https://yliteippaus.fi/

Toyota Corolla Cross 2021

Meinasin tulla sanomaan että helppohan se on olla hiljainen Espanjan teillä, mutta juontajat kommentoi että nuo paikalliset tiet on rouheita ja aiheuttaa ääntä. Eli kai se oikeasti on aika hiljainen auto omassa luokassaan. Jousitus näytti toimivan hyvin tiellä kuin tiellä, myös hiekkatiellä.

Tästä tuli parempi mitä odotin... Ehdottomasti kiinnostava malli.
 
Aikamoista suitsutusta sai kyllä, ilmeisen hyvä auto. 

Jännä nähdä vieläkö tällaiset perushybridit menee kaupaksi, vai pitääkö olla sähköauto.
 
Arcca sanoi:
Aikamoista suitsutusta sai kyllä, ilmeisen hyvä auto. 

Jännä nähdä vieläkö tällaiset perushybridit menee kaupaksi, vai pitääkö olla sähköauto.

Perushybridi on varsin järkevä auto monella, jolla ei ole latausmahdollisuutta ja kilometrit jää noin 20tkm luokkaan.
 
Hesusnis sanoi:
Hyvän oloisen auton ovat tehneet. Ulkonäkökin kohentunut huomattavasti aiempiin Toyotiin verraten.
Nelivetona hinnat n. 43 - 49 t€. Ilmeisesti aika linjassa kilpailijoiden pikkusuvien kanssa.
 
Nyt vasta katsoin ensimmäisen kerran, että mikä tällainen Korolla Kross oikein on. Mutta tuota videota kun katsoi, niin aika monessa kohtaa huomasi miettivän, että täähän on hei aika siisti paketti! Toyota on todellakin onnistunut tässä. Tämä ei ole sitä, mitä tulee ekana mieleen sanasta Corolla. Ja se on ehkä yksi pienistä ongelmista. Tämä pitäisi saada Toyo-miesten ulkopuolella esiteltyä ostajille mainitsematta sanaa Corolla. Ensin auton esittely ja sitten vasta varovasti mainitaan sana Corolla.

Itse kyllä pahasti pelkään, että Suomessa maahantuoja tulee pilaamaan tämän mallin suosion hinnoittelulla. Neukkareissa ahneus kasvaa taatusti niin kovaksi, että hinnoitelevat tämän liian korkealle. Autossahan on ulkoisesti potentiaalia hiukan kovempaankin hintaluokkaan, mutta se on kuitenkin "Korolla". Kovat myyntiluvut saisi sillä, että hinnat pysyisivät maltillisina.

Arcca sanoi:
Jännä nähdä vieläkö tällaiset perushybridit menee kaupaksi, vai pitääkö olla sähköauto.

Perinteinen täyshybridi on erittäin soiva peli monelle tavisautoilijalle. Siis sellaiselle, joka aja max 15tkm vuodessa ja ei välttämättä asu kotilatausmahdollisuuden vieressä. Kerrassaan soiva pelihän Toyon täyshybridi on siihen tarpeeseen.
 
^
Onhan tuo hinnastot olleet maamme sivustolla jo suht kauan. Hinnat on mitä on, mutta niin ne on kilpailijoillakin.

Ei kai se Corolla- nimi autoa pilaa. Ominaisuudet ratkaisevat.
 
Itse taas en näe mitään ongelmaa Corolla sanassa. Onhan se maailman myydyin/suosituin automalli, että pääosinhan tuo pitäisi olla positiivista. Voi olla, että katson toki maailmaa toyota-lasien läpi, kun ajan autostadiumin mittapuulla paalivalmiilla corollalla, enkä häpeä yhtään  :rolleyes:
 
Positiivista, jos Toyota vihdoinkin on suunnitellut autosta hiljaisemman. Ainakin perus Corolla ja Camry on ollut harmistuttavan äänekäs.
 
Vempula sanoi:
ja ei välttämättä asu kotilatausmahdollisuuden vieressä. Kerrassaan soiva pelihän Toyon täyshybridi on siihen tarpeeseen.

Jep, unohdin tämän yleisen käyttötapauksen. Ja sitten semmoiset, jotka haluaa vetää kärryä/traileria.

Hesusnis sanoi:
Positiivista, jos Toyota vihdoinkin on suunnitellut autosta hiljaisemman.

Meni vähän ohi alussa oliko tuossa testissä loppuunasti varusteltu yksilö vai ei. Ei ainakaan entry level ollut. Jäin miettimään oliko se niin että varustelu vaihtoehdoissa Toyotalla voi olla erilaisia äänieristyksiä, vai muistanko väärin tai vahvistamatonta urbaania legendaa?

 
Arcca sanoi:
Aikamoista suitsutusta sai kyllä, ilmeisen hyvä auto. 

Jännä nähdä vieläkö tällaiset perushybridit menee kaupaksi, vai pitääkö olla sähköauto.

Sähköautoilijana sanon, että ei enää sähköautoa. Todennäköisesti ei ikinä. Tuon voin hommata jos mahdutaan sisään.
 
