https://yliteippaus.fi/

Uusi C-sarja (206 2021->)

joo hurjaa on. Tuskin näitä paljoa hybrideinä enää myydään. Kuka ladattavan long rangen haluaa, niin sit Volvo v60.
Laskeskelin , että samoilla varusteilla n 20k€ halvempi.
 
C- sarjan uusi hinnasto julkaistu tänään. Jos oli kallista ennen niin nyt sit tosi kallista.
esim 300e perusmallin ladattavan takaveto hybridi hinta 68k€! Korotusta melkein 8000€ 🫣

Tähän hintaa ei saa edes mukautuvaa vakkaria vaan se maksaa lisävarusteena 3160€ 😂
No on kyllä harmittavan korkealle noussut hinta.

Ehkä tekee hyvää vanhan kopan hinnoille, ja toivottavasti pitävät tämän myötä hintansa hyvin. Itsellä tosin ei ole lataushybridiä.

Olisihan tällainen hyvin varusteltu uusi C-lataushybridi nelivedolla kova sana, mutta hinta karkaa ja silloin alkaa jo saamaan aika paljon muitakin autoja.
 
Tälläsen korotusten jälkeen tuo vasta hankittu vähän ajettu certified takuullinen ja melkein fully loaded 300e oli ihan hyvä päätös. Varmaan korotukset näkyvät kohta niidenkin hinnoissaan (tai ainakin myyntiajoissa)
 
Nythän GLC lataushybridin hinta alkaa näyttää jo kohtuulliselta kun on alkaen jossain 74 k€ paikkeilla. Vai onkohan tohonkin tulossa korotuksia?
 
Nyt takana reilut 12t km C 300e farkulla. Kulutus keikahti keskieuroopan reissulla bensapainotteiseksi, tällä hetkellä 2,6 syntymähetkestä alkaen. Käsittämättömiä lataushintoja, en muista törmänneeni alle 50c/kw. Vinkkejä otetaan vastaan, missä ja millä sovelluksilla kannattaa esim Saksassa latailla..mikseipä muissakin maissa. Ennen reissua huideltiin selkeästi alle litran lukemissa, joten edullista on matka ollut. Käytännössä kaikki lataukset Suomessa ajastetusti kotona, joten auto sopii normiajossa omaan ajoprofiiliin erinomaisesti.

Yleinen tyytyväisyys autoon on hyvä. Tunnistan samoja piirteitä, mitä täälläkin mainittu. Ero nykyiseen E-sarjalaiseen on mielestäni erittäin pieni ajotuntumassa. Paljon pienempi kuin 205 vs 213. Tai sitten tähän on jo tottunut. Jos hakemalla hakee eroja, ehkä tuuli ottaa kovemmissa nopeuksissa tähän aavistuksen herkemmin. Muuten jousitusmukavuus, rengasmelu ja suuntavakaus samalla tasolla. Erityismaininta digital lighteille, en ole noin hyviin ajovaloihin törmännyt.

On tässäkin murheita ollut. Niistäkin moni täällä mainittu. Kamera näyttää kerran pari kuussa pakittaessa pelkkää mustaa ruutua, itsekin olen saanut auton sekoamaan pysäköintijarrun kanssa, eikä auto heti tunnistanut talvirenkaiden antureita. Pykälää isompi ongelma tuli juuri päättyneellä reissulla kun auto meni kilpikonnamoodiin ja kadotti tehot. Asiaa on ihmetelty Mobilon kanssa matkalla, jonka palvelu on kyllä ollut luokatonta lukuisilla turhilla yhteenotoilla, kyvyttömyydellä järjestää sijaisautoa jne. Asiakas laitettiin lopulta ajamaan vaarallisella autolla 2t km takaisin Suomeen, mutta se onkin toisen ja vielä keskeneräisen tarinan aihe. Sen verran kuitenkin tässä voinee avata, että saksalaisen huoltomiehen antaman vikakoodiraportin mukaan monenlaista sähkövikaa on ollut ja osa on vielä päällä. Esimerkkeinä ( nämä puutteellisen saksankielen omaavana suurimmalta osalta googlen kääntämänä ) ohjausyksikön lämpötilan anturi viallinen, korkeajännitelatauksen ohjauspiirissä vikaa, monitoimikamerassa toimintahäiriö, ilmastoinnin kosteus- ja lämpötila-anturi ei toimi jne, eli ei tämä ihan pelkkää cha cha chaata ole ollut.

