https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota Prius

P

pokkus

Vieras
Aika mielenkiintoisia huhuja ja mahdollisia lisäyksiä tulossa seuraavan sukupolven Priukseen:

http://blog.caranddriver.com/2016-toyota-prius-to-offer-lithium-ion-and-nickel-batteries-all-wheel-drive-possible/

"A new interview with Toyota’s senior powertrain manager Koei Saga, also published in Automotive News, suggests that not only will Toyota offer standard and plug-in versions of the Prius, but that it will offer two different kinds of batteries for the standard Prius: a cheaper, nickel-metal-hydride battery (as it has now) and a larger-capacity lithium-ion pack for spendier customers willing to invest in more electric-only range.

And interestingly, all-wheel drive is also reportedly on the table for the Prius for the first time. “I think we will possibly do it,” Saga said. (D’ya hear that, Seattle?) No mention was made, however, about whether Saga was talking about the standard Prius, the Yaris-based Prius C (doubtful), or the larger Prius V wagon."
 
J

jf

Vieras
Nykyisellään auto on täysin pihalle hinnoiteltu ja joko auton pitää tarjota jotain uutta sekä erikoista tai sitten hinnan pitää korjaantua. Ilmeisesti Toyota valitsee sen kovan hinnan ja näennäisesti jotain uutta...  FCV tosin on SE uusi juttu ja ainakin nyt annetut hinta tiedot ovat erittäin mielenkiintoiset. Tosin vedyn kulutus & hinta tiedot näyttivät tekevän käytöstä pluginia kalliimpaa... Mitä tuo vety maksaa Vuosaaren tolpalla?
 
M

MMV

Vieras
Appiukko tilasi uuden Priusin kuulemma loppuelämänsä autoksi. Mielenkiinnolla odotan millainen tuo on, sillä vanha oli ainakin ihan hirveä. Hinta kotterolla oli vain ihan käsittämätön, varusteiden kanssa jonkin matkaa yli 40 tonnia ja ei ole edes PHEV! Kun miettii mitä tuolla rahalla olisi saanut... No, Toyota-mies on aina Toyota-mies!
 
T

Trollsten

Vieras
Eiköhän se ole aivan hirveä. Ennakkoasenne näyttää olevan kunnossa. Toyota-vihaaja on aina Toyota-vihaaja.
 
J

jf

Vieras
MMV sanoi:
Tunnustan! Minusta tuli Toyota -vihaaja omistamalla Toyota.
No, eikös se ole hyvä vaan, että sinunkin elämään on tullut joku tarkoitus, kun voit täällä palstalla itkeä toyotan surkeutta. Ei mene elämä hukkaan?
 
J

JWM

Vieras
Menikös täällä Toyota-miehillä tunteisiin kun ei kaikki pidäkään ko. merkistä?
 

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Viestejä
14 094
MMV sanoi:
Appiukko tilasi uuden Priusin kuulemma loppuelämänsä autoksi. Mielenkiinnolla odotan millainen tuo on, sillä vanha oli ainakin ihan hirveä. Hinta kotterolla oli vain ihan käsittämätön, varusteiden kanssa jonkin matkaa yli 40 tonnia ja ei ole edes PHEV! Kun miettii mitä tuolla rahalla olisi saanut... No, Toyota-mies on aina Toyota-mies!

Tuosta olen samaa mieltä, että yli 40 tonnia Priuksesta on melko älytön hinta, kun kyseessä ei ole PHEV.

Muistankos nyt oikein, että teit kaupat yli 60 tonnin (vaiko lähemmäksi 70 tonnin?) Passatista?  ;D Kolmenkympin volkkarista tuplahinta.  :rolleyes:

Siinä on appiukko ja vävypoika samasta puusta veistettyjä.  ;)
 
J

jf

Vieras
JWM sanoi:
Menikös täällä Toyota-miehillä tunteisiin kun ei kaikki pidäkään ko. merkistä?
Ehdottomasti. Koskaan kun en ole kuin toyolla ajanut enkä muilla aja! Olen katsos sellainen toyota fanaatikko henkeen ja vereen kuten eräskin aasintuntija täällä tiesi kertoa. Mistä näitä vähälahjaisia oikein tulee?
 
J

JWM

Vieras
jf sanoi:
Ehdottomasti. Koskaan kun en ole kuin toyolla ajanut enkä muilla aja! Olen katsos sellainen toyota fanaatikko henkeen ja vereen kuten eräskin aasintuntija täällä tiesi kertoa. Mistä näitä vähälahjaisia oikein tulee?
En tiedä, kerro sinä.  :rolleyes:
Trollsten sanoi:
Meni. Tosin ei ole Toyotaa eikä ole koskaan ollut.
Se on hyvä.
 

ConD

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
13 539
Kylläpäs Prius nyt herättää tunteita...

Mielestäni jokainen voi euronsa sijoittaa miten lystää, on se sitten Prius tai Passat. Toivoisin ehkä hieman avomielisyyttä kommentoinnissa koska asiat autojen kanssa kuitenkin ovat tietyillä merkeillä lähempänä sydäntä kuin toisilla.

