https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota Corolla Cross 2021

USA malleissa äänenvaimentaja on asennettu takapuskurin alle. Mitään ei roiku pohjasta.
 
Mielenkiintoista. Toyota Suomi poistanut Cross premium varustetason sivuiltaan. Onko tulossa lisää varusteita (ne puuttuvat Jbl.t) sekä hinnan korotus.
 
Mielenkiintoista. Toyota Suomi poistanut Cross premium varustetason sivuiltaan. Onko tulossa lisää varusteita (ne puuttuvat Jbl.t) sekä hinnan korotus.
Joko Crossista tulee FaceLift? Onhan tämä ollut muualla myynnissä! AWD:n saisi helmikuussa 2024! Hinnastot tulivat viimeviikolla MY24 malleille.
 
Pdf hinnastossa ja netin Rakennetaan on eri vaihtoehdot.
Premiumia ei ole kummassakaan. Activen ja Launch Editionin välissä on nyt "Online" rakennetaan puolella tarjolla. Activeen vain Fwd.
Mutta kuten jo Crossin kylmätyyppien jälkeen totesin että varustelu ja hinnoittelu huomioiden katselen edelleen Raveja. Tai vilkuilen kyllä Kukaakin.
Plugariin saisi nyt kaupan päälle talvirattaat ja auto olisi -23... kun kauppiaat yrittää nyt tarjota niitä -22 pakolla rekisteröityjä ilman talvipyöriä samalla hintaa.
 
Pdf hinnastossa ja netin Rakennetaan on eri vaihtoehdot.
Premiumia ei ole kummassakaan. Activen ja Launch Editionin välissä on nyt "Online" rakennetaan puolella tarjolla. Activeen vain Fwd.
Mutta kuten jo Crossin kylmätyyppien jälkeen totesin että varustelu ja hinnoittelu huomioiden katselen edelleen Raveja. Tai vilkuilen kyllä Kukaakin.
Plugariin saisi nyt kaupan päälle talvirattaat ja auto olisi -23... kun kauppiaat yrittää nyt tarjota niitä -22 pakolla rekisteröityjä ilman talvipyöriä samalla hintaa.
Premiumin hinta karkasi käsistä eikä menekkiä Suomessa ole. Kuten aiemmin postasin Kaivokselassa heti ajoon 56te.. Onhan se tietysti hinta sekin
 
Siitä heti ajoon.
Siis Corolla Crossista 56 tonnia? :oops: Kovat on pyynnöt, kyllä autojen hinnat ovat aivan sekaisin. Nyt tuo ylihintapyyntö koskee jo kansankärryjäkin, ja polttiksia. Yhdessä vaiheessa koski sähköautoja. Siis autohan on luokassaan varmasti hyvä, mutta 56 tonnilla saisi jo muutakin -ainakin hetken verran ennen kuin hinnat nousee taas. Minne saakka mahtaa näiden hinta nousta -riittääkö 65-70 tuhatta euroa vuodelle 2024?

Noita Crosseja on alkanut näkymään, eniten olen nähnyt mustana, toiseksi eniten helmiäisvalkoisena. Luonnossa ei lainkaan hassumman näköinen, siis on asiallinen ja ok. Ei repäisevän erikoinen mutta asiallinen, ja sopinee siksi monille.
 
Joko Crossista tulee FaceLift? Onhan tämä ollut muualla myynnissä! AWD:n saisi helmikuussa 2024! Hinnastot tulivat viimeviikolla MY24 malleille.
Kysyin ja sain vastauksen Toyotalta Premium varuste tasoa ei toistaiseksi ole saatavilla. Syytä ei kerrottu. Tosiaan Cross kiintiö suomeen on myyty vuodelle -23 ja kovasti myydään vuotta -24. Komponettien saatavuus ongelmat näkyvät myös Toyotalla.
 
Tänään hain premiumin. Ai hinta on noussut? Toi oli alle 50k/€. Kysyin kyllä mikä on toimitusaika jos nyt tilaa, 4/24.
 
Jäätävää. Miten ne voi vielä olla noin... Toyota kuitenkin tekee yli 9 miljoonaa autoa ja kaikki on loppu..Toki kuulin, että Hondalla olisi samankailtaisia ongelmia myös.

Ei lupaa hyvää uuden Priuksen julkaisuun.
 
Jäätävää. Miten ne voi vielä olla noin... Toyota kuitenkin tekee yli 9 miljoonaa autoa ja kaikki on loppu..Toki kuulin, että Hondalla olisi samankailtaisia ongelmia myös.

Ei lupaa hyvää uuden Priuksen julkaisuun.

Mulla oli tilatessa fiilis, että jos nyt en tilaa en saa kuin joskus. Tämä auto oli Ruotsissa jo kun myynti täällä aloitettiin, aikaisemminkin tuon olisi saanut. Piti se sähkövehje hävittää ja onneksi sen sain myytyä ennen Teslan hinnan alennuksia.
 
