https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Uusi C-sarja (206 2021->)

sheikki sanoi:
Täytyy ajaa huomenna moottori kuumaksi ja katsoa miltä tuo näyttö näyttää sen jälkeen.

Edit: Väärässä olin, tuo sininen viiva näyttääkin skaalaa jolloin moottoriöljy ei ole vielä "alueella". Kuvassa oleva "heijastus" näyttää öljynlämpöä.

 

Liitteet

  • 20220616_190819.jpg
    20220616_190819.jpg
    60,5 KB · Katsottu: 365
Tässä statistiikkaa eiliseltä ajolta. Pääasiassa moottoritietä 100 - 110 vauhtia, akkua 99% lähtiessä ja hybrdimoodi. Käytössä mersun navigointi joka hoiteli bensa/sähkö valinnat.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220624-114532_Mercedes me_copy_810x1755.jpg
    Screenshot_20220624-114532_Mercedes me_copy_810x1755.jpg
    27 KB · Katsottu: 495
Kyllähän tuo hyvältä näyttää, tulisi nyt oma auto pian mutta menne vielä ainakin 8 kk
 
Onko uusi C-sarjan plugari jo koeajettavissa liikkeissä? Vaikka on matala korimalli, niin klassisena tyylikkäänä sedanina kiinnostaa kyllä nelivetoisena.
 
Uusi amg c63 s esittely. Hieman yskittää 4-sylinterinen moottori mutta sähkömoottorien kera 680 hv.
Mietityttää vain se, että tälläisten autojen kohdalla ei toimi se, että teho tulee rajoitetusti tietyn ajan/tiettyyn nopeuteen.
Pitäisi olla jatkuva teho jos autosta vaikka nauttii radalla. Mitenköhän on tämän kanssa ? Kovasti mersun mies vakuuttelee mutta.....

https://www.youtube.com/watch?v=AtXiFTw_hbU&list=RDCMUCUhFaUpnq31m6TNX2VKVSVA&index=1
 
JakeS sanoi:
...Mietityttää vain se, että tälläisten autojen kohdalla ei toimi se, että teho tulee rajoitetusti tietyn ajan/tiettyyn nopeuteen. Pitäisi olla jatkuva teho jos autosta vaikka nauttii radalla. Mitenköhän on tämän kanssa ? Kovasti mersun mies vakuuttelee mutta.....
No eipä tuo tosiaan täällä suomessa muuhun vaikuta kuin tuohon ratajuttuun, normiajossahan tuolla ei ole vaikutusta. Suomen maksiminopeus 120km/h on kuitenkin alhaisempi kuin tuon rajoitus.
 
Ei toki mutta ostetaanhan sitä muitakin kalliita ja nopeita autoja ja niiden hankkimiselle on joku muu syy kuin järkevyys ja 120 km/h kattonopeus.
 
Tuli tehtyä vähän pidempi reissu. Lähdössä oli akku täynnä ja matkalla latasin tyhjästä ~70%. Parhaimmillaan taidettiin olla noin 700m korkeudessa, mielestäni kulutus oli todella kohtuullinen. Auto on toiminut moitteetta tähän asti.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221029-175919_Mercedesme_copy_810x1755.jpg
    Screenshot_20221029-175919_Mercedesme_copy_810x1755.jpg
    28 KB · Katsottu: 301
Joulukuussa lupailtu 300 e dieselin hinnat. Saatavilla vain nelivetoisena. Tämä kyllä kiinnostaa.
 
Tuli tehtyä Uberit pakasta vedetyltä uudella C - sarjalaisella. Todella hiljainen auto (bensa 200 MHEV), upea mukava jousitus, laatutunnelma erittäin korkea. Tuon lyhyen reissun aikana olin todella vakuuttunut. Kuskikin totesi, että hänellä aiemmin E-sarjalaisia ja tämä on heittämällä samalla tasolla.
 
Kävin vähän tarkemmin tutustumassa C-sarjaa. Uusi tilauksia ei enää oteta ennen kuin keväällä tulee uudet hinnat.
 