Lahjakkuuksiin ja henkilökohtaisuuksiin en tahtoisi enää mentävän vaan keskustellaan nyt itse autosta ja sen ominaisuuksista ennemmin. Niitäkin kuitenkin riittää.
 
M

MMV

Vieras
No avataanpas tätä asiaa hieman kun onnistuin närkästyttämään, vastoin tarkotustani, osaa Stadiumilaisista. Mielestäni minun tunne Toyotaa kohtaan ei ole viha tai inho, en edes oikeastaan voi käsittää miten kuollutta käyttöesinettä voisi vihata. Ymmärrän inhon vaikka hämähäkkejä tai kuollutta mätänevää elukan raatoa kohtaa, mutta minun on vaikea tuntea myöskään inhoa autoa kohtaan, ellei sinne ole kuollut ja mädäntynyt ihminen!

Voisin ottaa tähän kohtaan analogian. Talon voi rakentaa vasaralla tai käyttäen naulapyssyä. Talo rakentuu kyllä sen vasaran kanssa, mutta on vaivalloista ja varmasti jossain vaiheessa homma alkaa v**tamaan. Toisaalta vasara on heti käyttövalmis, se toimii luotettavasti ja se talo tulee tehtyä silläkin. Vaihtoehtona on naulapyssy, rakentaminen on paljon nopeampaa ja miellyttävämpää, mutta rakentamisen aikana joudut rassaamaan naulapyssyä aika ajoin ja joskus se voi hajota niin paljon että joudut toimittamaan laitteen huoltoon. Toisaalta vaikka se vasara on pääosin luotettava, niin katkeilee niistäkin varsia. Pidän siis Toyotaa vasarana, joitakin muita merkkejä voisin pitää naulapyssyinä.

Minun kokemus uutena ostetusta Toyota Avensiksesta ei ollut mitenkään toista kertaa ostohaluja herättävänä. Se oli autona yksinkertaisen ikävä ja minun arvostamat ajo-ominaisuudet olivat jokseenkin kehnot. Lisäksi kun tuostakin vasarasta meni varsi kaksi kertaa 7 kuukauden omistuksen aikana, ei minulle herännyt haluja ostaa toista Toyotaa.

Odotan aidosti mielenkiinnolla tuota uutta Priusia ja aionkin käydä sillä mahdollisimman pian koeajolla. Jos mahdollista, niin haluan käydä tuolla autolla yhden työreissun. Olen kuullut, että tämä nykyinen Prius on kovasti kehittynyt vanhaan verrattuna. Se, kuinka hyväksi auto on parantunut, paljastuu sitten tammikuussa.

PS. Edelleenkin se appiukon vanha Prius on aivan kamala laitos ja tuo uusi todennäköisesti ominaisuuksiinsa nähden ylihinnoiteltu.

PPS. En edes yritä puolustella järkisyillä naurettavan hintaisen Passatin hankintaa!
 
J

jf

Vieras
MMV sanoi:
Odotan aidosti mielenkiinnolla tuota uutta Priusia ja aionkin käydä sillä mahdollisimman pian koeajolla. Jos mahdollista, niin haluan käydä tuolla autolla yhden työreissun. Olen kuullut, että tämä nykyinen Prius on kovasti kehittynyt vanhaan verrattuna. Se, kuinka hyväksi auto on parantunut, paljastuu sitten tammikuussa.
Niin siis tulossa on tämä nykyinen vanha poistuva malli? Koita nyt se appiukkosi puhua ympäri tilaamaan se tuleva uusi... Ei mitään järkeä ostaa poistumassa olevaa kun kerta on sitä viimeistä autoaan ostamassa, jos ei nyt satu olemaan terminaalivaiheen sairaus päällä.
 

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Viestejä
14 094
En minäkään mikään pesunkestävä Tojo-mies ole, mutta hybridien hypettäminen on vaan johtanut siihen, että tallissa on neljäs perättäinen Tojo - tai siis vaimon käytössähän ne enemmänkin ovat olleet.

Hondan hybridejä on tullut koeajettua useampaankin kertaan Insight, Jazz ja CR-Z, eikä niistä ole syntynyt sellaista fiilistä, että olisi tehnyt mieli ostaa. Nyt vihdoin alkaa näkymään valoa tunnelin päässä ja muutkin merkit tarjoavat jo jotakin. Vag-hybrideissä tökkii vain TSI & DSG -kirjainyhdistelmät. Täytynee kuitenkin tutustua.

Eipä silti, Tojoa saa mollata aivan vapaasti, ei se minulta pois ole.
 
M

MMV

Vieras
jf sanoi:
Niin siis tulossa on tämä nykyinen vanha poistuva malli? Koita nyt se appiukkosi puhua ympäri tilaamaan se tuleva uusi... Ei mitään järkeä ostaa poistumassa olevaa kun kerta on sitä viimeistä autoaan ostamassa, jos ei nyt satu olemaan terminaalivaiheen sairaus päällä.

