- 26.11.2022 klo 21:09 / Toyota BZ4X (EV) (2022 ->)
Norjalaisten testi jossa akku ajettiin tyhjäksi tosiaan nyt Youtubessa:
Yhteenveto:
Testiauto oli nelivetoinen 18 tuuman renkailla.
Testaaja ajoi ensin rangen nollaan, sen jälkeen katsoi sovelluksesta mitä näyttää akun varaustasoksi. Näytti 2 %.
Testaaja ajoi tuon jälkeen vielä "muutaman kilometrin" jonka jälkeen sovellus näytti akun varaustasoksi 0 %.
Tuon jälkeen alkoi varsinainen testi.
Autolla pystyi ajamaan maantiellä 80 km/h nopeutta vielä 42 kilometrin matkan. Testaaja pysäytti auton kun 80 km/h nopeutta ei enää pystytty ylläpitämään.
Auto vietiin tiepalveluauton lavalla jonkun ostoskeskuksen parkkipaikalle, jossa autolla ajettiin vielä matalalla nopeudella 2 kilometriä, jonka jälkeen testi päättyi.
Tuon jälkeen auton akkuun latautui (laturin mukaan) kaikkiaan 67,15 kwh, kokonaislatausaika 2 tuntia 17 min. Latausaika 10 % - 80 % oli 32 min.
Yhteenveto:
Testiauto oli nelivetoinen 18 tuuman renkailla.
Testaaja ajoi ensin rangen nollaan, sen jälkeen katsoi sovelluksesta mitä näyttää akun varaustasoksi. Näytti 2 %.
Testaaja ajoi tuon jälkeen vielä "muutaman kilometrin" jonka jälkeen sovellus näytti akun varaustasoksi 0 %.
Tuon jälkeen alkoi varsinainen testi.
Autolla pystyi ajamaan maantiellä 80 km/h nopeutta vielä 42 kilometrin matkan. Testaaja pysäytti auton kun 80 km/h nopeutta ei enää pystytty ylläpitämään.
Auto vietiin tiepalveluauton lavalla jonkun ostoskeskuksen parkkipaikalle, jossa autolla ajettiin vielä matalalla nopeudella 2 kilometriä, jonka jälkeen testi päättyi.
Tuon jälkeen auton akkuun latautui (laturin mukaan) kaikkiaan 67,15 kwh, kokonaislatausaika 2 tuntia 17 min. Latausaika 10 % - 80 % oli 32 min.