https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

TM 1/2017, V90 vs. A6 vs. E

Mikä automalli tulee voittamaan TM 1/2017 Kolme kovaa -testin?


  • Äänestäjiä yhteensä
    87
  • Äänestys suljettu .
batman14 sanoi:
Kuitenkin Teknikens Världin vertailussa Audi voitti Volvon ja Bemarin. Mersu ei vielä silloin ollut mukana, ja myöhäisemmässä testissä se taisi viedä koko vertailun. Luulen että Audissa on aika iso ero mikä kone ja onko ilmajouset vai ei. Ruotsalaiset kehuivat ainakin kovasti 2.0TDI quattro S-tronic yhdistelmää.

Itse olen edelleenkin sitä mieltä että A6 Allroad on paras ajamani auto kokonaisvaltaisesti. Ero oli yllättävän iso A6 Sedaniin vaikka siinäkin oli ilmajouset.

Millä koneilla tämä vertailu tehdään? Itseä kiinnostaisi eniten Volvolta D5, Audilta 3.0TDI ja Mersulta joku vastaava. Suomi-testit tuntien niin tässä vertaillaan pienimpiä koneita...
Suomi-testissä vaikuttaa varmaan kovasti tuo hintakin. Toki jos Audilta saa varusteineen tuon 3 litraisen pelin samaan rahaan kuin kilpailijan, niin mikä ettei :)
 
batman14 sanoi:
Millä koneilla tämä vertailu tehdään? Itseä kiinnostaisi eniten Volvolta D5, Audilta 3.0TDI ja Mersulta joku vastaava. Suomi-testit tuntien niin tässä vertaillaan pienimpiä koneita...

Veikkaisin, että 190hv TDI, 220 CDI ja D4. Olisihan isompienkin mottien testaaminen oikeasti mielenkiintoista luettavaa, mutta taitavat toimituksessa kohdentaa nämä vertailut eniten myyvien mallien vertailemiseen. Mikä sinänsä on toki erittäin loogista.

Ja vetotavaksi veikkaan vajakkeja. Samoilla perusteilla kuin motit...
 
Vempula sanoi:
Veikkaisin, että 190hv TDI, 220 CDI ja D4.
...
Ja vetotavaksi veikkaan vajakkeja. Samoilla perusteilla kuin motit...
Todennäköisesti näin. Sitten joku nelivetovertailu on erikseen. Ja 3-litrainen TDI vie auton kuin auton automaattisesti iltapulussa ökyautoluokaaan, joten ei kai mitään ökyautovertailua voi tehdä?

---
Ja mun mielestä tämä on hyvinkin hauska ketju. Kerrankin etukäteen voidaan olla "varmoja" voittajasta ja katsotaan mitä käy. Mulla ei tosin ole mielipidettä suuntaan tai toiseen. Audi saanee ajo-ominaisuuksista kehuja ja volle varmaan "skandinaavisesta ilmeestä" ja nykyaikaisuudesta. Aika vähän ne TM:ssä kuitenkaan tingeltangelille antaa pisteitä, enemmän arvioivat ajettavuutta ja melutasoa. Tosin en ymmärrä miten Audin mutteri pääsi heiltä ohi, mutta ei mullä kyllä koeajoautoissakaan mitään muttereita tuntunut. Joka panee hieman mietityttämään...
 
Vempula sanoi:
Veikkaisin, että 190hv TDI, 220 CDI ja D4. Olisihan isompienkin mottien testaaminen oikeasti mielenkiintoista luettavaa, mutta taitavat toimituksessa kohdentaa nämä vertailut eniten myyvien mallien vertailemiseen. Mikä sinänsä on toki erittäin loogista.

Ja vetotavaksi veikkaan vajakkeja. Samoilla perusteilla kuin motit...


Harmi että testataan vajakkeja. Oma mielipide on että ei ole mitään järkeä ostaa A6 kokoluokan Audia etuvetoisena, koska koko merkki on niin vahvasti brändätty quattron ympärille. Mutta se onkin vaan minun mielipide  :)
 
K70 sanoi:
Minkä auton voitosta tulee Kukkasellle, eikun VAG!:lle eikun Vempulalle vähiten paha mieli?

Mulle käy voittajaksi ihan mikä vain. Itse kun olen sen verran amatööri, että en tiedä etukäteen, että mitkä autot TM:n testit voittavat.

Itse veikkasin voittajaksi Eemeliä.

Näiden testien varsinainen sisältö ja mittaukset ovat minulle kiinnostavinta tietoa. Ei TM:n arpoma loppujärjestys.
 
mremonen sanoi:
Aika vähän ne TM:ssä kuitenkaan tingeltangelille antaa pisteitä, enemmän arvioivat ajettavuutta ja melutasoa. Tosin en ymmärrä miten Audin mutteri pääsi heiltä ohi, mutta ei mullä kyllä koeajoautoissakaan mitään muttereita tuntunut. Joka panee hieman mietityttämään...
Niinpä. Jokunen vuosi sitten TM:ssä oli kestotestissä Superb dsg:llä. Kuinka ollakaan, loota porsi ja muistaakseni mekatroniikka meni vaihtoon. Asia mainittiin vähän niin kuin ohimennen tyyliin  "hyvä kun tuli kuntoon"?!  En väitä että toimitus olisi lahjottu mutta yllättävän vähän ja neutraalisti VAG-tuotteiden ongelmiin suhtaudutaan siellä.
 
