https://tummennuskalvot.fi/

Toyotien huonontuva varustelu

J

jf

Vieras
Osui silmiini Priuksen -14 päivittynyt hinnasto ja vanha sol-varustelu oli vaihtunut activeen. Ainoa muuttunut asia oli navin poistuminen vakio varusteista ja parin sadan hinnannousu. Käytännössähän tuo tarkoittaa tonnin lisähintaa jos navin haluaa. Arenalla ihmettelin LC:n päivityksen yhteydessä uutisointia parantuneesta varustelusta ja laskeneista hinnoista, kun todellisuudessa meni juurikin päinvastoin. Vähemmän enemmällä... Liikaa myyntiä vai?  :eek:
 
Yksi erikoisuus on se, että uudessa Corollassa samanniminen varustelu on paljon köyhempi kuin Auriksessa.
 
jf sanoi:
Osui silmiini Priuksen -14 päivittynyt hinnasto ja vanha sol-varustelu oli vaihtunut activeen. Ainoa muuttunut asia oli navin poistuminen vakio varusteista ja parin sadan hinnannousu. Käytännössähän tuo tarkoittaa tonnin lisähintaa jos navin haluaa. Arenalla ihmettelin LC:n päivityksen yhteydessä uutisointia parantuneesta varustelusta ja laskeneista hinnoista, kun todellisuudessa meni juurikin päinvastoin. Vähemmän enemmällä... Liikaa myyntiä vai?  :eek:

Onhan tuossa Activessakin vielä navigointi. Toyota touch & go lukee varustelistauksessa.

Tuohon Premiumiin on jäänyt se vanhempi DVD pohjainen navigointi koska HUD opasteet eivät toimi tuon uuden Touch & Go laitteen kanssa.

En kyllä huomannut äkkiseltään mitään isompia muutoksia varustelussa. Hinta tosiaan on noussut sen parisen sataa.

Se mikä kyllä Toyotan kanssa nyppii on tuo yleinen varustepolitiikka. Toyotalla on vieläkin liikaa katseet keskittyneet tuonne 50+ osastolle ostajien suhteen. Muut merkit ovat alkaneet kosiskella 30+ ostajaryhmiä mutta Toyota ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan.
Varustelusta tämän tosiaan näkee. Paremmat audiot jätetty pois valtaosasta malleja eikä ole sellaisia varusteita saatavilla mitä muilla markkinoilla löytyy. Wifi onboardkin tuli vasta nyt saataville vaikka se on muualla maailmassa ollut jo yli vuoden ostettavissa.
 
Tuosta Touch'n'go:sta on tullut uusi versio, jossa ei vakiona enää olekaan navia. Avensiksessa ja Auriksessa on tähän asti ollut aina navi kun on ollut tuo T'n'G, mutta uuden Corollan (ja tuon uuden t'n'g:n) myötä tilanne alkoi muuttua. Navi on lisäpalikka joka ei tule enää Active tasossa vakiona vaikka peruutuskamerat yms. löytyykin.
 
P.Alikka sanoi:
Tuosta Touch'n'go:sta on tullut uusi versio, jossa ei vakiona enää olekaan navia. Avensiksessa ja Auriksessa on tähän asti ollut aina navi kun on ollut tuo T'n'G, mutta uuden Corollan (ja tuon uuden t'n'g:n) myötä tilanne alkoi muuttua. Navi on lisäpalikka joka ei tule enää Active tasossa vakiona vaikka peruutuskamerat yms. löytyykin.

Edit :

Okei. Kävin kattomassa tuota Toyotan sivua ja tuo mitä kirjoitat ei pidä paikkaansa valitettavasti.

Eli Toyota Touch & Go sisältää AINA navigoinnin. Pelkkä Toyota Touch ei sisällä vaan siihen täytyy ostaa tuo n. 900 € navibox jos navigoinnin siihen haluaa.

Ja Priuksen Activessa tulee nimenomaan Touch & GO ei pelkkä Touch kuten Corollan Activessa.

Tuolta hyvä vertailu noiden eri Touch versioiden sisällöstä : http://www.toyota.fi/innovaatiot/toyota-touch-2.tmex#tt2why
 
Toyota ottaa mallia VAGilta. Kun VAG muutti perusilmastoinnin puoliautomaattisesta täysin manuaaliseksi, niin noin 500 euron automaatti-ilmastoinnin osto muuttui monelle "pakolliseksi". Vaikea palata enää jatkuvasti runkattavaan lämpötilansäätöön. Toyota saa hyvin pienellä lisärahalla Touch and Go:hon navin, mutta voi laskuttaa siitä "mukavasti" lisävarusteena/kalliimpana varustetasona. Kate paranee.
 
downtime sanoi:
Oho, onpa melko raakaa politiiikka Toyotalta tuo sitten. En voi ennustaa muuta kuin tippuvaa myyntiä entisestään tämän köyhäilypolitiikan ansiosta.