Mulla oli tilatessa fiilis, että jos nyt en tilaa en saa kuin joskus. Tämä auto oli Ruotsissa jo kun myynti täällä aloitettiin, aikaisemminkin tuon olisi saanut. Piti se sähkövehje hävittää ja onneksi sen sain myytyä ennen Teslan hinnan alennuksia.
Teit kyllä oikeasti hyvän ratkaisun. Vähän etsiskelin tilanteesta tietoa. Tällainen tilanne jenkeissä:


Aika kovaa menoa. Ei toivoakaan että jotain Priusta sais vuoteen, veikkaan mä.
 
Myyjä kyllä myy mutta auton saat joskus keväällä/kesällä 2024. Kaikki vuoden 2023 tehtaalta toimitettavat autot on myyty

Ok, myynti on jo aloitettu. En ole oikein seurannut kun en pääse yli Toyotan itselataavasta hybridistä, semmoista ihmettä ei ole eikä tule.
 
Kysyin ja sain vastauksen Toyotalta Premium varuste tasoa ei toistaiseksi ole saatavilla. Syytä ei kerrottu. Tosiaan Cross kiintiö suomeen on myyty vuodelle -23 ja kovasti myydään vuotta -24. Komponettien saatavuus ongelmat näkyvät myös Toyotalla.

Jospa niitä kiinalaisten komponentteja riittää näin paremmin sitte niihin kiinalaisten autoihin. Markkinaa uusiksi.
 
Jospa niitä kiinalaisten komponentteja riittää näin paremmin sitte niihin kiinalaisten autoihin. Markkinaa uusiksi.
Siksi japanilaiset ovat keisarin käskystä alkaneet vähentää riippuvaisuuttaan kiinasta. Suomalaisten köyhyydelle ei nekään mitään voi, siksi varmaan se premium on pois luettelosta.
 
Siksi japanilaiset ovat keisarin käskystä alkaneet vähentää riippuvaisuuttaan kiinasta. Suomalaisten köyhyydelle ei nekään mitään voi, siksi varmaan se premium on pois luettelosta.
En ymmärrä jos ostetaan oli se rahalla tai lainalla uusi auto miksi aina pitää valita se "karvalakki" malli ainoalla lisävarusteella joka Suomalaiseen tapaan on kiinteä asenteinen vetokoukku.
 
En ymmärrä jos ostetaan oli se rahalla tai lainalla uusi auto miksi aina pitää valita se "karvalakki" malli ainoalla lisävarusteella joka Suomalaiseen tapaan on kiinteä asenteinen vetokoukku.
Koska suomessa on niin saatanan kalliit autot ja keskinkertaiset palkat. Esimerkiksi Camryn hybrid usassa alkaen 28t$ ja Suomessa lähtien 40t€. Ei siinä hirveesti lisäaineksiin kykene 🥸
 
Onhan tuolla Crossilla liikaa hintaa Corollaksi. 1-2000 euroa enemmän kuin farmarista olisi ok, mutta lähes 10 000 euroa ei. Tekniikan ja ominaisuuksien puolesta on kuitenkin samantasoinen.

Crossin alustaa ja äänieristystä on kehuttu. Koeajon perusteella alusta normaalin tuntuinen (=ei kuitenkaan loistava) jos vertaa muihin merkkeihin. Toki moneen Toyotaan verrattuna hieman pintapehmeämpi antaen mukavaa ajoa. Äänieritys hyvä kaupunkinopeuksilla, mutta maantiellä ääntä alkaa olemaan jopa häiritsevästikin.

Toyota voisi käyttää etupenkkien niskatukien ympärillä oleviin olkasiivekkeisiin menevän rahan mielummin reisituen pituuden ja istuinosan kallistuskulman säätöominaisuuksiin manuaalipenkissä. Ne "olkasiivekkeet" eivät tuo istumaominaisuuksia, mutta vievät takamatkustajilta näkyvyyttä eteen.

Keskikyynärnoja pitäisi olla niin pituus- kuin korkeussäädettävä. Keskimittaista lyhyemmällä kuljettajalla kyynärpää ei ulotu nojaan sen jäädessä liian taakse.

Kojelautaergonomian osalta keskinäyttö pitäisi tuoda muutama sentti alemmas mittariston kanssa samaan korkeustasoon sekä muotoilemalla kojelauta niin että tuo keskikohta on tuotu hieman lähemmäksi kuljettajaa. Kojelaudan yläosa on kovaa muovia ja kuskin vasemmalla puolella oleva kojelaudan pätkä.

Auton vahvuudet ovat Toyotan luotettavuus, suosittu korimalli ja kohtuullinen kulutus polttomoottoriautoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se ilmeisesti liian kallis ole, kun myyty 1200 ja maahantuoja odotti 600. Siksi saa odottaa vuoden. Muuten hyvä, mutta Launch Editionin penkki surkea.