https://yliteippaus.fi/

Turbon kestettävä yli 100000km

Kaks piippuinen juttu. Liikkeitten pitää saada entistä isompi kate, jotta pystyvät varautumaan tuleviin korjauksiin. Eli väliraha kasvaa.
 
jantsa sanoi:
Kaks piippuinen juttu. Liikkeitten pitää saada entistä isompi kate, jotta pystyvät varautumaan tuleviin korjauksiin. Eli väliraha kasvaa.

Ei tuo virhevastuulaki ole mikään uusi juttu. Eiköhän se jokaisella jobbarilla yritystoimintaa starttaillessa ole selvillä...tai ainakin pitäisi olla!  ;D
 
Jobbarin kannattaa vaan pyörittää sitä hommaa useammalla yrityksellä, niin että sen kaksi kuukautta siihen myydyn auton myynyttä yritystä ei ole enää olemassakaan tai korkeintaan sen konkurssipesä on olemassa, niin kuluttaja voi periä sitä korvausta sieltä konkurssipesästä häiritsemättä jobbarin bisneksiä ja uimatta jobbarin katteille.
 
lemmentalja sanoi:
Ei tuo virhevastuulaki ole mikään uusi juttu. Eiköhän se jokaisella jobbarilla yritystoimintaa starttaillessa ole selvillä...tai ainakin pitäisi olla!  ;D

Jännä juttu, että täälläkin sitten keskustellaan noin itsestään selvästä asiasta. Jobbarit on sitten varmaan fiksumpia.
 
lemmentalja sanoi:
Ei tuo virhevastuulaki ole mikään uusi juttu. Eiköhän se jokaisella jobbarilla yritystoimintaa starttaillessa ole selvillä...tai ainakin pitäisi olla!  ;D
Aika pitkälle virhevastuu ulottuu tässä tapauksessa, yli kolme vuotta käytetyn  auton myyneelle liikkeelle. Olennaisinta jutussa on turbon oletettu kestoikä, paaliin saakka.
 
jantsa sanoi:
Jännä juttu, että täälläkin sitten keskustellaan noin itsestään selvästä asiasta. Jobbarit on sitten varmaan fiksumpia.

Varmasti ei ole tuo virhevastuulaki kokonaisuudessaan monelle, minä mukaanlukien "itsestään selvä juttu". En tiedä voiko se edes olla, koska ymmärtääkseni kaikki tapaukset ovat yksilöitä ja korvaukset/ kulujen jako arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Tähän vaikuttaa varmasti moni eri asia. Mutta kyllä pitäisi olla yrittäjälle vesi selvä asia tuo, että on vihvevastuussa myymästään tuottesta. Varmasti autoliikkeet varautuvat näihin korjauskuluihin arvioidessan hyvityshinnan tarjottavaan vaihtoautoon.

 
lemmentalja sanoi:
Varmasti autoliikkeet varautuvat näihin korjauskuluihin arvioidessan hyvityshinnan tarjottavaan vaihtoautoon.

Kyllä. Tiettyjen autojen tiettyjä moottori/vaihteistokomboja ei oteta sisään millään hinnalla. Se voi tulla omistajalle pienenä ikävänä yllätyksenä.
 
Ale sanoi:
Kyllä. Tiettyjen autojen tiettyjä moottori/vaihteistokomboja ei oteta sisään millään hinnalla. Se voi tulla omistajalle pienenä ikävänä yllätyksenä.
Onko esimerkkejä autoista joita ei oteta vaihdossa mistään hinnasta?
 
B8 koppaiset Audit kakslitraisella bensaturbolla ei kelpaa joka paikkaan.
 
Ei muuten ole. On paljon käytettyjen autojen liikkeitä, joihin on aivan turha tarjota TSI:tä tai dsg:tä. Eivät ota ilmaiseksikaan. Voi sitten arvailla kuinka hyvin näissä liikkeissä virhevastuu toimii millekään autoille, mutta ovat varmasti tietoisia siitä kuitenkin.
 
Penguin sanoi:
Ei muuten ole. On paljon käytettyjen autojen liikkeitä, joihin on aivan turha tarjota TSI:tä tai dsg:tä. Eivät ota ilmaiseksikaan. Voi sitten arvailla kuinka hyvin näissä liikkeissä virhevastuu toimii millekään autoille, mutta ovat varmasti tietoisia siitä kuitenkin.
Mjoo--oma TSI seattini olisi kelvannut kaikille n 10. autoliikkeelle johon tarjosin sitä vaihdossa.
vain yhdessä annettiin selkeästi huonompi hyvitystarjous koska TSI( sanottiin oikein)
Hintahaarukka oli kumminkin vain 2,5 ke. Auton hyvitys oli kaupan tehneessä liikkeessä n 15ke.
Ihan vertailukohdaksi vain---löytyy niitäkin liikkeitä varmasti jotka eivät olisi ottaneet ollenkaan.
 
-P- sanoi:
B8 koppaiset Audit kakslitraisella bensaturbolla ei kelpaa joka paikkaan.

Sama homma oli kesällä Superbin kanssa. Vaikka nyt ei aivan sama kone ollutkaan, niin kaksilitrainen bensaturbo ei silti ollut varsinainen valttikortti autoa vaihtoon tarjotessa...
 
X ARI sanoi:
Mjoo--oma TSI seattini olisi kelvannut kaikille n 10. autoliikkeelle johon tarjosin sitä vaihdossa.
vain yhdessä annettiin selkeästi huonompi hyvitystarjous koska TSI( sanottiin oikein)
Hintahaarukka oli kumminkin vain 2,5 ke. Auton hyvitys oli kaupan tehneessä liikkeessä n 15ke.
Ihan vertailukohdaksi vain---löytyy niitäkin liikkeitä varmasti jotka eivät olisi ottaneet ollenkaan.

Hyvin on meidänkin TSI Skodat kelvanneet vaihdossa, yksikään liike ei niitä ole hylkinyt.
 
Karvis sanoi:
Hyvin on meidänkin TSI Skodat kelvanneet vaihdossa, yksikään liike ei niitä ole hylkinyt.
Uskaltaisitko itse ostaa empimättä 1,8 TSI+DSG Superbin jossa esim. 70 tkm mittarissa? Tämä ei mitään v*ttuilua, vaan minulta velipoika kysyi tämmöistä pari kk takaperin. Auto oli muistaakseni 2010(?) ja hetken mietittyäni oli vastaukseni "No pistit kyllä pahan. Vuosimalli ja kilometrit on sitä luokkaa, että tuossa kyllä suorastaan huutaa itselleen ylimääräistä päänvaivaa joko paukkuvan jakopään, öljynkulutuksen tai hajoavan vaihteiston kanssa, eli itse en ostaisi..."

Jätti tuon ostamatta, mutta osti kyllä viime viikolla "päästövammaisen" Skodan  :D
 
Karvis sanoi:
Ja tämähän on täyttä tuubaa.
Samoin tulkitsen, koska keväällä autoliike lähetti minulle pyytämättä tarjouksen TSI-moottorisesta autostani. Kauppaa tehdessä harmittelivat, ettei autossa ollut DSG-vaihteistoa, olisivat kuulemma hyvittäneet autosta vaihdossa kuulemma vieläkin enemmän, koska ei manuaalivaihteiset autot ostajia kiinnosta. Mikähän hinku heillä mahtoi autoani kohtaan olla? Oliko sille jo ostajaehdokas tiedossa, ei se ainakaan kauaa käytettyjen hyllyssä vanhentunut. Myyntihintakin oli netissä alhaisempi kuin mitä laskeskelivat minulle hyvittäneensä. Ehkäpä kyse olikin siitä, että maksoin heidän myymästään uudesta autosta liikaa? Tai sitten aktiivisilla rengaspaineantureilla varustetut autot eivät meinaa tehdä kauppaansa ja halusivat päästä sellaisista eroon? Välirahan suuruus on ratkaisevassa osassa, kun käytettyä autoa uuteen vaihtaa.

Mene ja tiedä, sellaista se on kaupankäynti - autoliikkeessäkin. Pitäisi olla sisäpiiritietoa, ennenkuin tietää heidän aivoituksensa. Kauppahan se kuulemma on, joka tässä maailmassa kannattaa ja työnteolla on turha kuvitella rikastuvansa.  ;)

ps: ai niin, turbosta ainakin pääsin eroon ja olen ollut siitä tyytyväinen. Ei tarpeettomasti auto "hyökkilöi viiveellä" kaasua painettaessa. Eikä mene turbo rikki, niinkuin autotallinaapurin jetistä. :)
 
P.Alikka sanoi:
Uskaltaisitko itse ostaa empimättä 1,8 TSI+DSG Superbin jossa esim. 70 tkm mittarissa?