En jaksa uskoa, että moinen muutos vaikuttaa keskiverto Toyota-ostajan tuulipuvussa mitään ylimääräistä kahinaa. Kauppa tulee käymään edelleen ja kuten tmr97 tuossa totesi, niin tuleepahan mahdollista lisämyyntiä myös.
 
downtime sanoi:
Onhan tuossa Activessakin vielä navigointi. Toyota touch & go lukee varustelistauksessa.
Kyllä ainakin PHEV:in kohdalla puhutaan vain Touch:ista ja lisävarusteena Navibox eli minun virheeni, koska olin kirjoittanut vain Prius, enkä Plugin. Ei kai kukaan tuota tavallista uutena katsele? Mielenkiintoisesti perusversiossa listassa on Touch' Go, mutta silti sielläkin lisävarustelistassa oli Navibox eli onko perusversioon "parannukset" vasta tulossa?
 
downtime sanoi:
Edit :

Okei. Kävin kattomassa tuota Toyotan sivua ja tuo mitä kirjoitat ei pidä paikkaansa valitettavasti.

Eli Toyota Touch & Go sisältää AINA navigoinnin. Pelkkä Toyota Touch ei sisällä vaan siihen täytyy ostaa tuo n. 900 € navibox jos navigoinnin siihen haluaa.

Ja Priuksen Activessa tulee nimenomaan Touch & GO ei pelkkä Touch kuten Corollan Activessa.

Tuolta hyvä vertailu noiden eri Touch versioiden sisällöstä : http://www.toyota.fi/innovaatiot/toyota-touch-2.tmex#tt2why
Aivan, eli tuo perusversion kosketusnäyttö härpäne on muuttunut pelkäksi Touch-malliksi. No joka tapauksessa Auriksen Active tasosta poistunee kävi kun mallia uudistetaan, eli tältä osin varustelu huononee...
 
tmr97 sanoi:
Toisaalta se kate voi myös laskea aika rajusti. LC:n kohdalla 7-paikkaisuus maksaa 110 tonnia ja perusmallin Life tomaattiin lisähinnaksi tulee vaivaiset 30 tonnia. Toisaalta Pajero maksaa 7-paikkaisena ja asiallisilla varusteilla 70 tonnia, joten eroa LC:n tappioksi 40 tonnia. Tuo summa käy vaikka käsirahaksi sijoitusasunnosta tai sitten pari näitä: http://shop.technologyindepth.com/product-p/5001.htm ja pari reissua Malediiveille...  ;)
 
jf sanoi:
Kyllä ainakin PHEV:in kohdalla puhutaan vain Touch:ista ja lisävarusteena Navibox eli minun virheeni, koska olin kirjoittanut vain Prius, enkä Plugin. Ei kai kukaan tuota tavallista uutena katsele? Mielenkiintoisesti perusversiossa listassa on Touch' Go, mutta silti sielläkin lisävarustelistassa oli Navibox eli onko perusversioon "parannukset" vasta tulossa?

Toyotan hinnastossa näkyy varustevertailussa PHEV mallille vielä vain Sol ja Premium. Ei voi aivan varmaksi sanoa mitä tuo Active nyt sitten sisältää. Tosin tuo hinnastossa näkyvä navibox Touchiin kertonee jotain :)
 
downtime sanoi:
No niinpä näkyy. Ihme köyhäilyä kun automalli nyt muutenkin on hinnaltaan jo premium luokassa.
Jep. Lisäksi ottaen huomioon Mitsun Outlanderin PHEV:n hinnoittelun sekä auton kokonaisuutena kuten tilat, nelivetoisuus, xenonit, remote controlin, pitempi matka EV:llä ja vetokoukun (joillekin tärkeä ominaisuus), niin uskallan väitää Priuksen olevan hinnoiteltu pieleen ilman varusteleikkauksiakin. Yleensähän mallin tullessa elinkaarensa päähän varustelua parannetaan eikä karsita?  :rolleyes:
 
jf sanoi:
Jep. Lisäksi ottaen huomioon Mitsun Outlanderin PHEV:n hinnoittelun sekä auton kokonaisuutena kuten tilat, nelivetoisuus, xenonit, remote controlin, pitempi matka EV:llä ja vetokoukun (joillekin tärkeä ominaisuus), niin uskallan väitää Priuksen olevan hinnoiteltu pieleen ilman varusteleikkauksiakin. Yleensähän mallin tullessa elinkaarensa päähän varustelua parannetaan eikä karsita?  :rolleyes:

Jos myynti vetää silti niin ehkäpä Toyotan silti ostavat eivät ole niin kiinnostuneita niistä kaikista mahdollisista himmeleistä mitä jotkut muut tarjoavat? Kyllä minä olisi milloin tahansa valmis vaihtamaan puoli tusinaa lisävarustetta hyvään ja varmasti toimivaan tekniikkaan.
 
