https://tummennuskalvot.fi/

Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )

Onko tässä muuten aktiivinen vai passiivinen järjestelmä?
Villi veikkaus on passiivinen joten silloinhan mitään antureita ei edes löydy.
 
Eikös tässä (itsellä 2019-malli) ollut aktiivinen kahden sarjan muistilla, vai omako muisti tässä tekee tepposet.
 
Ravissa tuo piti ensin yhdistää muistaakseni VIN numerolla, sitten yhdistää mediajärjestelmään ja apin ohjeiden mukaan (kestää ja pylpyrä pyörii) kättelyssä sammuttaa ja käynnistää auto ja ajaa pätkä, sitten kertoa apille km-lukema, jotenkin näin.
Multimedian infon QR-koodia ei appi tai puhelimeni osannut lukea, VIN-koodi piti näpytellä itse.
Enpä ollut kirjoittanut kilometrilukemaa niin en päässyt alkua pitemmälle.Seuraava ongelma onkin ettei hyväksy laitetunnusta ja sata varmasti kirjoitettu oikein tunnuksen. Kopionu kuvasta tekstin ja vielä koittanut myös itse kirjoittaa 🤔🤣
 
Enpä ollut kirjoittanut kilometrilukemaa niin en päässyt alkua pitemmälle.Seuraava ongelma onkin ettei hyväksy laitetunnusta ja sata varmasti kirjoitettu oikein tunnuksen. Kopionu kuvasta tekstin ja vielä koittanut myös itse kirjoittaa 🤔🤣
Tunnuksessa käytetty fontti aiheutti ainakin itsellä aikoinaan jotain ongelmia tämän kanssa, olikohan luultu 0 itse asiassa O
 
Työkaverin parivuotias 2-litrainen hybridi-Corolla lähti perjantaina hinurilla merkkipajalle. Oli alkanut pintakaasulla nykimään selvästi ja lopulta nyykähti kokonaan ja vikavaloshow taulussa. Ei taida olla ihan perinteinen 12v akku tai relevika tällä kertaa. Täytyy kuulostella mielenkiinnosta, että mikä sille tuli. Yllättävän paljon näille on omassa kokemuspiirissä tullut näitä sattumuksia. Onko se nyt niin, että kun näitä myydään kuin saippuaa, niin sattuu kohdalle niitä maanantainakin tehtyjä yksilöitä, vai mikä lienee.
 
Työkaverin parivuotias 2-litrainen hybridi-Corolla lähti perjantaina hinurilla merkkipajalle. Oli alkanut pintakaasulla nykimään selvästi ja lopulta nyykähti kokonaan ja vikavaloshow taulussa. Ei taida olla ihan perinteinen 12v akku tai relevika tällä kertaa. Täytyy kuulostella mielenkiinnosta, että mikä sille tuli. Yllättävän paljon näille on omassa kokemuspiirissä tullut näitä sattumuksia. Onko se nyt niin, että kun näitä myydään kuin saippuaa, niin sattuu kohdalle niitä maanantainakin tehtyjä yksilöitä, vai mikä lienee.
Kerro ihmeessä kun selviää että missä vika? Ensimmäistä kertaa itsekin kuulen tällaisesta viasta. Minkä lkäinen ja paljonko ajettu potilas on kyseessä? Mietin tässä että voiko tukkeutunut EGR -venttiili aiheuttaa tuollaisia ongelmia...
 
Mitenkä muilla toimii automaatti pitkät? Itsellä ei tahdo aina vaihtaa lyhkäsille kun toinen tulee vastaan. Välillä myös ei taho pitkiä laittaa olleskaan päälle vaikka on jo yö.
 
Mitenkä muilla toimii automaatti pitkät? Itsellä ei tahdo aina vaihtaa lyhkäsille kun toinen tulee vastaan. Välillä myös ei taho pitkiä laittaa olleskaan päälle vaikka on jo yö.
Talvikelillä (lumiolosuhteet) toimii oikein hyvin, kuivalla lumettomalla toimii ihan ok. Mutta märällä kelillä ei tunnu toimivan alkuunkaan.
 