Harkinnassa C300 e, mutta eihän tästä oikein löydä mitään kokemuksia mistään. Aiemmasta korimallista kyllä löytää, mutta tästä ei yhtään mitään. Ilmeisesti jotain pieniä lastentauteja löytyy sähköistä, mutta ei mitään isompaa?
 
Facebookin ryhmissä on tätä uutta hybridiä pääsääntöisesti kehuttu kyllä paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Harkinnassa C300 e, mutta eihän tästä oikein löydä mitään kokemuksia mistään. Aiemmasta korimallista kyllä löytää, mutta tästä ei yhtään mitään. Ilmeisesti jotain pieniä lastentauteja löytyy sähköistä, mutta ei mitään isompaa?
Suosittelen menemään lähimpään merkkiliikkeeseen, keskustelemaan myyjän kanssa ja ota auto koeajoon yön yli. Siitä se alkaa selviämään.
Lastentauteja voi olla missä tahansa uudessa autossa/merkissä. Joissain vähemmän, joissain enemmän. Mersulla niitä yleisesti on vähän ja uusi C300e on mukava ajettava ja sähköllä pääsee hyvin pitkälle.
Parhaimpia hybridejä minusta. Pisimpiä rangeja ja jos nelikon valitset (ilman muuta) niin ei ole mitään kompromisseja sen suhteen niinkuin Volvolla.

Facebookissa on tosiaan hyvä ryhmä johon kannattaa liittyä. Mercedes Benz hybridi- ja sähköautot ryhmä.
 
Kävin 300 e sedan takavetoa koeajamassa talvella. Sattui todella liukas keli. Myyjä muistutti lähtiessä, että tää on takaveto. Minä siihen, että joo, tiedän. Ajattelin, että eihän nykyautossa takaveto mikään ongelma ole. Mutta väärässä olin, luistonesto oli niin dominoiva, että jäisissä rampeissa ei meinannut päästä eteenpäin millään. Harmi, kun nelivetoa ei saa lataushybridiin farmarikoriin.

Alusta oli todella mukava, tämän Mercedes osaa. Jos taksissa kyyti on tuntunut mukavalta, niin syynä ei ollutkaan ainoastaan matkustajan humalatila.

Vaihdeviiksi on todella kätevä, jos tarvii käännellä autoa ees taas. Ja hyvin se näyttää kestävän itseä päin nykimisen, kun tulee pikainen tarve pestä tuulilasia.

Sähköajo oli miellyttävää, mikä ei tietenkään ollut mikään yllätys. Myös bensiinimoottori tuli mukaan todella huomaamattomasti. Bensiinimoottorin käyntiääni oli aika karhea kylmänä, mutta tasaantui sitten.

Lopuksi vielä jotain, mikä ei ihan heti unohdu. Ajoin hitaasti kaupungissa, kun oli todella liukasta ja epätasaista polannetta. Yhtäkkiä jalkakäytävällä kävellyt mies liukastui ja horjahti penkan yli kadulle auton eteen. Polkaisin jarrun pohjaan ja auto pysähtyi noin metriä ennen maassa makaavaa miestä. Miehelle ei käynyt onneksi mitenkään, hän kömpi auton edestä pois ja vilkuteltiin toisillemme. Se mikä ihmetyttää eniten on se, että auto ei itse tehnyt elettäkään pysähtyäkseen itsestään. Että näin luotettavia on nämä nykyiset turvajärjestelmät.
 
Tuo C-sarjalainen plugari oli minulle ykkösvaihtoehto ennen kuin tilasin tuon tulevan Volvon T8:n. Miksi sitten en tuota Meseä tilannut? Yksinkertaisesti siksi, että farkkuplugaria nelivetoisena ei ole vieläkään tarjolla ja en suostu kaksivetoista autoa hankkimaan, varsinkaan Mesen hinnalla. Volvo tarjosi vain paljon paremmman vastineen rahalle ja siksi tuli (taas) päädyttyä siihen. Epäilemättä uusi C Mese on varmasti erinomainen auto ja plugarina jopa Volvoa LR:a parempi.
 
Mielenkiintoista ettei tällä hetkellä mersun konfiguraattorissa ole valittavissa lainkaan C mallia (mitään versiota)??

