https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Toyota C-HR+ 2026->

Tctic

Sisäänajettu
Liittynyt
12.12.2017
Vähitellen alkaa selvitä Toyotan uuden sähköauton speksit:
-akut 57,7 kWh ja 77 kWh
-saataville tulee etuveto ja neliveto, tehot etuvedossa 123kW ja 165kW ja nelivedossa 252kW
-toimintamatka jopa 600km, todennäköisesti etuvetoinen isompiakkuinen
-pikalatauksen huipputeho 150kW, akun esilämmitys löytyy
-hidaslataus joko 11kW tai 22kW (lisävarusteena saatavalla laturilla)
-kokonaispituus 4 520 millimetriä ja akseliväli 2 750 mm (17 senttimetriä lyhyempi kuin bZ4X ja akselivälissä on eroa 10 cm). Tavallinen C-HR on koriltaan 15,8cm ja akseliväliltään 11cm lyhyempi
-turvana vikojen varalta kymmenen vuoden ja miljoonan kilometrin akkuturva ja tietty kymmenen vuoden ja 200tkm:n Toyota Relax.

Näyttää ihan hyvältä, mutta on siinä ja siinä, että käykö perheautoksi tilojen puolesta. Kuvia löytyy esimerkiksi moottori.fi:n artikkelista https://moottori.fi/uutinen/koeistu...mistajan-uusi-aluevaltaus-sahkoautomaailmaan/

Videoita:

 
Viimeksi muokattu:
Norjassa auto on jo varattavissa koska nettisivujen mukaan malli saapuisi sinne jo elokuussa:


Tuosta näkee tiettyjä uusia tietoja, eli esim varustetasojen sisällön ja saatavilla olevat ulkovärit.
 
C-HR on aika pieni mutta tuossa jos on 10cm pidempi akseliväli niin ei se niin kovin pahalta vaikuta. Kai kaksi 175cm mittaista peräkkäin matkustaa.

Oliko hinnoista mitään käsitystä?
 
Tässä ihan ok yleisesittely. Näkee sisä- ja tavaratilat. Esittelijä on pitkä, 189cm. Ihan hyvät tilat, kun juuri ja juuri mahtuu itsensä taakse. Mutta takana lattia on korkealla, eli penkki matalalla.

 
Ainakin minulta mennyt ohi koko C-HR+.

Vaikuttaa hyvältä, mutta miksi kummassa tällainen nimi? Eihän autolla ole mitään tekemistä C-HR:n kanssa?!?
 
Toyotat omaan silmään muotoilultaan jotenkin levottoman näköisiä, mutta tämän osalta onnistuttu hieman paremmin.
Varsinkin sivuprofiili ja keula onnistuneempia. Lisäksi kuvissa näyttää enemmän, kuin 15cm, isommalta kuin nyky chr.
Ei ole paha juttu sekään.
 
Ainakin minulta mennyt ohi koko C-HR+.

Vaikuttaa hyvältä, mutta miksi kummassa tällainen nimi? Eihän autolla ole mitään tekemistä C-HR:n kanssa?!?
Auton nimen lanseeraus on iso juttu auton valmistajalle, joten järkevää käyttää jo markkinoilla vuodesta 2017 ollutta nimeä. Lisäksi valmistus Turkissa jossa ilman plussaakin olevat on valmistettu ja valmistetaan edelleen.
 
Auton nimen lanseeraus on iso juttu auton valmistajalle, joten järkevää käyttää jo markkinoilla vuodesta 2017 ollutta nimeä.

Voipi olla, mutta yleensä samalla nimellä samaan aikaan valmistettavista eri autoista ei ole seurannut muuta kuin sekaannusta. Niin varaosatiskillä, vakuutusyhtiössä kuin netin myyntipalstoillakin.

Olisi siellä muitakin tuttuja nimiä.. Auris, Avensis, Carina, Corona, Cressida, Tercel, Starlet tai miksei vaikka Timangi. Ford suosii näitä entisiä nimiä.
 
Ja Ford on nyt se merkki, josta kannattaa ottaa mallia? 😅

No ei ehkä suoraan, mutta olen kyllä Urlaubin kanssa samaa mieltä nimien sekavuudesta ja sekavan nimeämisen järjettömyydestä. Tällä foorumilla ja tässä viiteryhmässä keskustelu vielä onnistuu, mutta keskimäärin autot eivät kiinnosta ihmisiä yleensä niin paljon, että he jaksaisivat perehtyä Toyota CH-R:n ja CH-R+:n eroavaisuuksiin niin paljon, että hoksaisivat aina keskustelussa mainita sen plussan, joka merkkaa aika paljon.

