M
Makkis
Vieras
- 28.9.2015 klo 19:04 / Tietotekniikan integrointi autoihin
Aluksi, kuuluisiko tämä tietotekniikka keskusteluun vai tänne autoaiheisiin, sen päätöksen modet tehköön mutta mielestäni autoihin.
Kaksi asiaa herätti kuitenkin kirjoittamaan asiasta, molemmat tapauksia tosielämästä.
Maanantaina ajoin autolla matkalla asiakkaan luokse kun puhelin soi. Autosarja (integroitu) näytti puhelun tulevan ja kertoipa soittajan nimenkin. Vastasin auton näppäimellä mutta ihmettelin kun ääni ei kulje ja soittajan ääni tuntui tulevan puhelimesta (joka tällä kertaa oli apparin penkillä eikä normaaliin tapaan taskussa) ja huomasin auton olettavan puhelun olevan "mute" tilassa. Täppäsin äänen käyttöön ja sinnehän siirtyikin ilman ongelmia. Hoidin puhelun ja ihmettelin hieman asiaa jo puhelun aikana kunnes hoksasin että sehän oli Lync (nykyisin Skype for Business) puhelu. Hyvin sekin sujui mutta tuli mieleen että autossa oleva natiivi Skype for Business client olisi kyllä mainio.
Toinen, paljon arkisempi tältä päivältä kun ajelin asiakkaalta pois. Normaali puhelu > suoraan autoon ja soviteltiin palaveria perjantaille. Sanoin että perjantai sopisi koska puhelin oli taas taskussa ja hankala kaivaa ajon aikana. No, konttorilla huomasin että eihän se käy, koska olen Turussa. Ainakaan itse en voi muistaa päiviä kuin vain kalenterista. Eli, autoon toivoisi integroituja Outlook clientin toiminteita.
Samoin mailit ja SMS:t voisi aivan hyvin lueskella autossa. Niihin voisi turvallisesti jopa vastailla jos olisi ratin keskiössä vaikkapa Nokia E71 tyyppinen helppo ja tunnokas qwerty näppäimistö.
Myös tiedostojen käsittely ainakin lukutasolla onnistuisi mainiosti ajellessa mutta ehkä tässä mennään jo hieman liian pitkälle, mutta me kaupparatsuthan käynnistämme nyt vaikka läppärin ajellessa... eikö siis olisi parempi tuoda toiminteet, ainakin ne oleellisimmat, suoraan auton järjestelmiin?
Kaksi asiaa herätti kuitenkin kirjoittamaan asiasta, molemmat tapauksia tosielämästä.
Maanantaina ajoin autolla matkalla asiakkaan luokse kun puhelin soi. Autosarja (integroitu) näytti puhelun tulevan ja kertoipa soittajan nimenkin. Vastasin auton näppäimellä mutta ihmettelin kun ääni ei kulje ja soittajan ääni tuntui tulevan puhelimesta (joka tällä kertaa oli apparin penkillä eikä normaaliin tapaan taskussa) ja huomasin auton olettavan puhelun olevan "mute" tilassa. Täppäsin äänen käyttöön ja sinnehän siirtyikin ilman ongelmia. Hoidin puhelun ja ihmettelin hieman asiaa jo puhelun aikana kunnes hoksasin että sehän oli Lync (nykyisin Skype for Business) puhelu. Hyvin sekin sujui mutta tuli mieleen että autossa oleva natiivi Skype for Business client olisi kyllä mainio.
Toinen, paljon arkisempi tältä päivältä kun ajelin asiakkaalta pois. Normaali puhelu > suoraan autoon ja soviteltiin palaveria perjantaille. Sanoin että perjantai sopisi koska puhelin oli taas taskussa ja hankala kaivaa ajon aikana. No, konttorilla huomasin että eihän se käy, koska olen Turussa. Ainakaan itse en voi muistaa päiviä kuin vain kalenterista. Eli, autoon toivoisi integroituja Outlook clientin toiminteita.
Samoin mailit ja SMS:t voisi aivan hyvin lueskella autossa. Niihin voisi turvallisesti jopa vastailla jos olisi ratin keskiössä vaikkapa Nokia E71 tyyppinen helppo ja tunnokas qwerty näppäimistö.
Myös tiedostojen käsittely ainakin lukutasolla onnistuisi mainiosti ajellessa mutta ehkä tässä mennään jo hieman liian pitkälle, mutta me kaupparatsuthan käynnistämme nyt vaikka läppärin ajellessa... eikö siis olisi parempi tuoda toiminteet, ainakin ne oleellisimmat, suoraan auton järjestelmiin?