takaosan penkit pikakiinnikkeillä. Äkkiä saa pakuksi tarvittaessa.

http://www.volkswagen-hyotyautot.fi/vv-auto/vw_ha5.nsf/html/mallisto_uusicaddy?open

Tulipa laitettua tälläinen mainos.  8)
 
Caddy on aina ollut jotenkin miellyttävä auto. Liukuovet ovat erinomaiset perhekäytössä ja ruumakin nielee mitä tahansa.

Extra-plussana värikartta, joka on aidosti värikartta eikä vain kokoelma harmaan sävyjä.
 
Joo, iteki kyllä tykkään kovasti. Eihän se mitään preemiumia ole, mutta erittäin toimiva paketti arjessa.
 
Tuo on oikeasti erittäin kiinnostava malli. Meillä oli yökylässä Maxi ennenkuin ostettiin nykyinen Outback. Testailin ilman takapenkkejä, miten maantiepyörä sopii sisälle. Ja hyvinhän se sopi. Muutenkin aika leppoisa auto, vaikka hieman pakutunnelmaa oli. Mutta ei siinä moittimista. Takapenkeillä aikuisella oli ehkä hieman nihkeät tilat istua. Liekö mitat kovin muuttuneet? Vai onko kyseessä facelift. Täytyy perehtyä lisää kunhan pääsee PeeCeelle. Ei puhelimella jaksa surffata VW sivuilla. Liian kömpelö puhelin.

Voi kun tuon sais ZF:n kasilovisella laatikolla.
 
Onkohan takapää edelleen lehtijousin?
Pakkohan tuo on käydä koeajamassa, koiralliseen perheeseen näppärä auto.
 
Mulla oli Life silloin kuun vaunujen kuskaus oli kiivainta. Helppohan ne oli lätkiä kyytiin ja muutenkin kohtuullisen mukava auto varsinkin kaupungissa. Tuossa ei sisämelukaan noussut ihan älyttömäksi. Miinuksena valitukset alkoi jäädä lyhyiksi motarilla ja lehtijouset söi takaiskarit nopeaan tahtiin mnnuttane halpoja ja helppoja vaihtaa. Kalliimpi remppa oli egr jäähdyttimen vaihto.

Töissä ollaan ihmetelty Maxin todella huonoa vetopitoa talvella. Renkaat pitäisi olla kunnossa ja kuormaakan ei paljoa ole mutta tuon puolesta huono.

Äkkiä "uusi Caddy" näyttää ihan samalta kuin alkuperäinen pl uudelleen muotoillut muoviosat ja nyrkkiä vain terävoitetty.
 
Ei taida Caddy miehiä/naisia olla täällä hirveemmin.
Tänne tuli talouteen nyt pari päivää sitten Caddy maxi 2.0 TDI pakettiauto. Täytyy kirjoitella kokemuksia kunhan kerkiää.

Kyseessä on siis vm 2016, jossa on otettu käyttöön nuo moottorit EA288 perheestä. Katsellaan, että kuinka kone kestää näissä.
 
Tuossa luokassa on niitä kilpailijoita jo useammaltakin valmistajalta. Tai no Citroën Berlingo tuon taisi varsinaisesti aloittaa -96 tjsp, johon VAG, Ford, Renault... tulivat myöhemmin sitten myös mukaan. Nyttemmin on jälleen mallit kaventuneet, Citroën, Peugeot, Opel, Toyota ja Fiat kun ovat keulamerkkejään ja pieniä sisustuksellisia eroja lukuunottamatta sama auto. Samalla tavalla Renault ja Mercedes tulevat samoilta tehdaslinjoilta. Koko tästä katraasta VAG on kuitenkin se selkeästi pakumaisin, kaikkien muiden ollessa lähempänä isoa farkkua. Eihän nykyisessä Caddy ole edes aukeavia takaikkunoita lainkaan, nykyisessä jopa ne pienet tähystysluukut keskellä ikkunaa on pudotettu pois, alustan lehtijousista yms. nyt sitten puhumattakaan. Ja taas toisaalta onhan se hyvä että ihmisillä on sitä valinnan varaa, henk.koht. Pökö Partner -99 oli 14v ajan talossa ja nykyinen Citroen Berlingo XL -20 lähtien, joten näistä(kin) nuo ranskikset puhuttelevat meikäläistä selkeästi eniten.
 
Ei taida Caddy miehiä/naisia olla täällä hirveemmin.
Tänne tuli talouteen nyt pari päivää sitten Caddy maxi 2.0 TDI pakettiauto. Täytyy kirjoitella kokemuksia kunhan kerkiää.

