Kävin 300 e sedan takavetoa koeajamassa talvella. Sattui todella liukas keli. Myyjä muistutti lähtiessä, että tää on takaveto. Minä siihen, että joo, tiedän. Ajattelin, että eihän nykyautossa takaveto mikään ongelma ole. Mutta väärässä olin, luistonesto oli niin dominoiva, että jäisissä rampeissa ei meinannut päästä eteenpäin millään. Harmi, kun nelivetoa ei saa lataushybridiin farmarikoriin.
Alusta oli todella mukava, tämän Mercedes osaa. Jos taksissa kyyti on tuntunut mukavalta, niin syynä ei ollutkaan ainoastaan matkustajan humalatila.
Vaihdeviiksi on todella kätevä, jos tarvii käännellä autoa ees taas. Ja hyvin se näyttää kestävän itseä päin nykimisen, kun tulee pikainen tarve pestä tuulilasia.
Sähköajo oli miellyttävää, mikä ei tietenkään ollut mikään yllätys. Myös bensiinimoottori tuli mukaan todella huomaamattomasti. Bensiinimoottorin käyntiääni oli aika karhea kylmänä, mutta tasaantui sitten.
Lopuksi vielä jotain, mikä ei ihan heti unohdu. Ajoin hitaasti kaupungissa, kun oli todella liukasta ja epätasaista polannetta. Yhtäkkiä jalkakäytävällä kävellyt mies liukastui ja horjahti penkan yli kadulle auton eteen. Polkaisin jarrun pohjaan ja auto pysähtyi noin metriä ennen maassa makaavaa miestä. Miehelle ei käynyt onneksi mitenkään, hän kömpi auton edestä pois ja vilkuteltiin toisillemme. Se mikä ihmetyttää eniten on se, että auto ei itse tehnyt elettäkään pysähtyäkseen itsestään. Että näin luotettavia on nämä nykyiset turvajärjestelmät.