https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Turhimmat/ärsyttävimmät varusteet autossa

Taky sanoi:
Väsyttävää liiikennevaloissa tms. painella jarrua koko ajan.
Eipä Suomessa yleensä kauaa tarvitse paikallaan seisoskella.

Itsellä myös automaattilootainen auto, enkä käytä autoholdia juurikin syystä että ilman sitä lähtee pehmeästi liikkeelle.
 
Liekö ollut jo esillä, mutta:

Pysäköintiavustin (automaattinen pysäköinti). Itse pysäköi nopeammin, varsinkin 360-kameroiden avustuksella. Lisäksi kun on pienestä pitäen opetettu siihen, että renkaita ei käännellä auton ollessa paikallaan, sydäntä särkee kun automatiikka veivaa rattia paikallaan niin että nivelet huutaa.

Soft close ovet. Ei sitä koskaan muista/jaksa odotella, että auto vetäisi ovet "sivistyneesti" kiinni.

Takaluukun avaus jalan heilautuksella. Toimii n. joka neljäs kerta, muuten naapurit katsoo onko se tullut hulluksi kun autoa potkii. Yleensä toimii parhaiten silloin kun ei pitäisi. Esim. autoa pihalla tai itsepalvelupaikalla pestessä.
 
Takaluukun avaus jalan heilautuksella. Toimii n. joka neljäs kerta, muuten naapurit katsoo onko se tullut hulluksi kun autoa potkii. Yleensä toimii parhaiten silloin kun ei pitäisi. Esim. autoa pihalla tai itsepalvelupaikalla pestessä.

User error. Toki tuo potkuavaus on melkoisen turha varuste mutta hyvin tuommoinen toimii kun on oikea tekniikka. Autoa pestessä avainta ei kuulu pitää taskussa, sen kuuluu olla autossa sisällä tai kauempana autosta niin ei luukut aukeile ja lukot räpsy ees taas.
 
^Sama koskee renkaan kausivaihtoja vielä siitäkin syystä, että ei ala hälyttämään autoa tunkatessa.
Minulla nyt ei ole tappiin asti varusteltu peli, mutta onhan siinä härpäkettä.
Noin äkkiseltään, ei minua mikään muu ärsytä kuin se että tallista pitää peruuttaa todella hitaasti ulos, että hätäjarruavustin ei lyö jarruja pohjaan.
Ahdas talli.
Saisihan tuon pois päältäkin, mutta olen antanut sen olla.
Se vain että hyvin vähillä härpäkkeillä pärjää. Toisessa autossamme on varusteina, no... ootas kun mä mietin ...
 
Autoa pestessä avainta ei kuulu pitää taskussa, sen kuuluu olla autossa sisällä
Tuo on kiva menettely, nousee autosta: kuuluu klik ja ovet lukossa avain sisällä.

Kahteen kertaan lähipiirillä käynyt niin, kollegan Toyota juurikin pesupaikalle lukkoon - hinurilla huoltoon.

Toinen, likalla Rellu kaupan pihalla ja vajaan vuoden ikäinen muksu auton sisällä ovet lukossa kun avainkortti oli käsilaukussa auton sisällä hänen ajatuksena ensin ottaa muksu kantoon istuomellaan ja sitten vasta laukku - Bilian huoltopartio kävi avaamassa ovet - about tunti meni.

Itse en jätä ikinä avaimia auton sisälle jos ovet suljetaan.
 
Tuo on kiva menettely, nousee autosta: kuuluu klik ja ovet lukossa avain sisällä.

Kahteen kertaan lähipiirillä käynyt niin, kollegan Toyota juurikin pesupaikalle lukkoon - hinurilla huoltoon.

Toinen, likalla Rellu kaupan pihalla ja vajaan vuoden ikäinen muksu auton sisällä ovet lukossa kun avainkortti oli käsilaukussa auton sisällä hänen ajatuksena ensin ottaa muksu kantoon istuomellaan ja sitten vasta laukku - Bilian huoltopartio kävi avaamassa ovet - about tunti meni.

Itse en jätä ikinä avaimia auton sisälle jos ovet suljetaan.

Tuo boldattu. Huonosti suunniteltu peli jos noin käy. Olen kovasti yrittänyt tuota testata jo edellisessä autossani. Kyseessä nyt siis autot joissa ovet aukeavat lähestyttäessä.
En saanut ovia lukkoon millään, kun avain oli sisällä.
 
En saanut ovia lukkoon millään, kun avain oli sisällä.
Kerta se on ensimmäinenkin, onhan taas toisin päin, avainta ei lueta niin auto ei käynnisty vaikka avain on sisällä kuten aikaisemminkin.
Usein patteri hyytynyt, niin ei siitä ole pitkää matkaa että auto ei tunnista avainta sisällä olevaksi ja naks auto lukossa avain sisällä - mahdollisesti. En ota riskiä.
 
Tuo on kiva menettely, nousee autosta: kuuluu klik ja ovet lukossa avain sisällä.