Kerro ihmeessä kun selviää että missä vika? Ensimmäistä kertaa itsekin kuulen tällaisesta viasta. Minkä lkäinen ja paljonko ajettu potilas on kyseessä? Mietin tässä että voiko tukkeutunut EGR -venttiili aiheuttaa tuollaisia ongelmia...
Juu, mä kyllä "imen" tietoa ihan mistä tahansa automerkistä ja mallista kun on mahdollisuus. Kun sattuu kiinnostamaan. EGR tuli mieleen itsellekin, ainakin Priuksissa yms. on ollut sen kanssa pientä takkuamista välillä. Muistaakseni -21 mallinen se on ja alta 50 tkm ajettu. Mutta kyselen, kun nähdään perjantaina seuraavan kerran. Kuulosti tosiaan sellaiselta oireelta, mihin en näiden Corollien kohdalla ole vielä törmännyt.
 
Mitenkä muilla toimii automaatti pitkät? Itsellä ei tahdo aina vaihtaa lyhkäsille kun toinen tulee vastaan. Välillä myös ei taho pitkiä laittaa olleskaan päälle vaikka on jo yö.
Itselläkin ollut nyt kahdessa Tojossa nuo, Priuksessa (2016, gen4) ja tämän hetkisessä Prius+ (2020). Hyvin ovat toimineet melkein kelissä kuin kelissä niin että minun ei ole tarvinnut valoja kaitsia. Osaa siis vaihtaa lyhyille vastaantulevan ilmestyessä valokeilaan ja takaisin pitkille kun on tarve. Ainoat ongelmat ovat liittyneet siihen että jos Toyota -keulamerkki tai tuulilasissa oleva kamera ovat päässeet huonossa kelissä peittymään liasta, loskasta, vedestä joka on jäätynyt tms. Kannattaa noi vielä varmistaa ja jos ovat puhtaat ja kiukuttelee edelleen niin veisin suoraan huoltoon tutkittavaksi.
 
Kerro ihmeessä kun selviää että missä vika? Ensimmäistä kertaa itsekin kuulen tällaisesta viasta. Minkä lkäinen ja paljonko ajettu potilas on kyseessä? Mietin tässä että voiko tukkeutunut EGR -venttiili aiheuttaa tuollaisia ongelmia...
Ettei vaan olisi tankattu epäpuhdasta polttoainetta..vastaavaa ongelmaa tuli kaverin skoda octaviaan tampereella tankkauksen jälkeen..yhtiö kyllä myönsi ja korvasi, taisi olla enemmänkin silloin tankan eita ennen kuin mittari suljettiin
Tää noin 3v sitten
 
Millähän my toyota tietää auton sijainnin kun multimedialaitteen rekisterointi ei onnistu. Hybridivalmentaja toimii mutta ei pysty navigaattoriin lähettään reittiä. Ja minkälaista kulutusta 2l koneella ollut,nyt näyttää 6.6L viime tankkauksen jälkeen.
 
Johan tuo 3700 km toimi moitteettomasti. Tänään kun lähdin Hämeenlinnasta ajelemaan kotia kohti niin tuli ilmoitus että häiriö hybridijärjestelmässä, ota yhteys huoltoon tms. Ei kuittaantunut pois auton sammuttamisella. Täytyy varmaan raahata ensi viikolla korjaamolle.
 
Millähän my toyota tietää auton sijainnin kun multimedialaitteen rekisterointi ei onnistu. Hybridivalmentaja toimii mutta ei pysty navigaattoriin lähettään reittiä. Ja minkälaista kulutusta 2l koneella ollut,nyt näyttää 6.6L viime tankkauksen jälkeen.
Talvella aika tyypillinen kulutus...maskisuoja voisi auttaa jos pakkasta 10astetta tai enemmän...
Kesällä menee 4.3-4,8
 
