https://yliteippaus.fi/

Toyota C-HR

Juu ei. Eikä sivuilta pääse lataamaan mitään tikulle.
 

Liitteet

  • IMG_20230129_112958755.jpg
    IMG_20230129_112958755.jpg
    121,5 KB · Katsottu: 25
Juu ei. Eikä sivuilta pääse lataamaan mitään tikulle.
Tämä oli yksi syy, miksi itse kyllästyin Toyotiin ja vaihdoin oman -19 Camryn pois. Toyotan softapuoli ja käytettävyys eri valikoissa aika aataminaikuista ja sen navikaan ei ollut kovin hyvä reititykseltään/haultaan, vaikka kartat oli ajantasalla. Myöskään -19 Camryssä ei toiminut AA/Carplay.
 
Kia/Hyundai -osastolla on tosiaan tuo systeemi ihan eri tasolla.

Nyt se karttapaketti tuli ladattavaksi tuonne sivustolle. Luulen että hätäilin, piti antaa tuolle sivustolle aikaa tajuta että tästä ei ilman USB-tikkua selvitä. :rolleyes:
 
C-HR Plug-in tuotantoon viimeistään joulukuussa:


Tämänpäiväisessä tiedotteessa ei kerrota koska C-HR Plug-inin tuotanto alkaa, siinä lukee vain että plug-in akkujen tuotanto Turkissa alkaa joulukuussa.
 
Onkohan tässä plugarissa nelivetoa tarjolla?

Hinta on varmaan 49.990 ja 6 ensimmäistä asiakasta saa omansa. Muut joutuu odottamaan heinäkuuhun 2025 asti. 🤌
 
Tämä oli yksi syy, miksi itse kyllästyin Toyotiin ja vaihdoin oman -19 Camryn pois. Toyotan softapuoli ja käytettävyys eri valikoissa aika aataminaikuista ja sen navikaan ei ollut kovin hyvä reititykseltään/haultaan, vaikka kartat oli ajantasalla. Myöskään -19 Camryssä ei toiminut AA/Carplay.

Itse en taas enää oikein osaa antaa arvoa tehdasnaville. Jotenkin niin kätevää hoitaa CarPlayn kautta kaikki navigointitarpeet ja muu "tainment" eli lähinnä musiikin soitto myös. Pääasiassa Google Mapsia olen käyttänyt. Tosin huomasin, että Applen karttapohja on tainnut hiljan päivittyä. Oli jotenkin fiksumman näköinen?

Ainoa mitä tehdasnavista voisin kaivata (ei kylläkään Toyotan mutta esim. VAG autoissa) on joku namiska kabiinin puolella missä voisin zoomailla/loitontaa karttaa vaivattomasti. Plussan / miinuksen tökkiminen näytöltä ei mene mulla kategoriaan "vaivaton". Tänään keksin kokeilla josko Siri ymmärtäisi komennon "loitonna karttaa", niin se vastasi "En voi toistaa sovelluksessa Apple Music". Joten ei toiminut tuollakaan.
 
Kia/Hyundai -osastolla on tosiaan tuo systeemi ihan eri tasolla.

Nyt se karttapaketti tuli ladattavaksi tuonne sivustolle. Luulen että hätäilin, piti antaa tuolle sivustolle aikaa tajuta että tästä ei ilman USB-tikkua selvitä. :rolleyes:
On joo korealaisilla hyvässä kuosissa. Mutta niin on noissa ihan uusissa toitsuissakin. Tosi jees oli corolla crossissa, ja sama järjeetelmä sitten periytyy perus corollaan, priukseen yms
 
Itse en taas enää oikein osaa antaa arvoa tehdasnaville. Jotenkin niin kätevää hoitaa CarPlayn kautta kaikki navigointitarpeet ja muu "tainment" eli lähinnä musiikin soitto myös. Pääasiassa Google Mapsia olen käyttänyt. Tosin huomasin, että Applen karttapohja on tainnut hiljan päivittyä. Oli jotenkin fiksumman näköinen?