gloter sanoi:
Niinpä. Jokunen vuosi sitten TM:ssä oli kestotestissä Superb dsg:llä. Kuinka ollakaan, loota porsi ja muistaakseni mekatroniikka meni vaihtoon. Asia mainittiin vähän niin kuin ohimennen tyyliin  "hyvä kun tuli kuntoon"?!  En väitä että toimitus olisi lahjottu mutta yllättävän vähän ja neutraalisti VAG-tuotteiden ongelmiin suhtaudutaan siellä.
Muistaakseni Volvon V60 voitti tai ainakin oli kärjen tuntumassa talviautotestissä taannoin. Taisi olla ainut auto mikä ei lähtenyt kovalla pakkasella käyntiin tuossa testissä ;D
 
Previkkakuvassa autojen rekkarit ovat BTR-988, ZLK-614 ja XNZ-731, jos joku haluaa yksilötietoja selvittää.
 
völvöxc60 sanoi:
Muistaakseni Volvon V60 voitti tai ainakin oli kärjen tuntumassa talviautotestissä taannoin. Taisi olla ainut auto mikä ei lähtenyt kovalla pakkasella käyntiin tuossa testissä ;D
Jostain kumman syystä jota en nyt muista kieltäytyivät käyttämästä autoissa mahdollisesti olevia webastoja kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Olisi V60 varmaan sen avulla lähtenyt.
 
Oliko siinä mitään sen kummempaa syytä, kuin se että kaikissa testin autoissa ei webastoa ollut joten haluttiin pitäytyä tasapuolisessa lähtöasetelmassa?
 
Mika_M sanoi:
Oliko siinä mitään sen kummempaa syytä, kuin se että kaikissa testin autoissa ei webastoa ollut joten haluttiin pitäytyä tasapuolisessa lähtöasetelmassa?

Tämähän artikkelissa oli perusteluna, mutta tavallaan se on huono perustelu, jos auton vakiovarusteluun kuuluu lisälämppäri. Jos autossa on webasto ja ulkona on -25, niin taatusti jokainen sitä kuitenkin käyttää.

Mutta ei tämä tietenkään sitä karua faktaa poista, että olihan se nolo testi juurikin Volvolle. Jäädä nyt ainoaksi autoksi talvitestissä, mikä ei käynnisty.
 
Tavallaan on huono perustelu, toisaalta taas ei kuitenkaan. Suostuuko Volvon webasto käynnistymään jos polttoaineen varoitusvalo palaa? Kyllä auto pitäisi saada käyntiin -25 lämpötilassa vaikka polttoaine olisikin vähissä.
 
Ei liity aiheeseen, mutta juuri luin 2012 vuoden TM:n jossa kahdeksan keskiluokan sedanin vertailun voitto jaettiin Superbin ja Passatin kesken, Vagniikan Maailma ei petä.  :rolleyes:
 
Pirhonen sanoi:
Ei liity aiheeseen, mutta juuri luin 2012 vuoden TM:n jossa kahdeksan keskiluokan sedanin vertailun voitto jaettiin Superbin ja Passatin kesken, Vagniikan Maailma ei petä.  :rolleyes:
Ei ne huonoja valintoja ole. Tainneet pärjätä hyvin maailmallakin ;)
 
Karvis sanoi:
Skruvatin sivu tunnisti vain tuon viimeisen eli Volvon, D4 A

e: Mersu on 220d ja Audi 2.0TDI 190

Tarkalleen ottaen Audi on 2.0 TDI 190 quattro. Mersu on takaveto ja Volvo etuveto.
 
Voi olla, että maahantuojalla ei ole ollut antaa etuveto-Audia testiin.
 
TeroPee sanoi:
Tarkalleen ottaen Audi on 2.0 TDI 190 quattro. Mersu on takaveto ja Volvo etuveto.

Nonni, puolet tämän testin kiinnostavuudesta katosi sitten sen siliän tien :p

VV-Auto on ollut kaukaa viisas ja kertonut TM:lle, että ei heillä ole ainuttakaan 2.0 TDI vajakkia saatavilla, joten kyllä teidän on nyt pakko ottaa tämä quattro. Ja sitten TM alkaa pälättää jotain liipalaapaa, että nelivedon vaikutusta "ei huomioitu" koeajoissa. VMP. Onneksi lopetin TM:n vuosikymmeniä kestäneen tilaukseni.
 
Vempula sanoi:
Nonni, puolet tämän testin kiinnostavuudesta katosi sitten sen siliän tien :p

VV-Auto on ollut kaukaa viisas ja kertonut TM:lle, että ei heillä ole ainuttakaan 2.0 TDI vajakkia saatavilla, joten kyllä teidän on nyt pakko ottaa tämä quattro. Ja sitten TM alkaa pälättää jotain liipalaapaa, että nelivedon vaikutusta "ei huomioitu" koeajoissa. VMP. Onneksi lopetin TM:n vuosikymmeniä kestäneen tilaukseni.
Ei nyt vielä tuomita, mutta tuntuu kyllä omituiselta laittaa 4-vetoinen kisaamaan testiin. Isompi yllätys ois se, että Audi häviäisi tuon testin. Silloin 4-veto ei olisikaan yliveto....
 
Vempula sanoi:
Onneksi lopetin TM:n vuosikymmeniä kestäneen tilaukseni.
sama vika.
on lehden taso tippunut ja kiinnostavat aiheet vähentyneet. kestotilaajaa rangaistaan kovemmilla tilaushinnoilla vs tarjoukset ym.

asiaan:
eikös noissa audeissa ole eri laatikotkin etuveto/neliveto ? itse en ainakaan tuosta multitronicista välittänyt ollenkaan.