Itse en jätä ikinä avaimia auton sisälle jos ovet suljetaan.
Kaksi kertaa käynyt tuo.
Kerran bensiksen mittarikentällä auto käynnissä ja toinen kerta mastolla metsän keskellä( kännykkä autossa)
 
Kerta se on ensimmäinenkin, onhan taas toisin päin, avainta ei lueta niin auto ei käynnisty vaikka avain on sisällä kuten aikaisemminkin.
Usein patteri hyytynyt, niin ei siitä ole pitkää matkaa että auto ei tunnista avainta sisällä olevaksi ja naks auto lukossa avain sisällä - mahdollisesti. En ota riskiä.
Juu, hyvä niin. En jätä minäkään, paitsi juuri kotipihassa renkaanvaihdossa tms. Se vain että jos en ankaralla testauksella saanut ovia lukkoon niin ihmettelen miten siinä onnistuu.
Sehän on varmaan niinkuin muutenkin elämässä, koskaan ennen ei ole käynyt näin ... ja nyt kävi taas.
 
sen kuuluu olla autossa sisällä tai kauempana autosta niin ei luukut aukeile ja lukot räpsy ees taas.

Jos se ovien lukkoon meno jännittää niin sitten se avain auton pesun ajaksi pois taskusta ja muutaman metrin päähän, ei räpsy lukot ja luukut aukeile. Toki sitten jos ollaankiin jossain getossa niin on riski että joku varastaa sen avaimen. Tai vaikka kettu nappaa ja vie pesäänsä.
 
Jos ovet menee lukkoon niin nappaa toisen avaimen tai avaa puhelimella tai 😅

En nyt tiedä kuinka suuri ongelma, esim jos vaikka laittaa asetuksista toiminnon pois hetkeksi jos oikein ärsyttää.
 
Tuo on kiva menettely, nousee autosta: kuuluu klik ja ovet lukossa avain sisällä.

Kahteen kertaan lähipiirillä käynyt niin, kollegan Toyota juurikin pesupaikalle lukkoon - hinurilla huoltoon.

Toinen, likalla Rellu kaupan pihalla ja vajaan vuoden ikäinen muksu auton sisällä ovet lukossa kun avainkortti oli käsilaukussa auton sisällä hänen ajatuksena ensin ottaa muksu kantoon istuomellaan ja sitten vasta laukku - Bilian huoltopartio kävi avaamassa ovet - about tunti meni.

Itse en jätä ikinä avaimia auton sisälle jos ovet suljetaan.
Ovet voi sitten avata puhelimella... ainakin Volvossa. Mutta minulla on aina avaimet autossa, kun esimerkiksi pesen autoa. Muuten aina kun koskee mihin tahanssa ovenkahvaan, ovet menevät joko lukkoon tai avautuvat. Samalla kun peilit kääntyvät. Eihän sitä kestä kukaan.

Ei mulla ole koskaan edes yrittänyt mennä ovet lukkoon, kun avaimet on sisällä, mutta kertahan se olisi se ensimmäinenkin. Kysehän on siitä, ettei auto tunnista niitä sisälllä olevia avaimia. Näin voi käydä, jos avaimet on jossain käsilaukussa, tms. Mulla aina kojetaulun päällä.
 
Pysäköintiavustin (automaattinen pysäköinti). Itse pysäköi nopeammin, varsinkin 360-kameroiden avustuksella. Lisäksi kun on pienestä pitäen opetettu siihen, että renkaita ei käännellä auton ollessa paikallaan, sydäntä särkee kun automatiikka veivaa rattia paikallaan niin että nivelet huutaa.
Sydämen särkymisestä tiedä, mutta kerran olen jossain autossa kokeillut tuota pysäköintiavustinta. Mulla ei pää tahtonut kestää sitä, että osaako se nyt vai ei. Helpommin pysäköi itse.
Takaluukun avaus jalan heilautuksella. Toimii n. joka neljäs kerta, muuten naapurit katsoo onko se tullut hulluksi kun autoa potkii. Yleensä toimii parhaiten silloin kun ei pitäisi. Esim. autoa pihalla tai itsepalvelupaikalla pestessä.
Tämä on ihan ehdoton varuste, varsinkin jos auton perä on kurassa ja/tai käsissä on parit kauppakassit. Sama sen luukun sulkeminen jalalla kun on kauppakassit kädessä. Tosi helppoa ja mukavaa. Ja koskaan ei ole auennut autoa pestessä käsin tai koneessa. Varmaan toteutuksissa on eroja. Välillä joutuu toki potkiskelemaan pidempään, mutta yleensä menee kerrasta putkeen.
 
Itse olen tykännyt pysäköintiavustimesta hintaansa nähden. Polossa se ei kallis ollut (alle 200eur?), useita kertoja olen käyttänyt lähinnä taskupysäköinnissä. Paitsi se pysäköi pienempään koloon tutkista huolimatta niin itse voi hieman paremmin tarkkailla ympärillä olevaa liikennettä kun auto pyörittelee rattia. En myöskään pyörittele paikallaan rattia kuin talvella ja nämä avustimen pyörittelyt ovat niin harvassa etten näe haittaa siitä. Mutta onhan nämä vähän makuasioita.

Jätin Polon eilen huoltoon ja lähdin huollosta sijariAudilla, nappasin puhelimen johdon mukaani omasta autosta. Mutta Audissa olikin usb-c-liitännät kun Polossa usb-a--usb-c.. Varusteena hyvä joo, mutta topiciin sopivasti ärsyttävä kun näitä liitäntästandardeja on erilaisia käytännössä hyvin lähelle saman ikäisissä autoissa.
 
User error. Toki tuo potkuavaus on melkoisen turha varuste mutta hyvin tuommoinen toimii kun on oikea tekniikka. Autoa pestessä avainta ei kuulu pitää taskussa, sen kuuluu olla autossa sisällä tai kauempana autosta niin ei luukut aukeile ja lukot räpsy ees taas.
Nojaa, minusta takaluukun avaus jalanheilautuksella on erittäin kätevä ominaisuus. Ei tarvitse liata talvella käsiä ja ei tarvitse laskea tavaroita välissä maahan että saa avattua luukun. Kannattaa se harjoitella mistä kohtaa se avaa sen niin ei tule turhia potkuja.
 
Yleisin virhe tuon potku avauksen suhteen on jäädä seisomaan liian lähelle luukkua. Ensin potku ja sitten reipas askel taaksepäin. Näin toiminut hyvin niissä autoissa missä tuo toiminto on mulla ollut. Mutta ei ilman askelta taakse.
 
Paitsi se pysäköi pienempään koloon tutkista huolimatta
Miksi en välitä kovin tiukkaan pysäköintiä, itse tai avustettuna, kun pelivara on minimaalinen ja kun edessä tai takaa vaihtuu auto, niin alkuaan minimaalinen olla enää mikro kokoinen tila ja ei pääskään lähtemään varsinkaan kun/jos alla talvinen keli.
 
Eniten ärsyttää turha pyyntö (vaatimus) "Ota ohjaus hallintaan" silloin kun ohjaus on hallinnassa. Tämä tehostettuna 1 - 3 kpl n. 120 dB summerilla
 
Pysäköintiavustin (automaattinen pysäköinti). Itse pysäköi nopeammin, varsinkin 360-kameroiden avustuksella. Lisäksi kun on pienestä pitäen opetettu siihen, että renkaita ei käännellä auton ollessa paikallaan, sydäntä särkee kun automatiikka veivaa rattia paikallaan niin että nivelet huutaa.
Citroënin parkkiavustin lienee sitten pykälää fiksumpi, se kun ei veivaa rattia lainkaan ellei renkaat pyöri = ei tule paikallaan väkisin renkaita väänneltyä ja alustan niveliä syötyä 🙂
 
Nojaa, minusta takaluukun avaus jalanheilautuksella on erittäin kätevä ominaisuus. Ei tarvitse liata talvella käsiä ja ei tarvitse laskea tavaroita välissä maahan että saa avattua luukun. Kannattaa se harjoitella mistä kohtaa se avaa sen niin ei tule turhia potkuja.
Samaa mieltä, en ole tainnut tuon Q5 luukkua avata 8kk aikana kuin pari-kolme kertaa muuten kuin sisäpuolen namiskasta tai potkaisemalla. Potkaisu toimii ekalla kerralla hiha-arviolla 9 kertaa 10:stä.
 
Audissa olikin usb-c-liitännät kun Polossa usb-a--usb-c.. Varusteena hyvä joo, mutta topiciin sopivasti ärsyttävä kun näitä liitäntästandardeja on erilaisia käytännössä hyvin lähelle saman ikäisissä autoissa.
Voisi toivoa, että c alkaa nyt EUn päätöksen myötä yleistymään, mutta vanhat tietenkin jäävät paikoilleen.
 
Kerta se on ensimmäinenkin, onhan taas toisin päin, avainta ei lueta niin auto ei käynnisty vaikka avain on sisällä kuten aikaisemminkin.
Usein patteri hyytynyt, niin ei siitä ole pitkää matkaa että auto ei tunnista avainta sisällä olevaksi ja naks auto lukossa avain sisällä - mahdollisesti. En ota riskiä.
Tai sitten vaan joku ulkoinen signaali häiritsee auton ja avaimen kommunikaatiota.
 
Tämä on ihan ehdoton varuste, varsinkin jos auton perä on kurassa ja/tai käsissä on parit kauppakassit. Sama sen luukun sulkeminen jalalla kun on kauppakassit kädessä. Tosi helppoa ja mukavaa. Ja koskaan ei ole auennut autoa pestessä käsin tai koneessa. Varmaan toteutuksissa on eroja. Välillä joutuu toki potkiskelemaan pidempään, mutta yleensä menee kerrasta putkeen.
Just näin, etenkin näillä loskaisilla ilmoilla tuota jalan heilautusta tottelevaa takaluukkua kiittelee joka kerta. C4 Grand Picasson luukku on vielä XXL-kokoa, mutta tottelee silti joka kerta kiltisti.
 
  • Tykkää
Reaktiot: MRe