Ainoa mitä tehdasnavista voisin kaivata (ei kylläkään Toyotan mutta esim. VAG autoissa) on joku namiska kabiinin puolella missä voisin zoomailla/loitontaa karttaa vaivattomasti. Plussan / miinuksen tökkiminen näytöltä ei mene mulla kategoriaan "vaivaton". Tänään keksin kokeilla josko Siri ymmärtäisi komennon "loitonna karttaa", niin se vastasi "En voi toistaa sovelluksessa Apple Music". Joten ei toiminut tuollakaan.
Tällei sähköauton omistavans, on melkein pakko käyttää tehdasnavia, että akun esilämmitys laturille toimii. Onneksi autossani navi on googlepohjainen, niin ei tarvitse osoitetta syötellä, pelkkä paikan/kaupan nimi riittää. 👌
 
Tällei sähköauton omistavans, on melkein pakko käyttää tehdasnavia, että akun esilämmitys laturille toimii. Onneksi autossani navi on googlepohjainen, niin ei tarvitse osoitetta syötellä, pelkkä paikan/kaupan nimi riittää. 👌
Asia on varmaan juuri noin! Mulla ei ole sähkiksistä kokemusta lainkaan. Mietein heti näitä perinteisiä autoja. Toisaalta hyvä jos tehdasnavit alkaa olemaan Google pohjaisia, niin ne luultavasti ovatkin sitten käyttökelpoisia. Omassa -19 autossa on TomTomin navi ja sitä ei huvita käyttää, kun on CarPlay tarjolla myös. 😂
 
Toisaalta hyvä jos tehdasnavit alkaa olemaan Google pohjaisia, niin ne luultavasti ovatkin sitten käyttökelpoisia.
Olihan se iso harppaus itselle kun Hyundaista siirryin Polestariin. Polestarin Android käyttöjärjestelmä Google Mapsilla on kyllä ollut todella helppokäyttöinen tuolla tien päällä.

Sehän on täysin vastaava kuin tabletti autossa, no elokuvia eikä videoita voi katsoa ajon aikana. Eikä kyllä tarvitsekaan. 👍🏻
 
Toyota Europen tiedote:


Tämä ominaisuus taitaa nyt ensimmäistä kertaa olla Toyotan Euroopassa myytävässä mallissa:

"hands-free driving to automatically follow the vehicle ahead in a stop-start traffic jam"
 
  • Tykkää
Reaktiot: HT-
Tässä vielä yksi:

Ei näytä olevan halpuutuksia tässä. Hinta varmaan nousee, kun edellinenkään malli ei mitenkään edullinen ollut, niin saa nähdä mihin hinta nousee. Mittaristoon on panostettu, sen sijaan, että siitä olisi säästetty. Hyvä niin. Aerodynaamiset ovankahvat olisi voinut jättää laittamatta. Arjen hankaluudet vs hyvin pieni energiansäästö ei ole hyvä kompromissi.

Hyvin samalaiselta näyttää kuin huhtikuussa esillä ollut bZ Sport Crossover Concept. Jos sisusta EV-mallissa on lähellekkään tätä CH-R:ää, niin kiinnostaa kovasti.
 
Aerodynaamiset ovankahvat olisi voinut jättää laittamatta. Arjen hankaluudet vs hyvin pieni energiansäästö ei ole hyvä kompromissi.
Näyttää nyt olevan muoti-ilmiö, olisi mielenkiintoista tietää minkä verran noista oikeasti on vaikutusta kulutukseen?

Autohan on Toyotan mukaan urheilullisempi painos Corolla Crossista, hinnat lienee siis sen mukaiset, tuskin ainakaan vähemmän. Ulkonäöstä saa maksaa.
 
Suomen maahantuojan tiedotteesta pari Suomen markkinaa koskevaa linjausta:

Perusversion 1,8-litraiseen polttomoottoriin perustuvan hybridin lisäksi tarjolla on myös 2,0-litraiseen polttomoottoriin perustuvat versiot niin etuvetoisena kuin AWD-i -nelivetojärjestelmällä varustettuna. Näistä kahdesta Suomeen tulee saataville AWD-i -malli.

Ensimmäiset, uudet itselataavat Toyota C-HR -mallit saapuvat Suomeen vuodenvaihteen jälkeen ja PHEV-malli myöhemmin keväällä 2024.


 
Hienoa, että ainakin Premiumissa on nahkapenkit! Toki varsinkin ladattava tämän hintalappu tulee olemaan järkyttävä.
 
Vajaavetoinen plugari... ei jatkoon. 2L AWD voimalinjan olisi suonut olla se plugarin perusta. Käsittääkseni RAV4 phev on myynyt todella hyvin joten miksi ei C-HR:ssä samaa konseptia?
Olisi ollut RAVille oikea pienempi vaihtoehto.