G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Päinvastoin. Hieno juttu, että joku firma sentään reilusti tunnustaa ja korjaa omaan piikkiinsä virheensä.ePa sanoi:Onkohan kukaan harkitsemaasa tämän takia ettei osta Toyotaa?
Vaarivanhus sanoi:Päinvastoin. Hieno juttu, että joku firma sentään reilusti tunnustaa ja korjaa omaan piikkiinsä virheensä.
Jep, kaikki on paskaa paitsi kusi. Mitä nyt noita "huippulaadukkaita premiumeja" tuli omistettua, niin kyllä niitä lappuja kotiin tuli, mutta eipä niitä pahemmin uutisoitu. Tosin eihän ne viat noin pelottavia olleet, kuin softabugeja vaan ihan vain tuollaisia pikkuisen virheellisiä osia jotka aiheuttivat tulipalovaaran ja auto piti viedä huoltoon erittäin kiireellisesti. Korjauksetkin veivät vain päivän eikä nyt sentään 40 minuuttia...nemos sanoi:Juuri näin. Kaikilla on ongelmia, mutta vain muutamat hoitavat ne kunniallisesti.
Ei tuollaista pidäkään hyväksyä mitenkään. Eikai vaan ollut Espoon toyo? Heiltä ei taida oikein nuo pyynnöt mennä maahantuojalle...nemos sanoi:Itseäni tosin edelleen hieman vaivaa se, ettei yli 10 vuotta sitten Toyota mitenkään osallistunut Avensiksen tyyppivikojen korjaukseen neljäntenä vuotena.
jf sanoi:Ei tuollaista pidäkään hyväksyä mitenkään. Eikai vaan ollut Espoon toyo? Heiltä ei taida oikein nuo pyynnöt mennä maahantuojalle...
nemos sanoi:Juuri näin. Kaikilla on ongelmia, mutta vain muutamat hoitavat ne kunniallisesti.
Niin siis toyota on vastuussa kun liike laittaa autoon siihen kuulumattomat matot?RoccoScientist sanoi:.
Asia nousi julkisuuteen vuonna 2009, kun vika oli aiheuttanut nelihenkisen perheen kuoleman San Diegossa. Vian uskotaan johtaneen sitä ennen jopa satoihin onnettomuuksiin, lukuisiin loukkaantumisiin ja kymmeniin kuolemiin.
tuRboman sanoi:Nehän asensi suomessakin ties kuinka moneen autoon sellaisen lisäpalan/uuden poljin mekanismin ettei kukaan loukkaannu jos laittaa väärät matot ja polkee pedaalin pohjaan, että jää maton reunan alle eikä osaa pysäyttää autoa jarruttamalla em tilanteessa. Google osaa näyttää kuvan näistä korjaus sarjoista eri autoihin. Tais appiukon Avensiskin käydä remontissa.
Sande sanoi:Hienoa että on vielä auton valmistajia jotka tuntevat vastuunsa. Kaikki valmistajat siä eivät tee vaan koettavat maksattaa suunnitteluvirheensä kuluttajilla.
Ironic32 sanoi:Harmillista sinänsä, että mediassa nämä kääntyvät helposti jotenkin Toyotan huonoksi laaduksi, kun itse asiassa kyse on täysin päinvastaisesta, eli oikeasti toimivasta "jälkihuolenpidosta".
Hyvä paperi aiheesta:Karvis sanoi:Niimpä, ja kun suurimmassa osassa tapauksista on kyse jostain pikkujutusta, toisin kuin jakoketjut, DSG:t tai imusarjan läpät![]()
Yhdysvallat langetti Toyotalle ennätysmäiset sakot
Yhdysvaltain liikenneministeriö on langettanut Toyotalle yli 16 miljoonan dollarin eli 12 miljoonan euron sakot. Ministeriön mukaan japanilainen Toyota viivytteli takaisinkutsuissa neljän kuukauden ajan.
Yhdysvaltain liikenneministeriö vaatii Toyotalta yli 16 miljoonan dollarin eli 12 miljoonan euron sakkoa. Ministeriön mukaan japanilainen Toyota viivytteli takaisinkutsuissa neljän kuukauden ajan, Reuters raportoi.
Asiakirjojen mukaan autonvalmistaja oli ryhtynyt korjaamaan viallisia polkimia syyskuussa, mutta autoja kutsuttiin ensimmäisen kerran korjauksiin vasta tammikuussa.
Nyt määrätyt sakot ovat suurimmat, joita Yhdysvaltain liikenneministeriö on koskaan vaatinut autonvalmistajalta.
”Meillä on nyt todisteita siitä, että Toyota ei ole täyttänyt lain vaatimia velvollisuuksia. Pahinta on, että he piilottelivat vaarallista virhettä useiden kuukausien ajan”, sanoo liikkenneviraston Ray LaHood.
Toyotalla on kaksi viikkoa aikaa pohtia, lähteekö se valittamaan sakoista. TrueCar.comin analyytikon Jesse Toprakin mukaan on hyvin todennäköistä, että Toyota valittaa sakoista.
Yhdysvaltain liikenneturvallisuudesta vastaava National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) tutkii edelleen Toyotan takaisinkutsuja. NHTSA:n mukaan on mahdollista, että Toyotalle määrätään vielä lisää sakkoja.
Maailman suurin autoyhtiö Toyota on sopinut Yhdysvaltain oikeusministeriön kanssa maksavansa 1,2 miljardin dollarin (noin 860 miljoonan euron) sakon, kirjoittaa uutistoimisto Bloomberg.
Samalla oikeusministeriö hautaa rikostutkinnan, joka liittyi yhtiön viallisiin autoihin. Yllättävästi kiihtyneet autot pakottivat Toyotan vetämään yli 10 miljoonaa autoa markkinoilta vuosina 2009 ja 2010.
Osana sopimusta Toyota suostuu sakkomaksun lisäksi myöntämään toimineensa väärin ja alistumaan itsenäisen tarkkailijan kohteeksi, Yhdysvaltain oikeusministeri Eric Holder sanoo.
Toyotaa tullaan syyttämään myös elektronisin laittein tehdystä petoksesta. Syytteiden nostamista lykätään kolmella vuodella, ja ne vedetään sen jälkeen takaisin, jos Toyota tekee täysimittaista yhteistyötä viranomaisten kanssa.
– Toyota salasi tietoa ja johti ihmisiä harhaan. Yhtiö suhtautui julkisen turvallisuuden kriisiin ikään kuin se olisi pelkkä pr-ongelma, Holder sanoi.
Oikeusministeriön mukaan kyseessä on suurin rikosoikeudellinen sakkorangaistus autovalmistajaa kohtaan Yhdysvalloissa. Toyotan Pohjois-Amerikan lakiasiainjohtaja sanoi yhtiön ottavan "täyden vastuun" teoistaan.
Golffari sanoi:Todella upeata toimintaa, täytyy hattua nostaa.
Hyvä toyota, jatka vaan samaa rataa.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/04/09/tassa-tulee-maailman-myydyin-auto/20135140/304