Ehkä tuosta sai turhankin dramaattisen kuvan mersun laadusta. Käytännössä 95% häiriötilanteista jää loppukäyttäjältä huomaamatta. Tehon rajoittaminen tapahtui lopulta reissun aikana 4 kertaa ja matka jatkui taas 100-500km vaivatta. Pysähdys, lukot auki/kiinni resetoi vian. Kuitenkin, olihan tuossa mahdollisuuksia ties minkälaisiin vaaratilanteisiin.
 
Nyt asia liikahti eteenpäin ja auto huollossa suomen Veholla. Auto tarkempiin tutkimuksiin, vähintäänkin läjä ohjelmistopäivityksiä tulossa. Sijaisauto järjestyi kivuttomasti, joten eiköhän asia etene.
 
Nyt takana reilut 12t km C 300e farkulla. Kulutus keikahti keskieuroopan reissulla bensapainotteiseksi, tällä hetkellä 2,6 syntymähetkestä alkaen. Käsittämättömiä lataushintoja, en muista törmänneeni alle 50c/kw. Vinkkejä otetaan vastaan, missä ja millä sovelluksilla kannattaa esim Saksassa latailla..mikseipä muissakin maissa. Ennen reissua huideltiin selkeästi alle litran lukemissa, joten edullista on matka ollut. Käytännössä kaikki lataukset Suomessa ajastetusti kotona, joten auto sopii normiajossa omaan ajoprofiiliin erinomaisesti.

Yleinen tyytyväisyys autoon on hyvä. Tunnistan samoja piirteitä, mitä täälläkin mainittu. Ero nykyiseen E-sarjalaiseen on mielestäni erittäin pieni ajotuntumassa. Paljon pienempi kuin 205 vs 213. Tai sitten tähän on jo tottunut. Jos hakemalla hakee eroja, ehkä tuuli ottaa kovemmissa nopeuksissa tähän aavistuksen herkemmin. Muuten jousitusmukavuus, rengasmelu ja suuntavakaus samalla tasolla. Erityismaininta digital lighteille, en ole noin hyviin ajovaloihin törmännyt.

On tässäkin murheita ollut. Niistäkin moni täällä mainittu. Kamera näyttää kerran pari kuussa pakittaessa pelkkää mustaa ruutua, itsekin olen saanut auton sekoamaan pysäköintijarrun kanssa, eikä auto heti tunnistanut talvirenkaiden antureita. Pykälää isompi ongelma tuli juuri päättyneellä reissulla kun auto meni kilpikonnamoodiin ja kadotti tehot. Asiaa on ihmetelty Mobilon kanssa matkalla, jonka palvelu on kyllä ollut luokatonta lukuisilla turhilla yhteenotoilla, kyvyttömyydellä järjestää sijaisautoa jne. Asiakas laitettiin lopulta ajamaan vaarallisella autolla 2t km takaisin Suomeen, mutta se onkin toisen ja vielä keskeneräisen tarinan aihe. Sen verran kuitenkin tässä voinee avata, että saksalaisen huoltomiehen antaman vikakoodiraportin mukaan monenlaista sähkövikaa on ollut ja osa on vielä päällä. Esimerkkeinä ( nämä puutteellisen saksankielen omaavana suurimmalta osalta googlen kääntämänä ) ohjausyksikön lämpötilan anturi viallinen, korkeajännitelatauksen ohjauspiirissä vikaa, monitoimikamerassa toimintahäiriö, ilmastoinnin kosteus- ja lämpötila-anturi ei toimi jne, eli ei tämä ihan pelkkää cha cha chaata ole ollut.