^Jep. Odottele Jake huomiseen, aamulla kaikki ok. Sama homma oli mulla kun rele oikutteli. Niin, se kaverin Corolla josta tuossa vähän aiemmin turisin. Ei siitä sen enempää selvää saanut, kuin että autoa hakiessa oli asentaja sanonut, että "tulppa oli löysällä". Autolla on ajettu 44000 km, joten kai se tulppa saa silloin jo löysällä ollakin. Ensin alkoi nykimään kevyellä kaasulla ja sitten sytytti valoshown. Takuuseen meni korjaus, niin kaveri ei saanut kuittia tms. kun ei mitään maksanutkaan. Muistakaa siis kiristää tulpat Corollakuskit :LOL:
 
Millähän my toyota tietää auton sijainnin kun multimedialaitteen rekisterointi ei onnistu. Hybridivalmentaja toimii mutta ei pysty navigaattoriin lähettään reittiä. Ja minkälaista kulutusta 2l koneella ollut,nyt näyttää 6.6L viime tankkauksen jälkeen.
Omassa kulutus ollut 5.3L tienoilla. Ostin tammikuussa ja laitoin melkein heti maskisuojan, tosin jätin ylemmän aukon puskurista ilman suojaa. Renkaat on 16" kitkat ja paineet 2,7 baaria. Eikä tuohon kulutukseen ole tarvinnut sukkasillaan ajella.
 
Startatessa seisonnan jälkeen jarrupoljin värisee mootrorin kännistyessä, missään muussa tilanteessa en ole moista huomannut, onko kukaan huomannut vastaavaa? Jarrut muuten toimii normaalisti.
 
Vuoden keskikulutus My Toyotan mukaan 4,7 litraa sadalla. Talvella menee vähän vitosen päälle maskisuojan kanssa. Ilman suojaa vei noin 0,2 litraa enemmän. Ei sen maskin vaikutus ainakaan minun ajoprofiilillani ole tuon isompaa ollut. Auto on 2,0 farkku.
 
Kaverilla viime viikolla sama homma 2 litraisen hybridi Corollan kanssa, etteivät saaneet huollossa ajettua päivityksiä, kun jokin boksi jumissa:rolleyes:
Corolla 2021 mallin, joten siinä ainakin meni takuuseen. Tosin tilasivat boksin ja joskus sitten uutta aikaa huoltoon.
Kävi perjantaina boxin vaihdossa. Varattu aikaa reilu 2h, mutta eivät saaneet tuossa aikaa vaihdettua joten yöksi joutuivat Corollan jättämään.
Ilmeisesti myös lauantaisi Tammerautossa huolto toimii:rolleyes:
 
Vuoden keskikulutus My Toyotan mukaan 4,7 litraa sadalla. Talvella menee vähän vitosen päälle maskisuojan kanssa. Ilman suojaa vei noin 0,2 litraa enemmän. Ei sen maskin vaikutus ainakaan minun ajoprofiilillani ole tuon isompaa ollut. Auto on 2,0 farkku.
On kyllä hyvä kulutus. Millainen on ajoprofiilisi?
 
Omalla 2 litraisella Corollalla millä kerkesin ajamaan reilut 18tkm, niin mitattu keskikulutus oli 4,78l/100km. Ajotietokone Tojotassa oli kyllä todella tarkka:cool:
Polttoaine ”puskurissa” oli taasen turhaa reserviä +100km. Muistaakseni 0km ajotietokone näytti ja reilun 20km ajon jälkeen sain tankattua omalla 2 napsun taktiikalla 36,5l. Muistaakseni 43 litraa tuon uudemman Corollan tankki pitäisi olla.
Tuotahan reserviä ovat käyttäneet sähköiseen versioon missä sama ajatus ei kyllä sovi..
 
Omassa 2.0 Premium TS:ssä oli kulutus n. 6.2l/100 km. Alle viiden ei päässyt edes kesällä. Liekö 18" pyörät lisänneet kulutusta? Jo silloin kiinnitin huomioni tällä foorumilla, että muutamilla 2-litraisten omistajilla oli selkeästi isompi kulutus Corolloissaan. Minä olin yksi heistä.