Ford on käyttänyt Explorer-nimeä huonosti, mutta Caprissa en näe ongelmaa. Caprin ja vuosimallin perusteella tietää kyllä heti mistä puhutaan. Myös "sähkö-Mustang" erottaa puheessa Mustangin ja Mustang Mach E:n toisistaan, vaikka olisi Ford voinut nimeämisessään tarkempikin olla.
 
Luultavasti Toyota on muokkaamassa nimeämiskäytäntöä. Ainakin BZ4X kaltaiset jää pois vaikka se onkin ihan looginen eikä kovasti eroa vaikka BMW mallinimistä. X1 .. X6 kertoo SUV:sta ja auton koosta. Sama on tuosa Toyotan 4X:ssä minkä kaveriksi onkin tulossa isompi 5X. Pienempi 3X taisi olla vain kiinassa ja nimettiin Urban Cruiseriksi.
 
Vaikuttaa hyvältä, mutta miksi kummassa tällainen nimi? Eihän autolla ole mitään tekemistä C-HR:n kanssa?!?
On. Sehän on hyvin vastaava auto hieman suurempana. Eli ihan samalla tavalla hieman isompi kuin suurin osa malleista kun ne uudistuu. CH-R on ollut menestys. Miksi jättää menestynyt malli historiaan ja yrittää jollain uudella nimellä samaan sarjaan? Se olisi vain typerää.

Volkkarilla ID3 on suoraa jatkoa typerällä nimellä e-Golfille. Toki autonakin se on huonompi, niin ehkei Golfin nimeä haluttu loata. Tämä CH-R+ näyttää ihan yhtä laadukkaalta kuin CH-R hybrid.
 
  • Tykkää
Reaktiot: Uti
Olisi saaneet vaihtaa nuo piilossa olevat takaoven kahvat perinteisiin. Satunnainen takapenkille menijä ei löydä kahvoja ainakaan pimeässä.

Muuten linjakkaan näköinen auto.
 
Ehkä tuo Toyota CH-R a CH-R+ kertoo auton kokoluokan ja käyttövoima ero + ollut Tojon mielestä riittävä?
Vähän kuin Audi A6 / A6 etron.
 
On. Sehän on hyvin vastaava auto hieman suurempana. Eli ihan samalla tavalla hieman isompi kuin suurin osa malleista kun ne uudistuu. CH-R on ollut menestys. Miksi jättää menestynyt malli historiaan ja yrittää jollain uudella nimellä samaan sarjaan? Se olisi vain typerää.

Volkkarilla ID3 on suoraa jatkoa typerällä nimellä e-Golfille. Toki autonakin se on huonompi, niin ehkei Golfin nimeä haluttu loata. Tämä CH-R+ näyttää ihan yhtä laadukkaalta kuin CH-R hybrid.
Paitti että ergonomia on sama räpellys kuin BZ:ssa. Vaikka ei se kummoinen C-HR:ssäkää ole.
 
On. Sehän on hyvin vastaava auto hieman suurempana. Eli ihan samalla tavalla hieman isompi kuin suurin osa malleista kun ne uudistuu. CH-R on ollut menestys. Miksi jättää menestynyt malli historiaan ja yrittää jollain uudella nimellä samaan sarjaan? Se olisi vain typerää.
BZ4X tai uudelleen herätettävä Urban Cruiser kuitenkin toimivat eri tavoin? Kai niillekin jokin vakiintunut mallinimi olisi voitu +-merkin kanssa ottaa?

Eipä silti, ei Toyota suinkaan älyttömimmästä päästä sähköautojen nimeämisessä ole. Moottori-lehtikin on tätä ihmetellyt: https://moottori.fi/uutinen/pahentaako-nimi-autoa-tai-auto-nimea-ajatuksia-autoista/

Kuten miten erotat Mercedes-Eq EQE:n henkilöauton ja suvin toisistaan? Ei niin mitenkään. Myös Mercedes-Benz on ilmeisesti niin heikko merkki, että sähköautoja varten piti yrittää rakentaa jotain rinnakkaismerkkiä`?
 
BZ4X tai uudelleen herätettävä Urban Cruiser kuitenkin toimivat eri tavoin? Kai niillekin jokin vakiintunut mallinimi olisi voitu +-merkin kanssa ottaa?
Tuosta bZ* setistä luovutaan, eivät näemmä muuttaneet bZ4X:n nimeä faceliftissä, kuten odotettiin, mutta uusia bZ* autoja ei Eurooppaan tule. Minusta olisivat voineet muuttaa bZ4X:n esim Venzaksi.
 

https://pin.virtasenkauppa.fi/t/t?a=1637080522&as=1920463831&t=2&tk=1