Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Salvelinus sanoi:Menee jo tämän topicin aiheesta ohi...Mutta olisi hauska nähdä, että minkälaisella ajolla saivat Foresterin monilevykytkimen kuumenemmaan niin pahasti, että se tippui pois pelistä kokonaan.
tuRboman sanoi:Kyllä tuosta sellainen olo jää, että lyhyesti sanottuna jos nelivedolta vaaditaan oikeasti kykyä siirtää voimaa reilummin joka nurkkaan, vaatii se tasauspyörästön. Pelkkä monilevykytkin ei riitä.
Vempula sanoi:Suurimmalla osalla todelliset nelikon tarpeet kuitenkin lienevät enemmän hetkellisiä.
Turbodog sanoi:Tähän kiteytyy koko katumaasturien filosofia:
Vempula sanoi:Kyllä se varmasti näin on, mutta kysymys kuuluukin, että kuinka moni meistä oikeasti tarvitsee sellaista nelivetoa, mikä kestää ongelmitta pitkäkestoista ja raskasta kuormitusta? Suurimmalla osalla todelliset nelikon tarpeet kuitenkin lienevät enemmän hetkellisiä.
tuRboman sanoi:Mutta kyllä sillä vähälläkin pärjää jos veto-ominaisuudet on muuten hyvät.
pantero sanoi:Koko ylläpitokulu erillisenä arviointikohtana ihmetyttää. Paljon havainnollisempi olisi auton käyttökulujen laskenta. Tätähän Teknikens Värld käyttää. Vaikka polttoaineen kulutusarvojen soveltamisessa TV:n käytäntö on joskus hiukan horjuvaa, on sen lähestymistapa selvästi paremmin auton käyttäjää hyödyntävä.
nemos sanoi:Minulle ei oikein aukene, mikä on olennainen ero ruotsalaisen ja suomalaisen laskentamallin välillä paitsi ettei TM lähde arvailemaan kunkin auton arvonalennusta tai kunkin autonomistajan korkokustannusta.
Polttoaine- ja ylläpitokulut pitäisi minusta olla keskenään samalla painoarvolla niin kuin ne TM:n alkuperäisissä painotuksissa on. Näin ne ovat tasapainossa 20 - 30 tkm vuodessa ajaville (molemmat noin 10 euroa / 100 km). Polttoainekulujen painottaminen kolminkertaiseksi toimii vain pitkästi yli 100 tkm vuodessa ajaville.
MMV sanoi:Edit: Mikä painoarvo tavaratilalle pitäisi laittaa että Honda saataisiin voittajaksi?
tuRboman sanoi:Kyllä tuosta sellainen olo jää, että lyhyesti sanottuna jos nelivedolta vaaditaan oikeasti kykyä siirtää voimaa reilummin joka nurkkaan, vaatii se tasauspyörästön. Pelkkä monilevykytkin ei riitä.
nemos sanoi:Minulle ei oikein aukene, mikä on olennainen ero ruotsalaisen ja suomalaisen laskentamallin välillä paitsi ettei TM lähde arvailemaan kunkin auton arvonalennusta tai kunkin autonomistajan korkokustannusta.
Vempula sanoi:- En edelleenkään oikein käsitä sitä, että miksi RAV4 hybridi oli testissä mukana. Ravista olisi kuitenkin saatavilla myös edullisempi 111kw bensanelikkoautomaatti. Jos kulutus on tärkeä aspekti, niin miksi hybridin kilpakumppaneina on bensoja? Miksi hybridin kavereina ei ole dieseleitä?
Peeveli sanoi:Tuo jälleenmyyntiarvo-osa voisi muuten olla meillä Suomessakin kova sana. Veikkaanpa että siinä RAV4 olisi täysin omassa luokassaan,