Joo, mersun ajettavuus on kyllä hienoa ja itseasiassa C:n ja E:n välillä on iso ero. Tämän takia odotankin tulevaa E mallia (W214)
Lopuksi vielä jotain, mikä ei ihan heti unohdu. Ajoin hitaasti kaupungissa, kun oli todella liukasta ja epätasaista polannetta. Yhtäkkiä jalkakäytävällä kävellyt mies liukastui ja horjahti penkan yli kadulle auton eteen. Polkaisin jarrun pohjaan ja auto pysähtyi noin metriä ennen maassa makaavaa miestä. Miehelle ei käynyt onneksi mitenkään, hän kömpi auton edestä pois ja vilkuteltiin toisillemme. Se mikä ihmetyttää eniten on se, että auto ei itse tehnyt elettäkään pysähtyäkseen itsestään. Että näin luotettavia on nämä nykyiset turvajärjestelmät.

Aina ei järjestelmät ole 100% luotettavia ja mahdollisesti ehdit jarruttaa itse ennenkuin auto reagoi. Autohan reagoi lopulta aika myöhään. Siitä en tiedä vaikuttaako sekin että mies oli maassa. Auto ei välttämättä tällöin reagoi hätäjarrutuksella? :unsure:

Itselläni oli parkkihallissa taannoin toisenlainen tilanne E-sarjalaisella. Ryhdyin peruttamaan niin joku kävelijä ehti auton taakse.. Ei ollut lähelläpiti tilannetta mutta auto ei ainoastaan varoittanut takanaolevasta ihmisestä vaan veti liinat kiinni.
 
Tais muuten myyjä mutista talvella jotain, että tilauksissa on katkos ja tilauskirjat aukeaa uudestaan keväällä. Hinnastotkin näyttää olevan viime vuodelta.

Vielä tästä lähellä piti tilanteesta. Mies heilahti auton eteen yllättäen, en ollut monen metrin päässä. Jos olisin ajanut yhtään lujempaa kuin kävelyvauhtia, mies olisi varmaan jäänyt auton alle. Säikähdettiin molemmat kunnolla.
 
Vielä tästä lähellä piti tilanteesta. Mies heilahti auton eteen yllättäen, en ollut monen metrin päässä. Jos olisin ajanut yhtään lujempaa kuin kävelyvauhtia, mies olisi varmaan jäänyt auton alle. Säikähdettiin molemmat kunnolla.

Hmm.. onkohan noissa kilometrirajoitus? Eli aktivoituu jos ajat 20km tai kovempaa? Nyt en kyllä osaa sanoa.. Pitäisi melkeinpä ottaa selvää.
 
Pieniä lastentauteja on ollut. Välillä ei kamerat toimi, speed assist ei toimi, vaikea saada välillä kytkettyä D päälle, joskus polttis kytkeytyy päälle tosi kulmikkaasti.

Edelleen, melkein vuoden jälkeen, odottelen autoon kuuluvaa suko laturia. Ensi kuussa vuosi täyteen rekisteröinnistä ja ensimmäinen huolto. Kilsoja 16tkm joista puolet mennyt sähköllä.
 
Täällä on toiminut kaikki tähän mennessä, 23.1.2023 otettu ajoon
Ajettu 6035 km josta 5151 sähköllä (n. 85% sähköllä)
Keskikulutus tankkauksista ja latauksista laskettuna 1,3 l/100km ja 21,3 kWh/100km

Todella tyytyväinen autoon
 
C- sarjan uusi hinnasto julkaistu tänään. Jos oli kallista ennen niin nyt sit tosi kallista.
esim 300e perusmallin ladattavan takaveto hybridi hinta 68k€! Korotusta melkein 8000€ 🫣

Tähän hintaa ei saa edes mukautuvaa vakkaria vaan se maksaa lisävarusteena 3160€ 😂
 
Viimeksi muokattu:
Onhan hinta noussut, omani on tilattu maaliskuussa 2022 ja siitä hinta on noussut lähes 11 000€ ja kun korotkin oli ihan toisella tasolla silloin (1,2% + 6€/kk) niin onneksi tuli tilattua silloin, nyt ei olisi enää varaa tähän.

Pieniä varustemuutoksia tuossa on mutta se ei selitä hinnan korotusta.