Hämmentävää, mutten löytänyt hakutoiminnolla varsinaista aihetta sisäänajosta. Lukuisissa eri merkkien ja mallien omissa topikeissa siitä on kyllä keskusteltu. Aloitan lainaamalla tekstiä viimeisimmästä Moottori-lehdestä jossa muistellaan vanhoja aikoja. Moottori alkoi ilmestyä vuonna 1925 ja vuonna 1928 siinä kirjoitettiin Adler merkkisen auton sisäänajosta näin:
"Jokaisessa kauppaan lasketussa vaunussa on erittäin kekseliäästi asetettu varmistinläppä kaasuttajassa. Läppä estää moottoria saamasta enempää polttoainetta kuin mitä tarvitaan 50 km tuntinopeuden saavuttamiseen. Näin pääsevät männät ja sylinterinseinämät kunnollisesti hioutumaan. Tämän sinetöidyn läpän poistaa liikkeen edustaja vasta 1500 km ajon jälkeen. Tässä on jotain opittavaa, sillä käsi sydämelle autonomistajat - kuka Teistä on säästänyt moottoriaan ensimmäisten 1000 km aikana."

"Jokaisessa kauppaan lasketussa vaunussa on erittäin kekseliäästi asetettu varmistinläppä kaasuttajassa. Läppä estää moottoria saamasta enempää polttoainetta kuin mitä tarvitaan 50 km tuntinopeuden saavuttamiseen. Näin pääsevät männät ja sylinterinseinämät kunnollisesti hioutumaan. Tämän sinetöidyn läpän poistaa liikkeen edustaja vasta 1500 km ajon jälkeen. Tässä on jotain opittavaa, sillä käsi sydämelle autonomistajat - kuka Teistä on säästänyt moottoriaan ensimmäisten 1000 km aikana."