Ehkä tuosta sai turhankin dramaattisen kuvan mersun laadusta. Käytännössä 95% häiriötilanteista jää loppukäyttäjältä huomaamatta. Tehon rajoittaminen tapahtui lopulta reissun aikana 4 kertaa ja matka jatkui taas 100-500km vaivatta. Pysähdys, lukot auki/kiinni resetoi vian. Kuitenkin, olihan tuossa mahdollisuuksia ties minkälaisiin vaaratilanteisiin.
Harmittavasti osassa näistä yksilöistä on isompia vikoja. Vähän tässä on pieni pelko persuuksissa mitä kaikkea tuosta omasta löytyy (se kun on vielä market launch-sarjan autoja). Keskinäytön ongelmat korjaantuivat kertoheitolla uusimmalla MBUX-versiolla, enää ei ylikuumene eikä hidastele. Takakontin lukko ei aina irroita kunnolla, mutta se vaihtuu takuun piikkiin. Pieniähän nämä omasta yksilöstä löytyneet viat ja näihin oli jo etukäteen henkisesti varautunut, toivottavasti mitään isompaa ei hajoa.

Ajoltaan ja yleiseltä fiilikseltä nämä ovat kuitenkin todella hyviä autoja. Luulin, että edellinen auto äänieristelaseineen oli hiljainen, mutta tämä menee vielä askeleen siitä eteenpäin. Siihen päälle hyvät penkit, toimivat ajoavustimet ja hyvät popit. Ei voi oikein toivoa parempaa autoa matkan tekoon. Pitkällä matkalla kulutuksen saa painettua pikalatauksen ansiosta kolmosilla alkaviin niin eihän tämä edes syö yhtään mitään.
 
Mistähän takalasin pesunesteen pitäisi tulla ulos? Viiksestä löytyy nappi, mutta lasille asti ei kyllä nestettä näytä tulevan
 
Nyt takana reilut 12t km C 300e farkulla. Kulutus keikahti keskieuroopan reissulla bensapainotteiseksi, tällä hetkellä 2,6 syntymähetkestä alkaen. Käsittämättömiä lataushintoja, en muista törmänneeni alle 50c/kw. Vinkkejä otetaan vastaan, missä ja millä sovelluksilla kannattaa esim Saksassa latailla..mikseipä muissakin maissa. Ennen reissua huideltiin selkeästi alle litran lukemissa, joten edullista on matka ollut. Käytännössä kaikki lataukset Suomessa ajastetusti kotona, joten auto sopii normiajossa omaan ajoprofiiliin erinomaisesti.

Yleinen tyytyväisyys autoon on hyvä. Tunnistan samoja piirteitä, mitä täälläkin mainittu. Ero nykyiseen E-sarjalaiseen on mielestäni erittäin pieni ajotuntumassa. Paljon pienempi kuin 205 vs 213. Tai sitten tähän on jo tottunut. Jos hakemalla hakee eroja, ehkä tuuli ottaa kovemmissa nopeuksissa tähän aavistuksen herkemmin. Muuten jousitusmukavuus, rengasmelu ja suuntavakaus samalla tasolla. Erityismaininta digital lighteille, en ole noin hyviin ajovaloihin törmännyt.

On tässäkin murheita ollut. Niistäkin moni täällä mainittu. Kamera näyttää kerran pari kuussa pakittaessa pelkkää mustaa ruutua, itsekin olen saanut auton sekoamaan pysäköintijarrun kanssa, eikä auto heti tunnistanut talvirenkaiden antureita. Pykälää isompi ongelma tuli juuri päättyneellä reissulla kun auto meni kilpikonnamoodiin ja kadotti tehot. Asiaa on ihmetelty Mobilon kanssa matkalla, jonka palvelu on kyllä ollut luokatonta lukuisilla turhilla yhteenotoilla, kyvyttömyydellä järjestää sijaisautoa jne. Asiakas laitettiin lopulta ajamaan vaarallisella autolla 2t km takaisin Suomeen, mutta se onkin toisen ja vielä keskeneräisen tarinan aihe. Sen verran kuitenkin tässä voinee avata, että saksalaisen huoltomiehen antaman vikakoodiraportin mukaan monenlaista sähkövikaa on ollut ja osa on vielä päällä. Esimerkkeinä ( nämä puutteellisen saksankielen omaavana suurimmalta osalta googlen kääntämänä ) ohjausyksikön lämpötilan anturi viallinen, korkeajännitelatauksen ohjauspiirissä vikaa, monitoimikamerassa toimintahäiriö, ilmastoinnin kosteus- ja lämpötila-anturi ei toimi jne, eli ei tämä ihan pelkkää cha cha chaata ole ollut.

Ehkä tuosta sai turhankin dramaattisen kuvan mersun laadusta. Käytännössä 95% häiriötilanteista jää loppukäyttäjältä huomaamatta. Tehon rajoittaminen tapahtui lopulta reissun aikana 4 kertaa ja matka jatkui taas 100-500km vaivatta. Pysähdys, lukot auki/kiinni resetoi vian. Kuitenkin, olihan tuossa mahdollisuuksia ties minkälaisiin vaaratilanteisiin.
Eipä tuo pelkkä mbux:n päivittäminen riittänyt. Takaisin lähtöruudussa. Sentään tipsi saatu tehtaalle, siellä siirretty tuotekehitysyksikköön. On kumma juttu, miksi ei muka mitään saada testereillä ilmi, vaikka käyttäjäkin näkee viesteistä herjat...Saaga jatkuu. Tästä vaikuttaa tulevan autoa isompi ongelma, joka kuitenkin on vain kulkuväline, ja on jo aiheuttanut välillisiä kustannuksia sekä kesälomasuunnitelmiin muutoksia.

Muutenhan auto on erinomainen. Hetken oli sijaisautona ja referenssinä EQS suv. Niin ihmeelliseltä kun se tuntuukin, yksinään mielummin ajaisin omallani. Kaikenlaista mukavaa varustetta siinä toki on, mutta esim perusmallin mittaristo ja keskinäyttö identtiset Ceehen ja ajotuntumaltaan oma pienempänä tarkempi. Meluissa / jousitusmukavuudessa ei ainakaan suht sileällä asfaltilla merkittävää eroa jne.
 

Liitteet

  • vikaviesti.jpg
    vikaviesti.jpg
    154,3 KB · Katsottu: 34
Eipä vika ole vieläkään varmuudella selvinnyt. Riskillä lähdettiin reissuun ja puolimatkassa meinasin kääntyä takaisin. Auto vikatilaan 3 kertaa tunnin aikana. Ei ollut häävi tunnelma kun ryömittiin pientareella rekkojen ohitellessa mäkisellä ja mutkaisella tieosuudella.

Nyt kuitenkin vian ollessa päällä vikakoodien etäluennalla löytyi mahdollinen syy. Jokin jäähdytysjärjestelmään liittyvä matala/alipaineventtiili on herjannut. Maallikosta tuo kuullostaisi melko hyvältä syyltä, mutta kun vika korjaantuu itsestään auton sammuttamalla hetkeksi ( eli vika ei ole koskaan huollossa päällä kun sitä testerillä etsitään ) niin mitään ei voida tehdä? Mikähän saksalaisen jäykkyyden ja huoltoprosessin kukkanen tämä on?
 
Itse en lue mitään, mutta soitin veholle ja he katsoivat koodit etänä ja totesivat vian olevan päällä
 
Kai mersulta nyt sijarin siksi aikaa saa? Auto jättää tielle eli ajokelvoton -> saavat selvittää vikaa rauhassa.

Asia olis eri jos autoa voisi muuten käyttää.

