P
pantero
Vieras
Uusi Prius PHV (Prius Prime) on juuri esitelty Pariisissa. Huh, se räjäyttää potin plug-in teknologiassa jatkaen innovaatioiden esiinmarssia uuden Priusin linjoilla. Ohessa linkit pääsuunnittelijan esittelyyn ja InsideEVs-yhteenvetoon:
http://insideevs.com/toyota-prius-prime-debuts-in-europe-including-set-of-video-presentations/
Tässä joitakin poimintoja auton ominaisuuksista ja uusista innovaatioista:
-Litium akusto 8,8 kWh, jota voidaan ladata 3,3 kW teholla, töpseli muuttuu Eurooppa-standardiksi, akustoa lämmitetään ladattaessa (pakkasella -20 oC asti) lataustehon varmistamiseksi
-Sähköllä pääsee 40 km (EPA) tai 50 km (NEDC)
-Sähkömoottoriteho kasvaa 68 kW:iin, jolla auto kiihtyy 135 km/h nopeuteen
-Sähkögeneraattori toimii toisena sähkömoottorina, kun polttomoottori kytketään irti Hybrid Drivesta (kuva1)
-Kiinteä aurinkokenno (kuva2) katolla. Parkissa lataa ajoakustoa (voi lisätä sähköajoa 5 km päivässä), ajossa lataa 12 V apuakkua
-Polttoainekäyttöinen ilmastointiin kytketty lämpöpumppu (kuva3) lämmittää kabiinia aina -10 oC asti säästäen sähkövirtaa
-Hiilikuitunen takaluukku (kuva 4)
Uudessa Prius Primessa on keskitytty uusien innovaatioiden ohella myös varmistamaan sähköajon toimivuus ympärivuotisessa käytössä. Uusi Prus Prime voi siten olla kova sana TM:n talvitestissä; ainakin muiden sähköautojen ja plugareiden rinnalla...
http://insideevs.com/toyota-prius-prime-debuts-in-europe-including-set-of-video-presentations/
Tässä joitakin poimintoja auton ominaisuuksista ja uusista innovaatioista:
-Litium akusto 8,8 kWh, jota voidaan ladata 3,3 kW teholla, töpseli muuttuu Eurooppa-standardiksi, akustoa lämmitetään ladattaessa (pakkasella -20 oC asti) lataustehon varmistamiseksi
-Sähköllä pääsee 40 km (EPA) tai 50 km (NEDC)
-Sähkömoottoriteho kasvaa 68 kW:iin, jolla auto kiihtyy 135 km/h nopeuteen
-Sähkögeneraattori toimii toisena sähkömoottorina, kun polttomoottori kytketään irti Hybrid Drivesta (kuva1)
-Kiinteä aurinkokenno (kuva2) katolla. Parkissa lataa ajoakustoa (voi lisätä sähköajoa 5 km päivässä), ajossa lataa 12 V apuakkua
-Polttoainekäyttöinen ilmastointiin kytketty lämpöpumppu (kuva3) lämmittää kabiinia aina -10 oC asti säästäen sähkövirtaa
-Hiilikuitunen takaluukku (kuva 4)
Uudessa Prius Primessa on keskitytty uusien innovaatioiden ohella myös varmistamaan sähköajon toimivuus ympärivuotisessa käytössä. Uusi Prus Prime voi siten olla kova sana TM:n talvitestissä; ainakin muiden sähköautojen ja plugareiden rinnalla...