Moottorin puolesta kyllä mutta vaihteiston vuoksi jäisi kyllä kauppaan, DSG6 kelpaisi vallan mainiosti. Mutta muutaman foorumilaisen ostohalut tiettyä moottori&vaihteistocomboa kohtaan ei juuri autoliikkeitä heilauta, kyllä noille ostajat löytyy ja kelpaavat hyvin vaihdossa.
 
Suurin osa autonostajista ei tiedä mitään DSG ja T(F)SI ongelmista. Kai siinä autoliikkeillä on syynä on myös se, että joutuvat maksumiehiksi kun nuo porsivat vaikka menisivätkin kaupaksi.
 
Zaasa sanoi:
Onko esimerkkejä autoista joita ei oteta vaihdossa mistään hinnasta?

En lähde erittelemään, tässä niitä on tullut muiden toimesta mainituksi. Selvää on tietysti se ettei sellaista automallia ole mitä ei missään otettaisi millään hinnalla mutta jos vaikka suurelta joukolta autoliikkeitä kysytään mitä automallia et ottaisi vaihdossa niin kyllä sieltä ne tietyt automallit nousee esiin. Ja se saattaa tulla omistajalle yllätyksenä.

Vaarivanhus sanoi:
Myyntihintakin oli netissä alhaisempi kuin mitä laskeskelivat minulle hyvittäneensä. Ehkäpä kyse olikin siitä, että maksoin heidän myymästään uudesta autosta liikaa?

Mikä nyt sitten on liikaa jos olet itse ollut tyytyväinen. Mutta niinhän se lasketaan että vaihtoauton ajatellun alimman myyntihinnan ylimenevä osa on ns. ylihyvitys joka vähennetään ostettavan auton "ylihinnasta". Se niissä kaikissa on, marginaalit eivät ole tiukkoja sillä kaikki neuvottelu tapahtuu juuri tällä alueella. Se on psykologiaa miten asiakas saadaan pidettyä tyytyväisenä nimenomaan näiden ylihyvitysten avulla jolloin asiakkaalle jää mielikuva hyvistä kaupoista. Sillä on uskomaton merkitys että asiakas kokee saaneensa omasta autostaan hyvän hinnan, jopa "vedättäneensä" myyjää ja "jääneensä voitolle".

En tiedä mikä sinun tapauksesi on ollut mutta mitä tulee "pyytämättä saatuun tarjoukseen" niin esimerkiksi Postillahan on sellainen palvelu missä markkinointikirjeiden vastaanottajia voidaan etsiä massasta tiettyjen paremetrien mukaan. Esimerkiksi automerkkien ja mallien perusteella. Tuskin siinä on TSI-moottorisia etsitty vaihtoautoiksi vaan suurtaa määrää tiettyjä merkkejä ja malleja toivoen että mahdollisimman moni tarttuu tarjoukseen. Näin se ainakin yleensä tehdään.
 
No eihän varmaan monessakaan liikkeessä sanota asiaa suoraan, ettei haluta tsi/dsg autoa vaihdossa. Se haluttomuus näkyy hyvityshinnassa tai uuden tuotteen hinnassa.

Tiedän useamman tapauksen jossa on saatu todella surkea vaihtotarjous tsi/dsg autosta.

Minulle on näytetty kuittipinoja vaihtoautopäällikön pöydällä mitä nuo ovat tuleet maksamaan liikkeelle niin en ihmettele.
 
Jones sanoi:
Esim.vw,seat,skoda
;D :rolleyes:
Kaksi Skodaani, yksi VW mennyt vaihdossa hyvillä kauppaehdoilla. Seattinikin kelpaisi hyvin vaihdossa. Kaikki edellä mainitut autot TSI moottorilla varustettuja ja kaksi DSG:llä.
 
Niin, kyse ei liene siitä että ne ei minnekään kelpaisi, jonnekin kelpaa varmaan, luulis ainakin konsernimerkkien liikkeisiin kelpaavan. Kaikkiin liikkeisiin eivät kuitenkaan tunnu kelpaavan.