Mitään ei toki saa jos ei vaadi, yleensä eka vastaus on tasoa ”mjöö ootellaan tehtaan korjausta”
 
Tätä on kokeiltu jo 3 kertaa. Sijaisauton saa mobilolta maksimissaan 3 päiväksi, eikä kertaakaan asia ole siinä ajassa selvinnyt. Lisäksi on jotain sääntöjä, kuinka monta kertaa samasta asiasta auton saa.
 
Ei ole sinun ongelma vaan myyjän. Myyjä hoitaa sitten maahantuojan kanssa.

Auto on kuitenkin käytännössä ajokelvoton jos se aina jättää tielle…
 
Myyjä olisi tulossa vastaan sijaisauton kanssa, mutta sitä ei saisi viedä ulkomaille, jossa minulla toinen asunto ja pakollisia hoidettavia asioita. Mutta selvitellään nyt sekin kortti vielä kunnolla.
 
Tätä on kokeiltu jo 3 kertaa. Sijaisauton saa mobilolta maksimissaan 3 päiväksi, eikä kertaakaan asia ole siinä ajassa selvinnyt. Lisäksi on jotain sääntöjä, kuinka monta kertaa samasta asiasta auton saa.
On tiukaksi tämäkin mennyt, kun vielä oma edellinen C300e porsi ajoakun latauslaitteen, niin ajelin Mobilon piikkiin kuukauden uudella e-sarjalaisella, kun vikaa tutkittiin ja osaa odoteltiin. Mulla kuitenkin olis auto toiminut bensalla normaalisti, ainoastaan sähköajo ei toiminut, kun ei saanut ladattua.

Edit. Jaa myyjältä oliskin sijaria saanut, niin se sentään kunnossa.
 
Kaipa vastaavia hankalia maanantaikappaleita on sitten muitakin, kun ei ole varaa antaa sijaisautoja. Mutta hyvä, että näkevät vikakoodit etänä ja jakavat sen käyttäjällekin. Kaikki tapahtumat itselle ylös vaan, ja tarvittaessa lopulta kuluttajaviranomaisten kanssa asiaa selvittelemään, jos auton kanssa ei pysty enää elämään.
 
No sen ymmärrän kyllä. Hyvä ettei ihan idiootti myyjä sentään sitten ole.
Minun on sitä hiukan vaikea ymmärtää kun eu alueella liikutaan. Toistaiseksi kuitenkin ollut helpompaa pysäyttää auto ja jatkaa matkaa, mutta toki tulee hetki jolloin auton voi jättää huoltoon pidemmäksikin aikaa
 
On tiukaksi tämäkin mennyt, kun vielä oma edellinen C300e porsi ajoakun latauslaitteen, niin ajelin Mobilon piikkiin kuukauden uudella e-sarjalaisella, kun vikaa tutkittiin ja osaa odoteltiin. Mulla kuitenkin olis auto toiminut bensalla normaalisti, ainoastaan sähköajo ei toiminut, kun ei saanut ladattua.
Tämä mielenkiintoinen tieto. Omassa tapauksessa tilannetta on tulkittu jo parissakin eri portaassa, mutta kieltämättä kirjoitukset / puheet ovat olleet toisinaan ristiriidassa. No onneksi kaikki on dokumentoitu huolella mahdollisia jatkotoimia varten
 
Tuli tehtyä kesäloma reissu C300ellä Espanjasta Suomeen ja vielä takaisin. AInoat murheet oli että Suomessa ilmastointi lakkasi toimimasta ja kun piti lähteä ajamaan lauttasatamaan aamusta niin valot vilkkui mittaristossa ja luki vaan että "malfuntion, contact service".

Molemmat oireet resetoitui lukitsemalla ovet vähäksi aikaa mutta varsinkin toi viimeinen tempaus kuumotti kun piti lähteä ajamaan katajanokalle ja alkoi tulla kiire että ehtii lautan kyytiin.

Kilometrejä tuli reilu 9000.
 

Liitteet

  • trip.jpg
    trip.jpg
    144,5 KB · Katsottu: 52