Corolla Cross on hieman erikoinen tapaus. Auton sisäilme on vuoden 2019 alussa esitellystä Corollasta, siis jo nyt 4 vuotta ikääntynyt. Pohjalevy akseliväleineen (2640 mm) vuoden 2016 lopulla esitellystä Toyota C-HR:stä. Tämä jälkimmäinen määrittää takapenkin tilat ja tavaratilan koon. Itse olisin toivonut Corolla Crossin tilalle mieluummin RAV3:ksi nimetyn auton ja nykyaikaisen kojelautakokonaisuuden, joka kestäisi aikaa. Mutta hybriditekniikka Crossissa on joka tapauksessa huippua. Hinta vain esim. sähköpenkkiä haluavalle on alkaen 45000€.
 
Uti sanoi:
Corolla Cross on hieman erikoinen tapaus. Auton sisäilme on vuoden 2019 alussa esitellystä Corollasta, siis jo nyt 4 vuotta ikääntynyt. Pohjalevy akseliväleineen (2640 mm) vuoden 2016 lopulla esitellystä Toyota C-HR:stä. Tämä jälkimmäinen määrittää takapenkin tilat ja tavaratilan koon. Itse olisin toivonut Corolla Crossin tilalle mieluummin RAV3:ksi nimetyn auton ja nykyaikaisen kojelautakokonaisuuden, joka kestäisi aikaa. Mutta hybriditekniikka Crossissa on joka tapauksessa huippua. Hinta vain esim. sähköpenkkiä haluavalle on alkaen 45000€.

Mitä tarkoitat nykyaikaisella kojelautakokonaisudella? Pelkkä kosketusnäyttöä mikä on testeissä todettu huonommaksi käyttää kuin perinteiset namikat vai jotain muuta?

Minä en ainakaan kaipaa mitään eriskummallisia visualisointeja. RAVistakin olen animaation pistänyt pois. Ei tee ajamisesta yhtään vaivattomampaa ja turvalisempaa.
RAVissa on aikas hyvin kaikella omat nappinsa. Osa nepista on vaan surkeita ja huonossa paikassa käytettävyyden kannalta mutta parempi se silti on kuin Teslan tapa.
 
Hesusnis sanoi:
Herää kysymys, että tekivätkö vähän liian myöhään?

Onhan tuo ollut markkinoilla jo yli 2 vuotta, mutta ei Euroopassa. Tuotanto alkanut 7/2020 ja auto ollut ensin Aasian markkinoilla.
 
Tietäjä sanoi:
Mitä tarkoitat nykyaikaisella kojelautakokonaisudella? Pelkkä kosketusnäyttöä mikä on testeissä todettu huonommaksi käyttää kuin perinteiset namikat vai jotain muuta?

Minä en ainakaan kaipaa mitään eriskummallisia visualisointeja. RAVistakin olen animaation pistänyt pois. Ei tee ajamisesta yhtään vaivattomampaa ja turvalisempaa.
RAVissa on aikas hyvin kaikella omat nappinsa. Osa nepista on vaan surkeita ja huonossa paikassa käytettävyyden kannalta mutta parempi se silti on kuin Teslan tapa.
Ohjauspyörä ja kojelauta on autossa se mikä on kuljettajan edessä ensimmäisenä ja koko ajan. Crossin kojelauta oli minun Corolla TS Premiumissa jo lähes 3,5 vuotta sitten. Sitä tarkoitin. Nyttemmin muotoilutrendit ovat muuttuneet ja erillisistä ylösnostetuista tableteista on luovuttu mutta makuasioitahan muotoiluasiat ovat. Toiminnallisuus on sitten eri juttu, siihen en ottanut kantaa.
 
^Tää on Corolla, eli kojelauta on kuin faceliftatussa Corollassa.
Parannusta -19 malliin on reilusti, eli mittaristo ja kokonaan uusi "mankka".

Kun RAV4 hinnat ovat vähän karanneet, niin tämä korvaa monelle RAVin. Eikä siihen hybridi nelivetoon tarvita 2.5l konetta, tuo 2.0 riittää. Tehoa on samat noin 197hv kuin edellisessä 2.5 RAV4 hybridissä.
 
Uti sanoi:
Ohjauspyörä ja kojelauta on autossa se mikä on kuljettajan edessä ensimmäisenä ja koko ajan. Crossin kojelauta oli minun Corolla TS Premiumissa jo lähes 3,5 vuotta sitten. Sitä tarkoitin. Nyttemmin muotoilutrendit ovat muuttuneet ja erillisistä ylösnostetuista tableteista on luovuttu mutta makuasioitahan muotoiluasiat ovat. Toiminnallisuus on sitten eri juttu, siihen en ottanut kantaa.

Toyota ei nykyisin enää muuta facelifteissä mallejaan yhtä näkyvästi kuin esim. 70-luvulla. Tuolloin esim. ensimmäisen sukupolven viistoperä-Carinassa kojelauta ehti muuttua 3 kertaa ennen kulmikkaamman korimallin saapumista. Samoin keulaa muutettiin näkyvästi. Viimeisin näkyvämpi faceliftaus maamme tuontimallistossa lienee ollut edellismallin RAV4 jossa keula muuttui selkeästi. Corollankin faceliftissa ulkoiset erot pieniä, keskinäyttö suurin ero näkyvänä. Ilmeisesti siinäkin menty huonon muodin perässä eli fyysisiä nappuloita vähennetty. Teknofriikit pitävät, perinteiden ystävät eivät.
 
IS220Ds sanoi:
Onko Crossissa ”parempia” hifejä missään mallissa?

Tekniikan Maailman kuvissa premiumissa on subbari kuten Ravissa. Miksiköhän Toyotan esitteissä ei erotella eri varustetasojen välillä hifejä.