Latvaroso sanoi:
Jos myynti vetää silti niin ehkäpä Toyotan silti ostavat eivät ole niin kiinnostuneita niistä kaikista mahdollisista himmeleistä mitä jotkut muut tarjoavat? Kyllä minä olisi milloin tahansa valmis vaihtamaan puoli tusinaa lisävarustetta hyvään ja varmasti toimivaan tekniikkaan.
Juu, eihän Corolla farkun lopetuskaan vaikuttanut myyntiin?  ;D
 
jf sanoi:
Juu, eihän Corolla farkun lopetuskaan vaikuttanut myyntiin?  ;D

En ole seurannut eri merkkien myyntikehitystä, joten jos kysymys oli osoitettu minulle niin huti tuli  8) Minulla on ollut elämäni aikana kolme Toyotaa ja ne muistan juuri siitä, että silloin oli vähiten tekniikkamurheita. Pidän sitä paaaaaljon tärkeämpänä kuin sitä, että autossa on viimeisimmät elektroniset himmelit ja ding-a-dongit  8)
 
Latvaroso sanoi:
En ole seurannut eri merkkien myyntikehitystä, joten jos kysymys oli osoitettu minulle niin huti tuli  8) Minulla on ollut elämäni aikana kolme Toyotaa ja ne muistan juuri siitä, että silloin oli vähiten tekniikkamurheita. Pidän sitä paaaaaljon tärkeämpänä kuin sitä, että autossa on viimeisimmät elektroniset himmelit ja ding-a-dongit  8)
OK. Aikanaan toyon ja vag johto olivat sitä mieltä, että aika oli ajanut farkkujen ohi ja Corolla sekä Golf farkut lopetettiin. Eikä niiden pitänyt palata koskaan myyntiin... Molemmat ovat taas myynnissä, tosin toyo on nykyään auris.

Priuksen asiakaskunta "saattaa" erota inan keskimääräisestä auriksen ja aven ostaja kunnasta. Omassa tuttavapiirissä he ovat tekniikkahörhöjä joilla on viherpiiperrys sairaus. Priuksen oletusarvo on se toimivuus!
 
jf sanoi:
OK. Aikanaan toyon ja vag johto olivat sitä mieltä, että aika oli ajanut farkkujen ohi ja Corolla sekä Golf farkut lopetettiin. Eikä niiden pitänyt palata koskaan myyntiin... Molemmat ovat taas myynnissä, tosin toyo on nykyään auris.

Golfin farmarimallin valmistusta ei kyllä koskaan lopetettu. Vanhakoppaista 4-farkkua vaan tehtiin ja tehtiin, kunnes lopulta tehdas taipui painostuksen jälkeen ottamaan uudemman korimallin farkun tuotantoon.
 
Caribaldi sanoi:
Golfin farmarimallin valmistusta ei kyllä koskaan lopetettu. Vanhakoppaista 4-farkkua vaan tehtiin ja tehtiin, kunnes lopulta tehdas taipui painostuksen jälkeen ottamaan uudemman korimallin farkun tuotantoon.

Mutta tuo oli peliliike jolla menetettiin paljon asiakkaita kilpailijoille, eräs tsekkimerkki oli lienee yksi suurimmista voittajista tässä jaossa :rolleyes:
 
jf sanoi:
OK. Aikanaan toyon ja vag johto olivat sitä mieltä, että aika oli ajanut farkkujen ohi ja Corolla sekä Golf farkut lopetettiin. Eikä niiden pitänyt palata koskaan myyntiin... Molemmat ovat taas myynnissä, tosin toyo on nykyään auris.

Oikohan johtokunnassa mukana Ollila porukoineen?  ;)
 
Karvis sanoi:
Mutta tuo oli peliliike jolla menetettiin paljon asiakkaita kilpailijoille, eräs tsekkimerkki oli lienee yksi suurimmista voittajista tässä jaossa :rolleyes:
Myös Kia osui oikeaan koloon ja onnistui hyödyntämään tilan markkinoilla.
 
Karvis sanoi:
Mutta tuo oli peliliike jolla menetettiin paljon asiakkaita kilpailijoille, eräs tsekkimerkki oli lienee yksi suurimmista voittajista tässä jaossa :rolleyes:

Minä kyllä veikkaan että Toyotan Corolla -farkun lopetuksen osalta voittaja taitaa löytyä tuolta Korean suunnalta :)
 
Miten niin tuo tsekkiläinen öljynpoltin on hyötynyt..?

10 eniten rekisteröityä automallia Suomessa vuonna 2013

1. Volkswagen Golf    5 064
2. Skoda Octavia      4 779
3. Nissan Qashqai    4 197
4. Toyota Auris      3 274
5. Toyota Avensis    3 094
6. Toyota Yaris      2 683
7. Ford Focus        2 496
8. Volkswagen Passat  2 341
9. BMW 3-sarja        2 248
10. Ford Fiesta        2 210

Merkkitilaston ykkönen oli Volkswagen, kakkonen Toyota ja kolmonen Škoda.