https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Toyota C-HR+ 2026->

Höpsis, se olisi täyisn vastoin netikettiä.

Sitäpaitsi TOyota suunnitteli tuon ergponomian kantikasta rattia (ylä ja ala osa vaakasuora) varten mutta sen kanssa tuli ilmeisesti jokin direktiivi tms. ongelma ja ratista piti luopua mutta muu desgin jäi.
 
Teslassa Yoke. Ei mikään direktiivi määrää, että auton ratti pitää olla pyöreä.
 
Lasia lähellä oleva köyhän miehen HUD mittaristo on oikein hyvä. Te muut vaan olette liian pitkiä tai lyhyitä ihmisiä.
 
Koska BZ:ssa se ei toimi ja koska CH-R+ on samanlainen ohjaamo mutta pienemmässä koossa. Siitä sen tietää.
Makuja ja ergonomia vaatimuksia on monia. Priuksessa samanlainen ratti ja mittaristo kuin BZ:ssa ja toimii sekä minulla että rouvalla. Olipa myös yksi syy miksi Priuksesta innostuin... mutta ei varmasti sovi kaikille, kuten ei Pösön toteutuskaan.
 
Makuja ja ergonomia vaatimuksia on monia. Priuksessa samanlainen ratti ja mittaristo kuin BZ:ssa ja toimii sekä minulla että rouvalla. Olipa myös yksi syy miksi Priuksesta innostuin... mutta ei varmasti sovi kaikille, kuten ei Pösön toteutuskaan.
Kun (tästä uudesta) Priuksesta hyppää autoon jossa perinteinen mittaristo (esim RAV4), niin tuntuu että mittari on sylissä (liian alhaalla).
 
Lasia lähellä oleva köyhän miehen HUD mittaristo on oikein hyvä. Te muut vaan olette liian pitkiä tai lyhyitä ihmisiä.
Niin no jalat on pitkähköt ja jarrun painaminen BZ:ssa ilman että jalat on leväällään ei onnistuu jos aikoo nähdä mittariston alareunan. Toinen vaihtoehto on että selkänoja on aivan tikku pystysuorassa tai että kädet on aivan suorina.
En ymmärrä miksi tuo on Tojolle niin vaikeaa kun VAG konsernissa jopa halvoissa Skodissa istuin ja ergonomia on paremmin kunnossa. No moni muuasia ei sitten olekaan mutta joku tuossa ergonomiassa on tarkoituksellista kun se ei ole kuin hiukan kehittynyt vuosien saatossa.
 

https://on.renkaatvaihtoon.fi/t/t?a=574463820&as=1920463831&t=2&tk=1