Lienee tässä vaiheessa turhaa keskustella, kun nimi on paperissa. Oli keskiviikkona tehnyt kaupan, mutta paljasti asian vasta tänään. Varovasti appiukolle kerroin, että olethan tietoinen, että ostamasi Prius on vanhaa mallia. Ei kuulemma haittaa ja samoin tuo hankki edellisenkin Priusin. Ei tervaskanto ihan terminaalivaiheessa ole ja veikkaan ettei seitenvitosena ole vielä ihan hetkeen lusikkaa nurkkaan heittämässä. Voi olla, että joutuu tilaamaan vielä yhden Priusin...
 
J

jf

Vieras
MMV sanoi:
Lienee tässä vaiheessa turhaa keskustella, kun nimi on paperissa.
Riippuu liikkeestä. Yleensä enemmän kuin innoissaan tekevät ennakkodiilejä uutuuksista, koska niillä saadaan niitä autoja katukuvaan ja ihmiset sitten näkevät ne livenä...
 

-TimoS-

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
3 682
tuRboman sanoi:
Uusi Prius liian tylsä ja muotoiltiin uudelleen?
Aika kova veto Toyotan pojilta jos tämä pitää paikkansa. Jokunen muu merkki joutuis jättämään autonsa kokonaan julkaisematta, jos tällaista periaatetta johtoportaassa noudatettaisiin.

Merkistä menee kirjoitukseni ohi, mutta eikös Audi A4 kohdilla tehty juuri samoin - lykätään kunnes keksitään jotain raflaamampaa...
 
T

Tallikoira

Vieras
Meillä on Prius, eli olen Toyota mies. Ai niin mutta onhan mulla Audikin, eli olenkin Audimies. No nyt unohtui ihan tallissa kesää odottava Alfa, joten aina vaan pahenee. Oltaiskos kaikki ihan vaan automiehiä:) tai naisia.
Tyttäreni ajoi viikon verran päivittäin Priuksella kortin saatuaan. Sitten kysyi minulta: "Iskä, mikseivät kaikki autot ole sellaisia kuin Prius?"
Oli kuulemma niin ihana ja kiva sekä helppo ajaa autokoulun Volkkarin jälkeen.
230 000 km , jarrupalat eteen ja pyöränlaakeri vaihdettu. Tykkään.
 
D

downtime

Vieras
Eipä kyllä enää tunnista samaksi autoksi. Aika radikaali muutos.


Edit :

Kyseessä lieneekin sitten Yariksen uusi versio eikä Priuksen. Video valheellisesti väittää että kyseessä olisi Prius C mikä aiemmin tarkoitti tuota liftback Priusta.
 
J

jf

Vieras
tuRboman sanoi:
Aika kova veto Toyotan pojilta jos tämä pitää paikkansa. Jokunen muu merkki joutuis jättämään autonsa kokonaan julkaisematta, jos tällaista periaatetta johtoportaassa noudatettaisiin.
Tämähän johtaa sitten siihen, että muutaman vuoden sijaan auton kori suunitellaan parissa kuukaudessa ja testaus ratkaisujen osalta jää asiakkaalle eli ei kannata ostaa ainakaan ennen faceliftiä joka osuu sitten johonkin vuoden -18 paikkeille sikäli kun edes mokia siihen korjaavat.  :(

Meno alkaa olemaan kuin volkkarilla, että testaus suoritetaan asiakkailla. Ei pitänyt paikkaansa pääjohtajan lupaukset palaamisesta autojen suunnitteluun kunnolla ja laadun nostamisesta sinne tasolle millä se oli ennenkuin suunnittelua alettiin ostamaan ulkopuolelta...  :mad:
 

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Viestejä
14 094
jf sanoi:
Tämähän johtaa sitten siihen, että muutaman vuoden sijaan auton kori suunitellaan parissa kuukaudessa ja testaus ratkaisujen osalta jää asiakkaalle eli ei kannata ostaa ainakaan ennen faceliftiä joka osuu sitten johonkin vuoden -18 paikkeille sikäli kun edes mokia siihen korjaavat.  :(

Ei kai koritekniikkaa olla laittamassa uusiksi, vaan kyse on muotoilusta. Pintapeltien alla käytetään samoja jo koeteltuja rakenteita. Mitoissa tietysti muutoksia, mutta ei siellä mitään uusia hitsaustekniikoita tai avaruusmateriaaleja olla lanseeraamassa.
 
J

jf

Vieras
Urlaub sanoi:
...vaan kyse on muotoilusta. Pintapeltien alla käytetään samoja jo koeteltuja rakenteita. Mitoissa tietysti muutoksia...
Tämä juurikin on se ongelma. Eihän se nyt autoon mitenkään vaikuta jos ne pintapellit vedetään vähän sinne päin. Ihan turhaan autotehtaat käyttävät aikaa tuulitunneleissa ja kenttätestauksessa siihen, että suhinat, natinat ja muut "ominaisuudet" saadaan autoissa vähenemään... Luulisi firmojen controllereiden sentään puuttuvan tuollaiseen turhuuteen, mutta ei?!  :rolleyes: