https://tummennuskalvot.fi/

TM neljä lataushybridiä testissä

optilab sanoi:
Itse en ole ymmärtänyt ahdistua mistään asetuksista, tai säädöistä. Omalla kohdalla ajo tapahtuu lähes poikkeuksetta hybrid-moodilla, jolloin kuljetaan käytännössä aina pelkällä sähköllä, mutta reippaampaa liikahdusta varten lähtee bensapuoli mukaan syvemmällä pedaalin polkaisulla ripeämmin, kuin mitä edellisen auton DSG sai arvottua pienempää pykälää sisään. Auto tiputtelee sitten melko nopeasti bensan taas pois, kun toteaa kuskin kiireen päättyneeksi. Toki sieltä löytyy sitten eco, sport, tai sport+, tai muokattavia profiileja, jos välttämättä haluaa hifistellä, mutta pakko ei ole  ;D

Juuri näinhän sen on hyvä toimia ja asiaan on hyvä suhtautua. Jos jollain perusperheautohybridillä vetelee jotain 9L/100km kulutuksia ja tuskailee asetusten kanssa, on silloin hyvä katsoa peiliin. Tai huoltoneuvojaa hyvin syvälle silmiin, jos on aivan varma, ettei peilistä löydy mitään säädettävää.
 
optilab sanoi:
Itse en ole ymmärtänyt ahdistua mistään asetuksista, tai säädöistä.

Kovasti riippuu miten usein säädöt joutuu tekemään.

Virtojen päälle kytkemisen jälkeen:
- VESS 0ff
- AUTOHOLD on
- ACC on
- Regenerointi asetus
- sitten vielä mahdolliset penkin lämmitys/jäädytys, ratin lämmitys, tuulilasin huurteen poisto MAX, valojen automatiikka on jne.
- ajoprofiilin osalta olen jo aikaa sitten tyytynyt oletukseen

Niin kyllä noiden soisi olevan muistitoimintoja jo - ainakin neljän ensimmäisen osalta - kun niiden kanssa päivittäin 4-10 kertaa joutuu askaroimaan.
 
ihaa sanoi:
Kialla on oletuksena sähkö AINA kun auto käynnistetään, tuntuu luontevimmalta asetukselta kun on kyse ladattavasta hybridistä.

Vaan miksi ei muistaisi käyttäjän edellistä valintaa?
 
ihaa sanoi:
Ei ole mulle tullut vielä syytä miksi pitäisi moottorin heti käynnistyä.

Talvella käynnistän moottorin heti, jos tiedän ajavani pidemmälle kuin akun kantomatka on. Tällöin ei tule tuhlattua akun energiaa lämmittämiseen.
 
JuhaSS sanoi:
Klikkaappas tuota laittamaasi linkki, mille sivulle se menee..

Se menee sivulle www.volkswagenag.com, jonka otsikkona on Volkswagen Group. Se, että kansainvälisesti käyttävät tuota yleistä "group"-termiä, ei muuta sitä tosiseikkaa, että tuon konsernin emoyhtiön virallinen nimi on Volkswagen AG. Siksi niitä useita konsernin valmistamia autoja kutsutaan "VAG-autoiksi", koska niiden kaikkien valmistajien yhteisen emoyhtiön nimi on Volkswagen AG.
 
JuhaSS sanoi:
Koko konserni on tuo VW Group.
Siellä sitten eri valmistajia kuten VW AG, Audi AG jne.

Yhtiöiden nimet vaihtuivat jokunen vuosi sitten. Lyhenne on perua aiemmasta.
 
tet sanoi:
Ei ole Volkswagen AG mikään tytäryhtiö, vaan koko konsernin emoyhtiö. Tuossa infosivu kyseisestä yhtiöstä Frankfurtin pörssin sivuilla:

https://www.boerse-frankfurt.de/equity/volkswagen-ag-st/company-details

Juuri noin. Offtopikkia mutta laitetaan nyt vielä niin virallista tietoa kuin voi olla. Eli Volkswagen AG:n vuosikertomuksesta.

OUTLINE OF THE LEGAL STRUCTURE OF THE GROUP
Volkswagen AG is the parent company of the Volkswagen Group. It develops vehicles and components for the Group’s brands, but also produces and sells vehicles, in particular passenger cars and light commercial vehicles for the Volkswagen Passenger Cars and Volkswagen Commercial Vehicles brands. In its capacity as parent company, Volkswagen AG holds indirect or direct interests in AUDI AG, SEAT S.A., ŠKODA AUTO a.s., Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Scania AB, MAN SE, Volkswagen Financial Services AG, Volkswagen Bank GmbH and a large number of other companies in Germany and abroad. More detailed disclosures are contained in the list of shareholdings in accordance with sections 285 and 313 of the Handelsgesetzbuch (HGB – German Commercial Code), which can be accessed at www.volkswagenag.com/en/InvestorRelations.html and is part of the annual financial statements.