- 26.10.2022 klo 13:23 / Toyota RAV4 Plug in
No toi kylmä akku selittänee tilanteen koska vielä +10C ulkolämpötiloissa toimi toisin. Koitetaanpa huomenna ajella ilman vakkaria ja katsotaan mitä tekee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mara sanoi:Osaisko joku kertoa miksi tää käynnistelee polttomoottoria aamulla muutaman kilometrin ajon jälkeen vaikka akku on lähtiessä täys, nopeus alta 90 km/h, ulkolämpötila 6C ja ilmastoinnin pyyntö 20C. Lisäksi auto lämmitti aamukahvien ajan itseään lämpöpumpulla. Mielestäni ei ollu mitään perustelua polttaa bensaa?
calm sanoi:Jotkut sähköautot eivät suostu tekemään regen-jarrutusta, kun akku on täynnä. Mutta kun tämä ei lataa kuin maksimissaan 89% SoC, niin hyvin siellä on tilaa jarrutukselle.
KaMon71 sanoi:Eipä auttanut softapäivitykset näytön jäätymiseen. Päivityksen jälkeen fyysiset napit toimi ihan normaalisti, mutta itse kosketusnäyttö vasta 10-15 minuuttia käynnistyksen jälkeen. Eli pitääpä ottaa huoltoon uudelleen yhteyttä.
Bobo sanoi:Huomasin kelloa säätäessäni talviaikaan, että valikossa on ajoneuvon asetuksissa kohta "Akun jäähdytys" ja "Akun lämmitys". Molemmat on päällä-asennossa autossani. Miten teillä muilla, onko teillä nuo päällä vai pois? Koetin lukaista manuaalista ja sain käsityksen että nuo toiminnat syövät akun kapasiteettia.
calm sanoi:Suomessa ei paria kesäviikkoa enempää ole semmoista säätä, että jäähdytys (paikallaan) aktivoituisi. Lämmitys toimii vain kun auto on latauksessa ja sehän kyllä sähköä syö jonkun verran. Etuna on se, että auto suostuu sitten ylipäätään kulkemaan sähkötilassa pakkasilla...
Pari viikkoa kun nyt on ajot jääneet vain kaupassakäynteihin, niin tämän näköistä kulutuskäyrää sieltä latauksessa olevalta autolta tulee. ~2 kWh/päivä, kun lämpötila on pyörinyt +-5°C.
Bobo sanoi:Eikö plugari-Ravissa akusto lämpene pakkaskelissä ajon aikana lainkaan? Eli jos pääsääntöisesti lataa autonsa lämpimässä parkkihallissa, niin voiko talvellakin pitää akun lämmityksen valikosta pois olevana? Entä kesällä tuo jäähdytys; aiheuttaako vahinkoa helteessä jos jäähdytysvalikon asento on pois päältä? Manuaalissa noista en kyllä saanut kunnolla tolkkua.
Viime kesänä jäi puhisemaam useammankin kerran eikä juuri ottanut virtaa ennen kuin noin puolen tunnin käähdyttelyn jälkeen.calm sanoi:...
Omastani en ole ikinä huomannut, että jäähdytys jäisi päälle ajon jälkeen. Ei taida Pohjois-Suomen helteet riittää siihen, että se aktivoituisi. Tuolta ison meren takaa on kyllä raportteja siitä, että auto jää pöhisemään sammutuksen jälkeen, mutta varmaan se vaatii pitkiä yli +30°C lämpötiloja ja reilusti yli 100 km/h ajoa. Täällä kuitenkin laskee hellesäilläkin ulkolämpötila yöllä alle 20 asteen, niin eipä se akku ylikuumene. En ole kokenut siis tarvetta koskea siihenkään asetukseen.
Bobo sanoi:Onko muilla ollut plugariravissa ongelmia piuhalatauksen aloittamisessa? Itselläni lataustolppa herjaa että ajoneuvo tulee kytkeä lataukseen ensin tjsp. Sama ilmiö kaikilla operaattoreilla. Kyseessä auton originaali pitkä ac-piuha. Joutuu moneen kertaan laittamaan pistokkeet pois ja päälle ja rfid-lätkää heilauttamaan.
Bobo sanoi:Onko muilla ollut plugariravissa ongelmia piuhalatauksen aloittamisessa? Itselläni lataustolppa herjaa että ajoneuvo tulee kytkeä lataukseen ensin tjsp. Sama ilmiö kaikilla operaattoreilla. Kyseessä auton originaali pitkä ac-piuha. Joutuu moneen kertaan laittamaan pistokkeet pois ja päälle ja rfid-lätkää heilauttamaan.
PH+EV sanoi:Oman kokemuksen perusteella Tojon latausportti on tosi tarkka sen latauksen sallivan pinnin kanssa. Vähän kun kampesi käsin piuhaa muistaakseni oikealle, homma toimi. Tämä on samalla syy siihen, että lataus ei käynnisty uudelleen, jos availee ovia latauksen ollessa kesken.
Bemarissa en vastaa ole vielä havainnut.