Kyseessä on siis vm 2016, jossa on otettu käyttöön nuo moottorit EA288 perheestä. Katsellaan, että kuinka kone kestää näissä.
Sivutyökseni tuollaista vm. 2021Maxia ajelen. Koneena 75kw diesel. Ei nyt ole tarkoitus mitenkään latistaa fiilistäsi, mutta itse en kyllä ikipäivänä voisi kuvitella tuollaisesta itse maksavani. Tuossa mun ajamassani yksilössä huonoimmat ominaisuudet ovat täydellisen alitehoinen moottori, onnettoman pieni AdBlue-säiliö ja alusta. Alusta varsinkin on aivan kamala. Vähänkin isommissa heitoissa ulosjoustovara loppuu kesken hirvittävän paukauksen kanssa. Lisäksi jäykkä taka-akseli yhdistettynä lehtijousiin on jotain aivan kamalaa. Johtuneeko tuosta taka-akselista vai mistä, mutta vähänkin voimakkaammassa sivutuulessa tuntuu että koko keksintö kaatuu niillä hetkillä. Ja suoraan sitä ei saa ilman jatkuvaa paimentamista kulkemaan hetkeäkään jos puussa yhtään lehti heiluu. Vaikka rengaspaineet ja pyöränkulmat ovat kohdallaan.
No, hyvinä puolina täytyy sanoa, että penkki ja ajoasento sopii mainiosti myös tällaiselle ei neuvolassa punnittavallekin ja pitkäkin matka taittuu sen puolesta mukavasti. Tuon kyydistä myös näkee hyvin joka suuntaan.
 
Sivutyökseni tuollaista vm. 2021Maxia ajelen. Koneena 75kw diesel. Ei nyt ole tarkoitus mitenkään latistaa fiilistäsi, mutta itse en kyllä ikipäivänä voisi kuvitella tuollaisesta itse maksavani. Tuossa mun ajamassani yksilössä huonoimmat ominaisuudet ovat täydellisen alitehoinen moottori, onnettoman pieni AdBlue-säiliö ja alusta. Alusta varsinkin on aivan kamala. Vähänkin isommissa heitoissa ulosjoustovara loppuu kesken hirvittävän paukauksen kanssa. Lisäksi jäykkä taka-akseli yhdistettynä lehtijousiin on jotain aivan kamalaa. Johtuneeko tuosta taka-akselista vai mistä, mutta vähänkin voimakkaammassa sivutuulessa tuntuu että koko keksintö kaatuu niillä hetkillä. Ja suoraan sitä ei saa ilman jatkuvaa paimentamista kulkemaan hetkeäkään jos puussa yhtään lehti heiluu. Vaikka rengaspaineet ja pyöränkulmat ovat kohdallaan.
No, hyvinä puolina täytyy sanoa, että penkki ja ajoasento sopii mainiosti myös tällaiselle ei neuvolassa punnittavallekin ja pitkäkin matka taittuu sen puolesta mukavasti. Tuon kyydistä myös näkee hyvin joka suuntaan.

Mielenkiintoista havainnointia. Ite moottoritiellä ajellessa en ole huomannut suuntavakaudessa heikkoa kyllä. Kulkee omasta mielestä kyllä kun juna. Ei tarttee ohjailla yhtään moottoritiellä. Rengaskoko ja laatu voi vaikuttaa. Ei itsellänikään ole alla huippurenkaita nyt ja koko on 195/65 R15.

Mitä tuohon moottoriin tulee niin jooh, ihmettelin itsekkin että loivaan pitkään ylämäkeen ajettaessa 1300RPM ei tunnu riittävän, vaikka tuolloin täytys jo olla se 250nm taulussa. Tyhjänä siis auto. Kevyellä softaamisella pääsee tuosta eroon kyllä.
Se 1,6TDI on vielä tehottomammam olonen kun 2.0 TDI. En tiedä kumpi sinulla on - kävin koeajamassa molempia ja otin nimenomaan tolla 2,0 TDI koneella, koska on sitä softaamisvaraa ihan eri tavalla. Suunnitelmissa oli, että siihen ajettas sisään kevyt eco-ohjelma, jolla saadaan pieni pompsu tohon vääntöön ja tehoon. Miten suuri se adblue säiliö sulla sitten on? Kun tossa meidän kulkineessa riittää 8000km ainakin ajotietokoneen mukaan ainanki tuo aine.

Sisätilat ja ajoasento on mukava omasta mielestä. Yks nopea miinus tulee kyllä tosta reisituen puutteesta, pitkäjalkasille tahtoo penkin istuinosa olla liian lyhyt kyllä.
 
Mielenkiintoista havainnointia. Ite moottoritiellä ajellessa en ole huomannut suuntavakaudessa heikkoa kyllä. Kulkee omasta mielestä kyllä kun juna. Ei tarttee ohjailla yhtään moottoritiellä. Rengaskoko ja laatu voi vaikuttaa. Ei itsellänikään ole alla huippurenkaita nyt ja koko on 195/65 R15.

