https://tummennuskalvot.fi/

Transit 2000->

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Kas ei - vai selasinko liian vauhdikkaasti - ei ollutkaan Transit haaraa.

Vaan kuitenkin alueella tuntuu olevan Transitesteja (pitipä kirjoittaa noin ettei Tran...si mennyt), niin varmaan niistä jotain havaintoja on.

Jos katselisi vm. 2000-2010 Transua mikä on niiden heikkopaikka?

Kori toki varmaankin kovasti kiinni missä kuosissa riippuu onko ajettu tyynyjä vai tiilikuormaa, mutta miten niiden korroosin sieto on?
Muita osiahan saa vaihdettu helpommin kuin koria fiksattua.

Entä voimansiirto - mistä ne poikii kun aika on?

Bensoja ei kotomaan valikoimissa näköjään ole ollenkaan - mutta saahan niitä maailmaltakin hakea jos oikeasti alkaa kiinnostaa.

Noin pakuina ollevat tehniikaltaan ikäisiään ha:ta yksinkertaisempia?
 
Ihmettelin samaa. No fordclubin puolelle ei parane eksyä lukemaan enää, vasta kuin vikatilanteessa.  :D

Omasta -12 näkyy ainakin kuitteja vetonivelestä ja jarruista. Tuohan on 2007-2014 korimallia. Diesel alavääntö on heikko. Korista en löytänyt vielä itse mitään pahoja kohtia.
 
Taky sanoi:
Vajaan kympin iäkäämpi ja tuonti peli esim, https://www.nettiauto.com/ford/transit/11591481 niin kaaret ja ovien reunat näytti niin 2000 luvun alun Fordille.
Rippuu paljon missä ja millaisella käytöllä on ollut, mutta helmat ja pohja alkaa aika monissa olemaan pehmeä noissa + 10 v ikäisissä. Vuosituhannen alkupään perusyksilö kaipaa tod. näk jo toista tai kolmatta kierrosta jos on huonosti tehty. Helmet tietysti erikseen, mutta niitä on suht vähän. Koneen kunnosta saa osviittaa avaamalla öljykorkin tyhjäkäynnillä ja seuraamalla paljonko huohottaa. Suuttimet ”irtoavat” tietyn ikäisistä (n. 2006 eteenpäin joitakin vuosia, aika moni varmaan jo korjattu, käy tosi rumasti kun vika päällä), se on ainakin yksi tyyppivika ja vanhemmissa (2005 ja vanhemmat?) ruiskutuspumpun hajoaminen tulee yleensä kalliiksi. Joissakin vaihdelaatikoissa ei pysy vitonen päällä, mutta en enää muista mikä versio se oli.  :D
 
Töissä on vajaan vuoden vanha liisari Transit. Näissä ei näköjään ole vaihdettavia paristoja avaimenperässä vaan sen akun pitäisi latautua avaimen ollessa virtalukossa. Ongelmana vaan että molempien avainten patterit (akut) alkaa olla aika finaalissa... Huollossa sanoivat että sitten saa takuuseen uuden avaimen kun vanha ei toimi enää ollenkaan...