https://yliteippaus.fi/

Transporter T5 automaattilaatikot

Ironic32

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Missäs vaiheessa T5 Transporteriin tuli DSG-laatikot? Tuliko ne vasta vm. 2010 faceliftin yhteydessä 2.0TDI-koneisiin? Eli onko 2009 2.5TDI vielä 6-pykäläinen tiptronic?

Ja kestääkö nuo transporterin automaatit miten hyvin maileja?
 
Kuten sanoit 2010 on tullut Transporteriin 7-pykäläinen märkäkytkimillä varustettu DSG-laatikko (DQ500). 2009 oli vielä 6-pykäläinen perinteinen tippiloora.

En nuista kilometrien kestoista sitten sen enempää tiedäkkään. Perinteinen tomaatti huollettuna voisi olla varmempi valinta kuin DSG, mutta toisaalta tuo DQ500 pitäisi vääntömomentin kestoltaan olla parasta mitä DSG-nimellä on ollut tarjota. 600Nm kestoista puhutaan netissä...
 
Kyllä jokaisesta lähteestä mistä minä tuosta autosta voin tietoa kaivaa löytyy vain 6-vaihteinen perinteinen automaatti tuolle autolle. 2009 vuosimallille (kuten tuo on) ei DSG:tä ollut.
 
ConD sanoi:
Kyllä jokaisesta lähteestä mistä minä tuosta autosta voin tietoa kaivaa löytyy vain 6-vaihteinen perinteinen automaatti tuolle autolle. 2009 vuosimallille (kuten tuo on) ei DSG:tä ollut.

No tähän käsitykseen minäkin jäin myös ETKA:n perusteella, mutta aika kirjavaa hakutulosta kyllä löytyy, jos tuota pelkästään googlen varassa yrittää selvittää.
 
Heinäkuun koneviestissä oli pakettiautotesti. Transportter pärjäsi kohtuu hyvin, mutta (7 pykäläistä) DSGtä haukuttiin epätarkaksi tarkkuutta vaativissa tilanteissa. Tuossa ei sinänsä ole mitään uutta, momentinmuunnin ja manuaali paljon parempia ryöminnässä, liikkeelle lähdettäessä ja peruutettaessa.
 
jarkko_h sanoi:
Heinäkuun koneviestissä oli pakettiautotesti. Transportter pärjäsi kohtuu hyvin, mutta (7 pykäläistä) DSGtä haukuttiin epätarkaksi tarkkuutta vaativissa tilanteissa. Tuossa ei sinänsä ole mitään uutta, momentinmuunnin ja manuaali paljon parempia ryöminnässä, liikkeelle lähdettäessä ja peruutettaessa.

Harmi sinällään, useita porttereita omistaneena(myös nykyään) allekirjoitan tuon.