Mitä tuohon moottoriin tulee niin jooh, ihmettelin itsekkin että loivaan pitkään ylämäkeen ajettaessa 1300RPM ei tunnu riittävän, vaikka tuolloin täytys jo olla se 250nm taulussa. Tyhjänä siis auto. Kevyellä softaamisella pääsee tuosta eroon kyllä.
Se 1,6TDI on vielä tehottomammam olonen kun 2.0 TDI. En tiedä kumpi sinulla on - kävin koeajamassa molempia ja otin nimenomaan tolla 2,0 TDI koneella, koska on sitä softaamisvaraa ihan eri tavalla. Suunnitelmissa oli, että siihen ajettas sisään kevyt eco-ohjelma, jolla saadaan pieni pompsu tohon vääntöön ja tehoon. Miten suuri se adblue säiliö sulla sitten on? Kun tossa meidän kulkineessa riittää 8000km ainakin ajotietokoneen mukaan ainanki tuo aine.

Sisätilat ja ajoasento on mukava omasta mielestä. Yks nopea miinus tulee kyllä tosta reisituen puutteesta, pitkäjalkasille tahtoo penkin istuinosa olla liian lyhyt kyllä.
Kaksilitrainen tuo on. Ja koska kyseessä on taksi jota ajan siis sivuhomminani, niin mulla ei valitettavasti ole sanottavaa sen ohjelmointiin. Eli tuolla pitää tulla toimeen.
AdBludsäiliö taitaa olla hieman yli viisi litraa. 5,5 on valistunut veikkaus, koska enimmillään tuo on pyytänyt lisäämään 5,25 litraa ainetta. Täydellä säiliöllä ajotietokone näyttää toimintamatkaa 4000km, mutta ehkä aavistuksen enemmän sillä kuitenkin pääsee. Tosin auto aloittaa sydäntäsärkevän kiljumisen heti, kun toimintamatka laskee ajotietokoneen mukaan alle 2000km. Taksikäytössä tuo on aika vähän, eli sitä kiljuntaa saa kuunnella turhan tiheään.
 
Kaksilitrainen tuo on. Ja koska kyseessä on taksi jota ajan siis sivuhomminani, niin mulla ei valitettavasti ole sanottavaa sen ohjelmointiin. Eli tuolla pitää tulla toimeen.
AdBludsäiliö taitaa olla hieman yli viisi litraa. 5,5 on valistunut veikkaus, koska enimmillään tuo on pyytänyt lisäämään 5,25 litraa ainetta. Täydellä säiliöllä ajotietokone näyttää toimintamatkaa 4000km, mutta ehkä aavistuksen enemmän sillä kuitenkin pääsee. Tosin auto aloittaa sydäntäsärkevän kiljumisen heti, kun toimintamatka laskee ajotietokoneen mukaan alle 2000km. Taksikäytössä tuo on aika vähän, eli sitä kiljuntaa saa kuunnella turhan tiheään.

Onkohan sama moottori kun tässä 2016 mallissa. Käsittääkseni EA288 kyseessä. Joo - alavääntö on heikko, josta yllätyin jonkin verran. Olen aina luullut, että tämä on diesel-koneiden vahvinta osa aluetta.
Tuo minun Caddyhan siis painaa saman verran suunnilleen kun toi Honda Accord, joka on kahden litran bensalla. Accordissa paras vääntölukema 200nm kun taas caddyssa sen pitäs olla 250. Silti tuntuu, että jokin tossa mättää - onko välitykset vai mitkä sitten koska toi omani on viisilovisella laatikolla.
 
Kyllä tuossa EA288 pitäisi olla. Motonetin hakukone antaa moottorikoodiksi joko CUUD tai DFSD.
Ja mun mielestä alavääntö tuossa nimenomaan on ihan kunnossa. Kaupungissa pärjää ihan hyvin, mutta voi varjele jos pitäisi maantiellä lähteä ohittamaan. Silloin saa kyllä varata tilaa reilusti. :rolleyes:
 
Kyllä tuossa EA288 pitäisi olla. Motonetin hakukone antaa moottorikoodiksi joko CUUD tai DFSD.
Ja mun mielestä alavääntö tuossa nimenomaan on ihan kunnossa. Kaupungissa pärjää ihan hyvin, mutta voi varjele jos pitäisi maantiellä lähteä ohittamaan. Silloin saa kyllä varata tilaa reilusti. :rolleyes:

Minulla taas tuntuu, että loivaan ylämäkeen juristaa todella helposti jos on 1400RPM tai vähänkään alle.
 
Kyllä sen pitäisi toimia kaikilla asetuksilla, jos autossa on jäähdytetty hansikaslokero. Katso onko hansikaslokerossa sellaista mustaa, pyöreää ilmasuutinta ja onko se auki.